[OSX] "An error occured ...."

Pagina: 1
Acties:

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 21:45
Hoi,

Als eerste; ik ben een complete noob op mac. ;)
Ik ontvang de volgende error tijdens het installeren van een printer (Xerox Phaser 6180) op m'n mac.
Ik draai MacOSX 10.3.9 overigens, en iemand anders draait 10.4.8 met dezelfde fout
De foutmelding is ... *tromgeroffel* .. "An error occured that prevented the installation from completing."

That's it. Verder kan ik dus níet achterhalen wat het probleem nou veroorzaakt. :|
Is er toevallig een soort van /var/log te vinden onder mac, waar ik meer informatie terug kan vinden?
Klinkt dit probleem iemand bekend in de oren?

Alle hulp is welkom. :)

edit:

Het betreft trouwens de printer installer package van Xerox.com
( http://www.support.xerox....20X&Xtype=download&uType= )

[ Voor 22% gewijzigd door r0b op 02-03-2007 16:00 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
> APL

Verwijderd

Wat nou APL? Dit is een driver-probleem gemaakt door XEROX....

Als je met andere computer en 'ander' besturingsssyteem (10.3 is geen 10.4) dezelfde problemen geeft is er toch iets mis met die file, lijkt me

En je logbestand kun je zien onder programma's-->hulpprogramma's--->console

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2007 17:05 ]

• r0b
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 16:20:
Wat nou APL? Dit is een driver-probleem gemaakt door XEROX....

Als je met andere computer en 'ander' besturingsssyteem (10.3 is geen 10.4) dezelfde problemen geeft is er toch iets mis met die file, lijkt me
Dat was ik inderdaad vergeten te melden; de driver werkt op een andere mac wél. Onder zowel 10.3 en 10.4.

Ik hoop niet op een directe oplossing, meer een duidelijkere error zou toch bijzonder helpen.
(De melding die ik krijg is een standaard Mac melding, dus érgens zou hij toch meer info neer moeten zetten .. dunkt me.)

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

r0b schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 16:44:
Ik hoop niet op een directe oplossing, meer een duidelijkere error zou toch bijzonder helpen.
(De melding die ik krijg is een standaard Mac melding, dus érgens zou hij toch meer info neer moeten zetten .. dunkt me.)
Logfiles zijn te bekijken via Console.
Edit: Oh ja, [appel]-[spatie], type "console", kies de console-applicatie uit lijstje

[ Voor 10% gewijzigd door Zpottr op 02-03-2007 16:49 . Reden: n00b-vriendelijker gemaakt. ]

Zoef

Verwijderd

En de macs waarop het wel werkt, hebben die toevallig een PPC (g4, g5) processor? En die waarop het niet werkt een intel? In dat geval moet je eens bij xerox gaan aandringen op een universal binary versie van die drivers...

• r0b
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 13:27:
En de macs waarop het wel werkt, hebben die toevallig een PPC (g4, g5) processor? En die waarop het niet werkt een intel? In dat geval moet je eens bij xerox gaan aandringen op een universal binary versie van die drivers...
2x een iMac (1 werkt wel, andere werkt niet, toch draaien ze allebij 10.3.9)
Dus dat lijkt het ook niet te zijn
Voorzover ik vrijdag nog heb kunnen zien stond er bar weinig interessants in /var/log/install.log en /var/log/system.log

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Draai je met genoeg (administrator) rechten? Niet alle programma's vragen netjes om een gebruikersnaam en wachtwoord als je installeert zonder rechten. Inloggen als admin en dan installeren wil dit soort problemen nog wel eens verhelpen :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• r0b
breinonline schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 16:31:
Draai je met genoeg (administrator) rechten? Niet alle programma's vragen netjes om een gebruikersnaam en wachtwoord als je installeert zonder rechten. Inloggen als admin en dan installeren wil dit soort problemen nog wel eens verhelpen :)
Ja. :)
Daar wordt overigens ook wel om gevraagd tijdens install. Op alle mac's, overigens.
Ik kan dus met de melding géén duidelijk punt aanwijzen waar het misgaat, dus ik tast ook een beetje in het duister mbt de oorzaak

