[ASUS LAPTOP] Laptop crasht na 15min spelen

Pagina: 1
Acties:

• Convirion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-01 01:03
Heey tweakers,

Ik heb een probleem met mijn laptop,(ASUS Z9200U)

Ik heb hem nu ongeveer een jaar en ik wilde mta gaan spelen op deze laptop.
Instaleren wil allemaal wel lukken, en spelen ook. Het probleem:

Na ongeveer een kwartiertje spelen, krijg ik 1 seconden een BSOD met wat errormeldingen en reboot de laptop opeens, ik kon niet achterhalen welke error ik krijg omdat het dus meteen weer weg is.

Misschien kunnen jullie mij helpen?

Mvg,

Jeroen

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-01 22:32

Xof

Voordat windows opstart op F8 drukken en dan staat er iets van "Computer niet opnieuw opstarten na een foutmelding" (zo uit mijn hoofd).
Dan kun je lezen wat er op het blauwe scherm staat, al is dit ook uit te lezen via de minidumps, maar is wat ingewikkelder :)

• Convirion
Oke, ga ik nu even testen

• Convirion
Gedaan wat je zei, nu crasht de laptop niet meer om een of andere reden,

maar ik krijg ook geen error meer wat ik wel krijg is dat al mijn kleuren veranderen in vage niet correcte kleuren...

iemand problemen hiermee gehad?

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 14:15

nXXt

Carpe omnia

Ik denk dat je GPU niet helemaal spoort, misschien wordt-ie te warm.

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Kijk even bij configuratiescherm -> Systeem -> Tabblad Advanced -> Startup & Recovery Settings.

Daar kun je uitvinken dat Windows reboot bij een system failure oftewel BSOD. Dan kun je de error overschrijven en later opzoeken.

Als je hem nog krijgt natuurlijk. :+

• Convirion
nXXt schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 16:35:
Ik denk dat je GPU niet helemaal spoort, misschien wordt-ie te warm.
Ik denk dat dat ook het probleem is, in elk geval, iets met de gpu, is dit op te lossen zonder fans of iets te kopen?

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 14:15

nXXt

Carpe omnia

Jeroen_tux schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 16:38:
[...]

Ik denk dat dat ook het probleem is, in elk geval, iets met de gpu, is dit op te lossen zonder fans of iets te kopen?
Fans kopen voor een laptop is wat moeilijk, maar een notebook cooler (zo'n soort blad waar je je laptop op zet) is misschien wel haalbaar.

Controleer even of er niets is dat de luchtinlaten en uitlaten blokkeert, desnoods zuig je ze even uit of gebruik je perslucht.

Heb je nog garantie? Zo ja, dan zou ik daar gebruik van maken, een laptop hoort niet uit zichzelf problemen op te leveren.
Pagina: 1