Toon posts:

Exchange 2003 - Mailbox vol bericht maar geen limiet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.356 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een Exchange 2003 server. Sommige afzenders krijgen een bericht dat de mailbox van diegene vol is. Er is echter geen limiet ingesteld op de server. Het is af en toe dat dit voorkomt en bij random afzenders. Ik heb het met een test een keer zo'n bericht gekregen en een mail direct daarna verstuurd en die kwam wel gewoon aan. De mailboxen zijn onder de 2gb.

Iemand een idee waar deze melding vandaan komt? Misschien het IMF?

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:26

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Misschien in de policy i.p.v. de mailbox settings

Verwijderd

al in je event logs gekeken of daar iets in staat?

Verwijderd

Topicstarter
Jup Logs nagekeken. En policy staat ook goed...

Verwijderd

kun je header van zon bericht eens posten?

Hoe is je mail constructie verder? Wordt het direct afgeleverd op je server, of haal je een pop-box leeg?

wat voor versie van exchange?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal maandag eens een header posten. Mail word direct afgeleverd op de server. Het is exchange 2003 standaard SP2.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat is de exacte melding die de verzender terugkrijgt?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 09:10
Al bij de gebruiker zelf in AD gekeken? Je kan per gebruiker ook een limiet instellen, dus niet een algehele policy op de server.

Verwijderd

Topicstarter
Er staat echt helemaal geen limiet ingesteld. Ik heb alles nagekeken. Ik kan helaas vandaag geen header of exacte melding posten dit zal morgen worden .

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij de foutmelding:

Het bericht kan niet worden bezorgd, omdat het postvak van de geadresseerde vol is.
<mailserver.domein.local #5.2.2 smtp;552 5.2.2 quota exceeded>

Hoe kan ik de header opvragen in outlook 2003 ?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:24

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 09:36:
Hoe kan ik de header opvragen in outlook 2003 ?
Zucht: googlediegoo
Ik heb alles nagekeken
Wat is alles ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Zucht: Bedankt
En ik kan dit dus niet in het fout bericht opvragen. Wel in elk ander bericht.

Ik heb instellingen per user nagekeken, policy, IMF, Global, SMTP nergens staat een quota ingesteld.

• lier

lier

MikroTik nerd

Heb je ook de mailbox store gecontroleerd ?

Set a Mailbox Quota

Verwijderd

Topicstarter
Jup, Die staan allemaal uit. Niks aangevinkt

• lier

lier

MikroTik nerd

En je weet 100% zeker dat de melding van jouw mail server afkomstig is (en niet van een externe zendende partij waarvan de mailbox vol zit) ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf ook een mail gestuurd. Eerste komt aan. Maar de volgende die ik een paar minuten laten heb gestuurd komt dan weer niet aan.

Ik heb ook dit fout bericht (komt weer van een ander test bericht van een van de medewerkers)

Het e-mailsysteem kan dit bericht niet bezorgen, maar heeft hiervoor geen reden opgegeven. Controleer het adres en probeer het bericht opnieuw te verzenden. Als u hier weer niet in slaagt, moet u contact opnemen met de systeembeheerder.
< mta-fe.casema.nl #5.0.0 X-Postfix; host mx3.xs4all.nl[194.109.24.134] said: 552 5.2.2 quota exceeded (in reply to RCPT TO command)>

Dit is van een test email van een prive account van casema naar de mail server.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit nog een Cisco Pix Firewall tussen. Deze heeft onlangs een nieuwe config gekregen omdat er wat dingen mis waren gegaan met het installeren van licenties. Nu weet ik dus helemaal niks van cisco pix af. Een collega heeft dit gedaan. Kan hier nog iets fout in zitten.

Ik probeer namelijk ook een telnet naar de server te openen op poort 25 maar ik krijg alleen maar de volgende txt te zien.

220 *********************************************************0****0****0 *******
**************200***0****02**0*00

ik kan commands typen wat ik wil maar er gebeurd niks

• lier

lier

MikroTik nerd

Lijkt er meer op dat de mailbox bij XS4ALL vol zit.
  • Zoek eerst eens uit hoe mail ontvangen wordt (bijvoorbeeld bSMTP ?).
  • Controleer eens wat XS4ALL in dit verhaal doet.
  • Hoe staan je MX records ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat dus ook al aan xs4all te denken. De mx staat op het ip van de server en als pref waarde 10. Er staan nog 4 andere die naar xs4all verwijzen met een pref waarde van 100. Nu zou het zo moeten zijn dat alle mail naar onze server wordt verstuurd en alleen als onze mailserver down is dat xs4all het oppakt. De mail word inderdaad ontvangen door smtp. Ik ga eens kijken of ik achter wat info bij xs4all kan komen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit dus net even te kijken in de box van xs4all en deze zit inderdaad vol. Hmm dat zou betekenen dat de interne mailserver dus af en toe niet berijkbaar is ? Aangezien de mail naar xs4all word gestuurd.

