Gegevens van HD redden!

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PijnJoh
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-05 18:58
Jullie weten misschien wel een oplossing voor het volgende probleem:

Mijn vriending heeft een PC waar alle gegevens op staan! Nu start deze niet meer op, want hij kan geen HD meer detecteren.

Als het systeem opstart is het enige dat je hoort een vaag bongk bongk en de fan van de voeding!

Mijn vraag is nu of het mogelijk is om de gegevens alsnog te redden, ondanks dat er geen HD gevonden wordt. Zijn er misschien mensen die een vergelijkbaar probleem hadden en een oplossing hebben voor dit soort problemen???

Meel me jullie reactie ook even: pijnjoh@wishmail.net

Sjesus...

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 23:55
Kijk eens of PoweQuest Lost & Found nog wat met die HD aankan. kan de programma vinden bij FoSI.

Verwijderd

Probeer eerst of je er met een bootable disk in kunt komen om vervolgens register te herstellen en zo windows op te starten.
Lukt dit niet harde schijf eruit halen en in een wel werkende pc stoppen als 2e harde schijf.

Verwijderd

Grimreaper,Tclient : Lees wel ff goed he. Als hij geen HDD meer kan detecteren. Dus hij ziet hem niet meer gewoon.

Ik heb hier ook nog een HDD liggen. Op een dag : zet mijn pc aan en TIK TIK.......... Gebeurt was het met mijn HDD. Denk dat hij gewoon kapot is.

Iemand een ander id?

Verwijderd

xaran: hang hem er eens op de kop in, als ut een kapot lager is kun je misschien de data nog redden.

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
...ook hier weer de bekende vraag: Wat voor merk & type HDD is 't?

Is het een Quantum Bigfoot, kijk dan eens naar mijn reply op http://gathering.tweakers.net/Forum4/HTML/006634.html

...Ook bij andere HDD's die niet willen opspinnen wil dit wel eens helpen. Heb dat nl. al eens meegemaakt bij de file-server van 'n transportbedrijf: men had 't ding uitgezet (!) om er een SCSI tapedrive in te bouwen.
Afijn, tapedrive zat erin, ding aangezet, en jawel: HDD (Quantum ding op UW SCSI) niet meer opspinnen. Leuk, bellen ze je op om 22.15u. Of je ff lang wil komen om de boel te redden. SUKKELS! Als ze 't nou meteen aan me gevraagd hadden... :P
Maargoed, ik daarheen. En idd, HDD doet bij aanzetten compu 'n verwoede poging op gang te komen. Helaas, niet meer willen: àlle software/data/administratie weg. Oplossing: drastische maatregelen: compu aan, mep tegen HDD en...spinnen. Net-zo-makkelijk... >:)

...With a touch of magic¿

Verwijderd

hang um eens in een pc waar al een hd in zit, als slave op de ide poort, en probeer gewoon in windows de hd te lezen en dan de bestanden branden op een cdrw, heb ik ook al eens gedaan, werkte goed.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:33

tweakerbee

dus..?

Laat je BIOS er eens opnieuw naar zoeken, wil soms wel werken. En check of je IDE kabels e.d. vastzitten...

You can't have everything. Where would you put it?

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

RvV

Ik heb 2 Western Digital schijven opgeblazen... Zet ik de computer aan, tik tik, en verder helemaal nix. Later bleek het aan de voeding te liggen.

Y'24

Pagina: 1