Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:17
Ik heb hier een Nokia 6021. Nu vraag ik me af of het mogelijk is om een simlock op het toestel te zetten.
Zodat het maar met 1 simkaart mogelijk is om het toestel te gebruiken.

Op GoT ben ik de enige met die vraag heb ik het idee als ik de search zie. Google brengt ook niet veel wijsheid.

[ Voor 24% gewijzigd door MuddyMagical op 02-03-2007 16:37 ]

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Waarom zou je dat in hemelsnaam willen?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Erg intressante vraag. Ik denk het wel, maar dan moet een Service point dat doen. Misschien dat Ginz hier meer over weet. :)

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:29
Optie zit volgens mij standaard in een Nokia, maar heet natuurlijk geen simlock. Zoek is in je beveilingsopties. Dan moet je bij sim wisselen, gewoon een pincode ingeven.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Met die unlock programma's kon je vroeger ook gewoon simlocks aanzetten. Moet je wel datakabel voor hebben .. Misschien kan dat nog steeds?

Maar zou ook niet weten waarom je dat zou willen...

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Volgens mij moet dit gewoon mogelijk zijn, maar kan eigenlijk niet zo 1..2..3 vertellen hoe dat moet..

Ik ga dat wel een uitzoeken

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

In de beveiligingsopties zou er ergens iets kunnen staan als 'alleen deze simkaart' (is wel bij andere merken --Siemens, SonyEricsson-- zo).

Bij mijn SE is het
algemeen - beveiliging - blokkeringen - telefoon beveiligen

[ Voor 33% gewijzigd door schaduw op 02-03-2007 18:38 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:20

Ray

zit inderdaad standaard in nokia, gewoon sim beveiliging aanzetten en klaar. Dat is dus wat anders dan een toestel pin. Dus een sim pin :) Ik had hem ooit ook per abuis aangezet. Dus toen ik een andere sim erin wou doen (andere provider) zattie op slot.........scheelt dat ik vaak hetzelfde wachtwoord gebruik :)

Verwijderd

darkdesign schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 16:55:
Waarom zou je dat in hemelsnaam willen?
Om te zorgen dat niet de jodocus die je telefoon steelt (of de oneerlijke vinder als je 'm verliest) zomaar een leuke gratis telefoon (+ al je agenda- en adresgegevens) heeft ?

Ergens onder menu > instellingen> beveiligingsinstellingen moet je deze optie kunnen vinden.

Als de dief of vinder mijn E60 uit zet en weer start met een andere SIM, wordt er gevraagd om een beveiligingscode van 5 cijfers of letters (standaard 12345, nu dus niet meer) })
En als ze 'm niet uit zetten zodat ze bijvoorbeeld op mijn kosten kunnen bellen, hebben ze ook pech. Zodra ik merk dat de tlf. spoorloos is, kan ik van een willekeurige GSM een SMS-je naar mezelf (evt. laten) sturen met een bepaalde inhoud, en dan blokkeert de telefoon eveneens (die optie zit in alle E-series telefoons, voor zover ik weet).

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 22:20:

En als ze 'm niet uit zetten zodat ze bijvoorbeeld op mijn kosten kunnen bellen, hebben ze ook pech. Zodra ik merk dat de tlf. spoorloos is, kan ik van een willekeurige GSM een SMS-je naar mezelf (evt. laten) sturen met een bepaalde inhoud, en dan blokkeert de telefoon eveneens (die optie zit in alle E-series telefoons, voor zover ik weet).
Dit lijkt me verrekte handig! Is deze optie er ook voor een N73?

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 12:00
Aangezien het simlock vrij maken van een 6021 kinderlijk eenvoudig is (code berekenen kan gratis op 10-tallen websites), lijkt het me vrij nutteloos... En persoonlijke gegevens blijven gewoon behouden bij simlockvrij maken.

Daarnaast is een simlock toch meestal netwerk-specifiek (of netwerk-prepaid specifiek)?

macjohn> je gelooft toch niet dat die beveiligingen waterdicht zijn?! Er is ongetwijfeld een achterdeurtje omdat mensen anders na het vergeten van hun code, of een dronken blokkeer sms-je met een niet werken apparaat van 300E en 2 weken oud zitten.

En als je er met een datakabel nieuwe software op knalt doet elk toestel het gewoon weer lijkt mij...

