[Citroen Xsara] Problemen met tanken

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:07
Het is mij al bij meerdere tankstations overkomen dat ik mijn auto niet helemaal krijg volgetankt.
Laatst probeerde ik bij de Texaco te tanken maar ik kreeg hem dus echt niet vol, denk dat er zeker nog 15 liter bij kon. Op een gegeven moment hoor ik de welbekende "klik" die erop duidt dat de tank bijna vol is.

Ik tank meestal bij de Tango ( lekker goedkoop :P ) en daar heb ik dit probleem niet.
Iemand enig idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:56

paQ

gebrek aan ontluchting

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

Dennahz

Life feels like hell should.

M'n vriendin heeft dit soms ook... je begint met tanken en hij slaat gelijk uit... de ene keer is dit wel zo, de andere keer niet. Geen idee waar het aan kan liggen though...

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ja, ik vind het ook een vreemd probleem :? Zeker omdat het bij het ene tankstation wel goed gaat en bij de andere niet. Alsof de drukmeters in de benzineslangen anders staan afgesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79417

Kan soms met de vorm van de vulopening van je auto te maken hebben.
Probeer eens het vulpistool een kwartslag te draaien of hem er iets minder ver in te doen. Heb het met mijn vorige auto ('94 Sunny) in Frankrijk af en toe ook meegemaakt terwijl in NL overal niks aan de hand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:56

paQ

Dennahz schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 16:33:
M'n vriendin heeft dit soms ook... je begint met tanken en hij slaat gelijk uit... de ene keer is dit wel zo, de andere keer niet. Geen idee waar het aan kan liggen though...
d'r auto hoop ik

Ik denk toch dat het te maken heeft met de ontluchting van je tank.
Als die er niet voldoende uit kunnen, krijgt het pistool tegendruk en slaat ie af.
Er zijn ook veel auto's die dit juist hebben op een lege tank.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 10:39

Dennahz

Life feels like hell should.

:X Uiteraard :D

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-02 15:38
Anoniem: 79417 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:59:
Kan soms met de vorm van de vulopening van je vriendin te maken hebben.
Probeer eens je vulpistool een kwartslag te draaien of hem er iets minder ver in te doen. Heb het met mijn vorige vriendin (Sunny) in Frankrijk af en toe ook meegemaakt terwijl in NL overal niks aan de hand was.
;)

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79417

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:50

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Onderonsje :? :P

Anyways, kijk even in je boekje. bij de renault clio weet ik bijvoorbeeld dat je het vulpistool een kwart slag moet draaien, zodat de slang achter de auto zit zeg maar.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:21
Ik heb het probleem ook met mijn peug 307 HDI. Met tanken slaat het pistool af en dan laat ik gewoon de schuim wat zakken en tank hem daarna vol tot het randje. scheelt zeker 10 liter en dus een rit woon werk extra. Ze zeggen wel dat dit niet goed is maar er gaat ook direct brandstof uit de tank aangezien het nog 14km tot huis is en ik heb er tot nu toe geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Henkie
  • Laatst online: 06:43
sweetdude schreef op zondag 04 maart 2007 @ 00:13:
Ik heb het probleem ook met mijn peug 307 HDI. Met tanken slaat het pistool af en dan laat ik gewoon de schuim wat zakken en tank hem daarna vol tot het randje. scheelt zeker 10 liter en dus een rit woon werk extra. Ze zeggen wel dat dit niet goed is maar er gaat ook direct brandstof uit de tank aangezien het nog 14km tot huis is en ik heb er tot nu toe geen problemen mee gehad.
En dan pak je met die overvolle tank een rotonde en kan er mooi een motorrijder op z'n plaat gaan omdat jij zo nodig een paar liter meer in je tank wil. :X Als jij er maar geen problemen mee hebt 8)7 ......

[ Voor 3% gewijzigd door Snelle Henkie op 05-03-2007 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Snelle Henkie schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:57:
[...]

