Heb even geduld met me, het is een heel verhaal.
Ik heb vorig jaar december een hypotheek afgesloten bij de postbank via NBG. Bij die hypotheek heb ik een losse arbeidsongeschiktheids verzekering bij Cardif afgesloten op basis van koopsom. (4800 euri resulteerde in een maandelijkse uitkering van 360 euri bij 100% ongeschikt.) December zat ik bij de Notaris en vroeg hij me waar hij 5200 op moest storten.
Ik was met hele andere dingen bezig, verhuizing inrichting etc. je kent het wel. Dus ik zei stort maar op m'n rekening. Het geld meteen apart gezet dus ik kan er (ook nu) zo bij.
Begin februari neemt NBG contact op dat ik het geld nog moest storten. Ik: ohjoh... dáár moest het dus heen.
Geen probleem, doe maar even rekening nummer en dan maak ik het over. Heeft de adviseur alleen woonplaats, Cardif, onder vermelding van gemailed. Dus mailtje terug, doe het rekeningnummer. Dat heb ik meteen gekregen maar ik vond 'm zo slordig dat ik het even wilde checken. Google Cardif... hits op Tros Radar en Consumentenbond... fuk. De consumenten bond raad het product zelfs af: http://www.consumentenbon...004/410832?ticket=nietlid
Redenen:
Wat wil ik gaan doen, vraag is of dit nog kan:
Ik heb vorig jaar december een hypotheek afgesloten bij de postbank via NBG. Bij die hypotheek heb ik een losse arbeidsongeschiktheids verzekering bij Cardif afgesloten op basis van koopsom. (4800 euri resulteerde in een maandelijkse uitkering van 360 euri bij 100% ongeschikt.) December zat ik bij de Notaris en vroeg hij me waar hij 5200 op moest storten.
Ik was met hele andere dingen bezig, verhuizing inrichting etc. je kent het wel. Dus ik zei stort maar op m'n rekening. Het geld meteen apart gezet dus ik kan er (ook nu) zo bij.
Begin februari neemt NBG contact op dat ik het geld nog moest storten. Ik: ohjoh... dáár moest het dus heen.
Redenen:
- Arbeidsongeschiktheid wordt soms anders ingeschat (je krijgt minder geld)
- Bij opzeggen krijg je niet/moeilijk je geld terug
- Provisie is heel hoog, tot wel 40% (Het kán gewoon geen product zijn want de helft gaat naar je adviseur.)
Wat wil ik gaan doen, vraag is of dit nog kan:
- Opzeggen verzekering als dit nog kan, het product loopt al 2 maanden maar ik heb nog niets betaald.
- Als ik niet kan opzeggen: adviseur aansprakelijk stellen, NBG probeert me volgens mij een waardeloos product aan te smeren.
- Het gaat om de Cardif Woonlastenbeschermer
- Cardif heeft nog niet om het geld gevraagd, heel vreemd