Toon posts:

Attiny2313 + PC

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Ik heb de Attiny2313 en de MySmartUSB van Atmel gekocht. De MySmartUSB is een programmer. De computer ziet hem als een COM port (bij mij COM 3) maar het is een USB. Aan de andere kant heb ik een ISP kabel verbonden met een breadboard waarop de Attiny2313 zit. Ik weet niet of ik alle kabels goed heb aangesloten.

De bedoeling is dat ik de chip met de PC laat communiceren. Ik wil in Bascom een simpel programma maken waarmee ik in de terminal van Bascom de tekst "hoi" laat zien. In Bascom heb ik alles goed ingesteld.

Wie kan er een programmaatje schrijven voor mij?

Alvast hartelijk bedankt,
Kevin.

Nadere informatie: http://www.atmel.com/dyn/...rod_documents/doc2543.pdf, pagina 2 (Attiny2313)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 22:46

SA007

Moderator Tweaking
Mijn gok: dit topic is heel snel dicht... met een verwijzing naar Tweakers jobs

Maar volgens mij is dit zo'n beetje wat je zoekt:
http://avrhelp.mcselec.com/bascom-avr.html?UART

Wel hello world, maar das basicly hetzelfde.

Verwijderd

Topicstarter
Dus, ik heb een MAX232 nodig om dit te kunnen doen, of zit deze al op de MySmartUSB programmer?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2007 18:47 ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 22:46

SA007

Moderator Tweaking
Ik heb geen flauw idee wat die MySmartUSB doet, ik werk zelf regelmatig met de 2313, maar heb een zelfgeprutste parralelle isp programmeerkabel, koste me niks :P

Voor serieel gebruik ik een max232'ish constructie (afhankelijk van wat dichterbij ligt pak ik een max232 oid of een random omgebouwde datakabel) Maar een redelijke kans dat zoiets in die USB-Programmer zit.
Vooral omdat je aangeeft dat deze een COM poort aanmaakt is deze kans groot dat deze met de rx/tx pinnen van je 2313 verbonden zitten en dat het dus gewoon kan zonder max232.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord! Ik denk dat ik al weet waar de fout ligt: Waarmee moeten de rx/tx pinnen verbonden zijn?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Toen je aanmeldde kreeg je een scherm met registratievoorwaarden te zien waar je je accoord EN bekend mee verklaarde. Even kort samengevat kun je de inhoud weergeven als "GoT helpt Tweakers die zichzelf helpen".

Helaas lijk je dat niet bepaald begrepen te hebben als ik dit lees:
Wie kan er een programmaatje schrijven voor mij?
Als je zelf een programmatje wilt schrijven, je je best doet, maar toch vast komt te zitten, kun je op GoT hulp zoeken. Maar even een ander die inzet vragen te doen? No way :/

Verder heeft GoT zoals je gemerkt hebt meerdere subfora. Overige Hardware is geen dumpbak - voor info over dit soort dingen kun je veel beter terecht in het Elektronica subforum. Maar ook daar verwachten we eigen inzet. Begin eens met de FAQ daar te lezen en een search te doen naar die ucontroller van je. Goede kans dat je al aardig wat vindt - en als je er niet uitkomt kun je in ieder geval gericht en onderbouwd een topic openen :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.