Rrob schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 12:45:
macjohn> je gelooft toch niet dat die beveiligingen waterdicht zijn?! Er is ongetwijfeld een achterdeurtje omdat mensen anders na het vergeten van hun code, of een dronken blokkeer sms-je met een niet werken apparaat van 300E en 2 weken oud zitten.
En als je er met een datakabel nieuwe software op knalt doet elk toestel het gewoon weer lijkt mij...
Als je een datakabel aan mijn telefoon koppelt, krijg je de vraag of je o.a. in de PC-suite modus wilt gaan, of gegevensoverdracht (en nog 1 of 2, weet ik even niet.)
Als de telefoon geblokkeerd is kun je die vraag echter niet beantwoorden, en kom je dus geen stap verder.
Een Nokia service point kan de telefoon ongetwijfeld flashen -maar dan zijn alle gegevens weg- of misschien eventueel de code uitlezen (dan moet het toestel natuurlijk niet als gestolen geregistreerd staan).
De huis- tuin- en keukendief heeft niet de apparatuur om dergelijke telefoons weer aan de praat te krijgen (al zal geen systeem 100% waterdicht zijn).
Op welke telefoons deze mogelijkheid nog meer aanwezig is weet ik niet, de handleiding van de E60 zegt er dit over:
Periode autom. blok. Hiermee kunt u een time-out instellen waarna het apparaat automatisch wordt geblokkeerd en alleen kan worden gebruikt als de juiste (de)blokkeringscode wordt ingevoerd. Geef het aantal minuten voor de time-out op
of selecteer Geen als u de automatische blokkering wilt uitschakelen. Wanneer het apparaat is vergrendeld, kunt u nog steeds inkomende oproepen beantwoorden en kunt u in sommige gevallen het alarmnummer kiezen dat in uw apparaat is geprogrammeerd.
Blokkeringscode De nieuwe code kan tussen de 4 en 255 tekens lang zijn. U kunt zowel cijfers als letters gebruiken, en
zowel hoofdletters als kleine letters. U krijgt een melding als de blokkeringscode niet juist is opgemaakt.
Blok. als SIM gewijz. Hiermee kunt u instellen dat het apparaat om de blokkeringscode vraagt wanneer een onbekende SIM-kaart in het apparaat wordt geplaatst. Het apparaat houdt een lijst bij met SIM-kaarten die herkend worden als kaarten van de eigenaar.
Ext. blokkering toest. Als u deze optie inschakelt, kunt u het apparaat vergrendelen door een vooraf gedefinieerd tekstbericht vanaf een andere telefoon te verzenden. Wanneer u deze optie inschakelt, moet u het bericht voor vergrendelen op afstand invoeren, en het bericht bevestigen. Het bericht moet uit ten minste 5 tekens bestaan.