[ Voor 36% gewijzigd door Rrob op 03-03-2007 12:50 ]

Verwijderd

Rrob schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 12:45:
macjohn> je gelooft toch niet dat die beveiligingen waterdicht zijn?! Er is ongetwijfeld een achterdeurtje omdat mensen anders na het vergeten van hun code, of een dronken blokkeer sms-je met een niet werken apparaat van 300E en 2 weken oud zitten.

En als je er met een datakabel nieuwe software op knalt doet elk toestel het gewoon weer lijkt mij...
Als je een datakabel aan mijn telefoon koppelt, krijg je de vraag of je o.a. in de PC-suite modus wilt gaan, of gegevensoverdracht (en nog 1 of 2, weet ik even niet.)
Als de telefoon geblokkeerd is kun je die vraag echter niet beantwoorden, en kom je dus geen stap verder.
Een Nokia service point kan de telefoon ongetwijfeld flashen -maar dan zijn alle gegevens weg- of misschien eventueel de code uitlezen (dan moet het toestel natuurlijk niet als gestolen geregistreerd staan).
De huis- tuin- en keukendief heeft niet de apparatuur om dergelijke telefoons weer aan de praat te krijgen (al zal geen systeem 100% waterdicht zijn).

Op welke telefoons deze mogelijkheid nog meer aanwezig is weet ik niet, de handleiding van de E60 zegt er dit over:

Periode autom. blok. Hiermee kunt u een time-out instellen waarna het apparaat automatisch wordt geblokkeerd en alleen kan worden gebruikt als de juiste (de)blokkeringscode wordt ingevoerd. Geef het aantal minuten voor de time-out op
of selecteer Geen als u de automatische blokkering wilt uitschakelen. Wanneer het apparaat is vergrendeld, kunt u nog steeds inkomende oproepen beantwoorden en kunt u in sommige gevallen het alarmnummer kiezen dat in uw apparaat is geprogrammeerd.
Blokkeringscode De nieuwe code kan tussen de 4 en 255 tekens lang zijn. U kunt zowel cijfers als letters gebruiken, en
zowel hoofdletters als kleine letters. U krijgt een melding als de blokkeringscode niet juist is opgemaakt.
Blok. als SIM gewijz. Hiermee kunt u instellen dat het apparaat om de blokkeringscode vraagt wanneer een onbekende SIM-kaart in het apparaat wordt geplaatst. Het apparaat houdt een lijst bij met SIM-kaarten die herkend worden als kaarten van de eigenaar.
Ext. blokkering toest. Als u deze optie inschakelt, kunt u het apparaat vergrendelen door een vooraf gedefinieerd tekstbericht vanaf een andere telefoon te verzenden. Wanneer u deze optie inschakelt, moet u het bericht voor vergrendelen op afstand invoeren, en het bericht bevestigen. Het bericht moet uit ten minste 5 tekens bestaan.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:17
Uitleg:

Bij het bedrijf dat ik werk worden de gsm's en simkaarten via de interne post naar de medewerkers gestuurd.
Als zij deze hebben ontvangen moeten zij voor beide (gsm én sim) een ontvangstbevestiging tekenen en terug sturen. De sim wordt alleen geactiveerd zodra wij een ontvangstbevestiging binnen hebben, dus dat wordt braaf gedaan. Voor de gsm is dat niet nodig. Die werkt ook zonder dat wij die activeren of zoiets.
Om nu de hele papierwinkel te vervangen ben ik aan het kijken om die ontvangstbevestigingen buitenspel te zetten.

Doormiddel van een intranet website waar medewerkers via de LDAP worden geautoriseerd kunnen zij de serienummers van de gsm en sim invullen. Wij hebben dan van te voren in de database deze koppeling al gemaakt. Zodra deze gegevens door de gebruiker is ingevuld krijgen wij een mail en activeren wij de sim.

Maar nu wil ik eigenlijk dat we van te voren een sim aan een gsm kunnen koppelen zodat alleen de door ons opgegeven combinatie werkt.
Ik kan in de instellingen van de nokia niets vinden, maar vermoed dat het in de software wel mogelijk is. Nu ben ik nog niet naar een Service Point geweest, maar ik hoop hier meer informatie te krijgen.
Pagina: 1