• r0b
Even een schopje, ik was zelf vorige week vrij. :)

Stukje uit de system.log op het moment dat ik de installer draai:

code:
1
2
3
Mar 12 16:42:38 localhost diskarbitrationd[88]: disk1 hfs BA407486-1792-39A2-934D-9D3F5BEEE2F6 Phaser 6180 Installer [not mounted]
Mar 12 16:42:39 localhost diskarbitrationd[88]: disk1 hfs BA407486-1792-39A2-934D-9D3F5BEEE2F6 Phaser 6180 Installer /Volumes/Phaser 6180 Installer
Mar 12 16:43:02 localhost authexec: executing /System/Library/Frameworks/Carbon.framework/Versions/Current/Support/LaunchCFMApp

- De installer is eerst nog niet gemount
- Hij mount de installer vervolgens
- En hij draait de installer

Dat is alles wat ik hier uit haal. Kan ik wellicht het carbon framewerk upgraden? Zo ja, hoe pak ik zoiets aan?
Aangezien het niet OSX versie-specifiek lijkt te zijn moet het wel een van de onderliggende zaken zijn

[ Voor 6% gewijzigd door r0b op 13-03-2007 09:35 ]

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Misschien eens de permissies op je schijf herstellen, vanuit schijfhulpprogramma / disk utility.

• r0b
Ook doorgelopen; heeft geen effect gehad. Zaten wel wat foute permissies tussen.

Weet iemand toevallig hoe ik het carbon framework update?

Hij genereert de error popup overigens tijden het stuk "Searching ... MacOSX (10.3.9)" (Ja, deze staat geinstalleerd)

[ Voor 30% gewijzigd door r0b op 13-03-2007 17:19 ]

Verwijderd

r0b schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:13:
Ook doorgelopen; heeft geen effect gehad. Zaten wel wat foute permissies tussen.

Weet iemand toevallig hoe ik het carbon framework update?
hierzo:

http://developer.apple.co...date/Articles/Carbon.html

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voor zover ik weet is het Carbon Framework niet los up te daten aangezien het een integraal onderdeel van Mac OS X is. Je zou misschien kunnen proberen om een combo update van Mac OS X te draaien (10.3.9, 10.4.8 PPC, 10.4.8 Intel), maar ik denk dat je daar weinig mee opschiet.

Ik zie trouwens dat er in de tussentijd dat het topic is gestart er een nieuwe versie van de drivers is te downloaden (release: 06/03/2007). Heb je die al geprobeerd?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• r0b
Daedalus schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:22:
Voor zover ik weet is het Carbon Framework niet los up te daten aangezien het een integraal onderdeel van Mac OS X is. Je zou misschien kunnen proberen om een combo update van Mac OS X te draaien (10.3.9, 10.4.8 PPC, 10.4.8 Intel), maar ik denk dat je daar weinig mee opschiet.
Zo'n vermoeden had ik al. :(
Ik zie trouwens dat er in de tussentijd dat het topic is gestart er een nieuwe versie van de drivers is te downloaden (release: 06/03/2007). Heb je die al geprobeerd?
Die heb ik inderdaad geprobeerd, heeft niet mogen baten.

Het meest frustrerende is nog wel dat ik niet kan achterhalen wát er misgaat.

- Het is een installer die het Carbon framewerk gebruikt
- Of andere installers wel goed gaan, heb ik (nog) niet getest
- In de bekende logs (system.log / install.log) vindt ik weinig interessants terug
- De installer geeft aan totaal nutteloze foutmelding

Zodra ik iets qua goede foutmelding te pakken heb is het vast zo opgelost ... :)

• r0b
Even een schopje, mocht iemand hier met de search op stuiten. :)

Een update naar MacOSX 10.4.9 + de nieuwste driver van xerox.com hebben het probleem opgelost. Deze zaken afzonderlijk hielpen niet, maar na het updaten van de OSX versie werkte de installer dus vlekkeloos. :)
Pagina: 1