Toon posts:

Casema en Linksys problemen HELP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Er is bij ons Casema Kabelinternet geinstalleerd (met Motorola modem) en ik had al een Linksys router met USB ontvanger voor de laptop.

Nu is het zo dat de Casema modem in de meterkast staat en mijn PC boven. Ik wil geen kabels van beneden naar boven laten trekken dus wil ik Wireless gaan internetten. Als ik dat wil doen pakt ie het internet niet, maar geeft ie wel aan verbinding te hebben.

Wie weet waar ik welke kabels in moet stoppen om de router en de modem in de meterkast te laten staan en toch Wireless internet (mbv USB ontvanger) te kunnen hebben.

Alvast bedankt.

Jeroen

Verwijderd

Topicstarter
Dit is trouwens de router Linksys WRT54GC Compact Wireless-G Broadband Router

Verwijderd

1. Leer a.u.b. de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop te gebruiken als je iets wilt toevoegen of aanpassen in een al eerder geplaatste post.

2. Zoiets als een USB ontvanger bestaat niet, wat bedoel je hier precies mee?

3. Wat heb je zelf al geprobeerd? Wat voor kabels heb je? Heb je de handleiding doorgelezen van je router? Heb je je Wireless ingesteld? Heb je de router wel geconfigureerd om met de betreffende modem over weg te kunnen? Wat laat de informatie (status) site zien als je op de router inlogged, ziet de router überhaubt wel de modem?

Een beetje informatie zou welkom zijn :)

Verwijderd

Ik heb deze ook thuis, en de enige manier waarop ik het hier voor elkaar krijg om wel netwerk acces te hebben maar geen internet is door;

1. internet uit :P
2. mac adress klopt niet

maar ik neem aan dat er niets verandert is aan de computer?

• Doekie19
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-11 20:06
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:38:
2. Zoiets als een USB ontvanger bestaat niet, wat bedoel je hier precies mee?
Een USB stick ontvanger toch wel?

Verwijderd

Een USB stick ontvanger toch wel?
Een USB stick bestaat (voor data opslag)
Een USB MP3 speler bestaat (voor audio bestanden, vaak ook te gebruiken voor data opslag)
Een USB Wireless stick/adapter bestaat (Wireless netwerk adapter)
e.a.

Het beste is trouwens de router met behulp van een netwerk kabel de configureren, dus een netwerk kabel aan je router en pc of laptop aansluiten. Het kan wireless, tenzij je geen wireless verbinding krijgt met de router in eerste instantie.

Een beetje router geeft al informatie (IP addressen etc) weer als je zelfs op de inlog site van de router zit. Hier kun je b.v. al zien of de router wel of niet een IP van de modem doorkrijgt :)

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Misschien hier een kijkje nemen: Linksys wrt54g v7.0 en Casema

Casema modem heeft wat probleempjes met bepaalde type Linksys routers!

Default blanke hetero

Pagina: 1