• lier

lier

MikroTik nerd

Hoe heb je het bij XS4ALL ingesteld, oftewel hoe weet de XS4ALL mail server waar deze zijn mail naar toe moet sturen ? Gebruik je bSMTP of trek je met POP je mail naar binnen ?

Verwijderd

Zo lijkt het alsof je met POP mail binnen haalt? kun je in exchange manager kijken wat er geconfigureerd staat onder de POP connector?

Verwijderd

Issues met cisco firewalls:
Cannot send or receive e-mail messages behind a Cisco PIX firewall

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2007 14:10 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Even de zaken op een rijtje gezet:
  • iemand heeft besloten om de software van de PiX te upgraden en heeft - niet gehinderd door enige kennis van zaken - de mailguard "feature" aangezet; hierdoor kunnen ESMTP mailers geen mail meer afleveren op jouw Exchange server
  • je hebt 4 fallback mx-records naar xs4all; ESMTP mail servers leveren daar keurig af
  • XS4all gebruikt echter ook een ESMTP mailer en die kan dus ook geen mail afleveren op jouw Exchange server, vandaar dat de mailbox bij XS4all vol raakt en er dus de melding "quota exceeded" wordt teruggestuurd
Conclusie: zet die mailguard "feature" uit en je probleem is opgelost

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
De mail wordt inderdaad mbv bsmpt doorgezet naar mijn server. Alleen dit doet hij niet. Ik moet zeggen dat de mail die in de box van xs4all staat allemaal spam is. Ik zal eens navragen naar de mailguard feature. Bedankt allen voor u hulp. Ik houd jullie op de hoogte ....

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de test in KB van microsoft staat de mailgaurd niet aan. Nog andere Ideeën?

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:26

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Een rare vraag misschien:
Je meldt dat de mailboxen onder de 2GB zijn; wat bedoel je daarmee?
m.a.w. hoe groot is de totale omvang van je store?

Erm nog raardere vraag heb je een diskquota aan staan?

[ Voor 16% gewijzigd door Kabouterplop01 op 06-03-2007 19:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er achter. Het was inderdaad xs4all. Deze mailbox zat helemaal vol met spam berichten die gewoon naar mijn alias zijn gestuurd. Als ik deze zelf niet verwijder dan blijven ze dus gewoon staan met als gevolg een volle mailbox. De situatie bij xs4all is zo opgesteld dat alle mail in eerste instantie naar de servers van xs4all gaan, deze stuurt het doormiddel van bsmtp dan weer door naar mijn server. Maar als die box van xs4all vol is kan hij niks ontvangen en dus ook niet doorsturen. Ik gaat eens kijken of ik alleen een mx record naar mijn mailserver kan maken en die van xs4all weg haal. Ik heb dan geen backup meer maarja. Mocht de server offline gaan dan word de mail niet afgeleverd. Nogmaals bedankt voor alle suggesties

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 14:49
Of xs4all als secundaire mx record instellen, dan wordt normaal gesproken alle mail afgeleverd bij je mailserver en als deze onbereikbaar dan wordt het bij xs4all afgeleverd en als je server weer online is dan krijg je die mail alsnog.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 16:24:
De mail wordt inderdaad mbv bsmpt doorgezet naar mijn server. Alleen dit doet hij niet. Ik moet zeggen dat de mail die in de box van xs4all staat allemaal spam is. Ik zal eens navragen naar de mailguard feature. Bedankt allen voor u hulp. Ik houd jullie op de hoogte ....
bSMTP werkt zonder mailbox, er is een queue voor je. Hoe kan je dan in een mailbox kijken bij xs4all? Hebben hun een alternatieve bSMTP (die dan niet zo zou mogen heten) ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens XS4all werkt het zo als ik het heb uitgelegd. Ik vind het wel best. Het werkt nu weer en ik ga die andere mx records weg halen.
Pagina: 1