En dan pak je met die overvolle tank een rotonde en kan er mooi een motorrijder op z'n plaat gaan omdat jij zo nodig een paar liter meer in je tank wil. :X Als jij er maar geen problemen mee hebt 8)7 ......
heel veel mensen hebben geen besef hoe glad dieselvlekken zijn :( :X

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23544

Zeur niet zo over dieselvlekken. Die dop dicht goed af hoor. Heb nog nooit diesel verloren, en tank ook mijn 307 helemaal vol tot de rand. Heb em nog niet hoeven schoonmaken aan de zijkant dus dieselverlies is geen issue..
Tank wel eens teveel in mijn land Rover, dat geeft pas een zooi als er weer eens een kwart liter diesel over de rand gutst...
Maar ja... Sommigen denken echt overal over te kunnen zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Henkie
Anoniem: 23544 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 20:19:
Zeur niet zo over dieselvlekken. Die dop dicht goed af hoor. Heb nog nooit diesel verloren, en tank ook mijn 307 helemaal vol tot de rand. Heb em nog niet hoeven schoonmaken aan de zijkant dus dieselverlies is geen issue..
Tank wel eens teveel in mijn land Rover, dat geeft pas een zooi als er weer eens een kwart liter diesel over de rand gutst...
Maar ja... Sommigen denken echt overal over te kunnen zeuren.
Yeah right.daarom is het op rotondes in de buurt van tankstations ook altijd glad van diesel.
En waar zou die ontluchting zitten denk je. Aan de buitenkant van de dop? Zou deze misschien in de vulhals kunnen zitten? Denk dus eerst eens na voordat je blaat. :r

[ Voor 13% gewijzigd door Snelle Henkie op 05-03-2007 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Zullen we wel ff ontopic blijven, geen flame-wars over diesel en gladde plekken.
Eerst het verhaal over een vriendin en nu gaat het opeens over vlekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone
  • Laatst online: 26-04 19:16

Ligone

Moeha!

De reden dat je dit bij sommige tankstations wel en niet hebt is door 2 redenen:

1) Bij sommige is het debiet hoger, dus meer schuim...
2) Diesel is effectief verschillend en sommige schuimt meer dan andere

Oplossing is altijd hetzelfde, wachten tot het schuim weg is en verder tanken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ligone schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 09:44:
De reden dat je dit bij sommige tankstations wel en niet hebt is door 2 redenen:

1) Bij sommige is het debiet hoger, dus meer schuim...
2) Diesel is effectief verschillend en sommige schuimt meer dan andere

Oplossing is altijd hetzelfde, wachten tot het schuim weg is en verder tanken :)
Ok, in mijn geval gaat het gewoon om Euro 95. Geen idee of het erg schuimt. Zal er in het vervolg iig eens op letten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Henkie
Goed, onT. Volgens mij is dat afslaan van het tankpistool het gevolg van lucht die niet weg kan uit je tank en daardoor de benzine/diesel niet snel genoeg in de tank laat lopen. Dit is het vooral gevolg van de spuitpistool modellen. Deze passen namelijk precies in je tankhals om zoveel mogelijk verkeerd tanken tegen te gaan. De lucht kan hier bijna niet omheen en zal dus volledig door je ontluchtingsslangetje weg moeten. Waarom bij de ene pomp meer last dan bij de ander. Omdat de ene pomp meer liters/minuut opgooit dan de ander.

En toch is't gevaarlijk. die dieselvlekken......

[ Voor 5% gewijzigd door Snelle Henkie op 06-03-2007 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:21
Snelle Henkie schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:57:
[...]

Ik heb geen rotondes op de weg terug en geen scherpe bochten naar links :+ En verder hou ik altijd rekening met motor rijders en pak graag een half metertje vlugstrook in een file mee om een motor rijder langs te laten omdat iemand op de linker baan tegen de midden streep zit en houd ik zelfs afstand zodat ze rechts langs me kunnen als ik een vracht auto inhaal. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Henkie
*O* Dan hoop ik niet dat je eeuwig boos op me blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:45

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Over de vulpistolen bij tankstations, deze hebben tegenwoordig een dampretouraansluiting.
FF uitleg, een stukje achter de uitstroomopening van de brandstof zitten openingen, waardoor de lucht/damp, welke uit de brandstoftank komt, wordt aangezogen(door een ventilatortje) en getransporteerd naar de brandstoftanks van het benzinestation.

Op deze manier is er een dampretoursysteem, welke emissie van benzinedampen en dieselstank voorkomt.

Vorming van extra veel schuim kan komen door het gebrek aan voldoende additieven(anti-schuim) in de diesel.

Waarom? Omdat het kan!!

Pagina: 1