Toon posts:

Bestaat er zo een hd recorder

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek het volgende
Als vervanging voor mijn kapotte videorecorder zoek ik een hd recorder [liefst wit] die minstens het volgende kan:
- Opnemen vanaf tv op de harde schijf van de hd recorder, en afspelen op tv.
- Vanaf mijn laptop divx/xvid/avi films en srt ondertitels copieren naar de harde schijf van de recorder via een USB aansluiting.
- Deze films met ondertitels vanaf de hd recorder afspelen op mijn TV.
- De hd recorder moet een programma gids bevatten.
Ik heb de analoge kabel en een 'gewoon' tv toestel.

Ik zelf heb reeds uren op het internet gezocht, doch ik vind geen hd recorder die vanaf zijn harde schijf divx films afspeelt.
Bij VandenBorre [winkelketen in Belgie] zegt men dat zo'n toestel niet bestaat

Verwijderd

Zoek eens in google naar KISS apparatuur. ;)

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Of bouw zelf een Mediacenter pc. Misschien ook wel leuk om te doen?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02 00:09

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je tweede optie is volgens mij de beperkende factor. Wat je vaak ziet is een usb aansluiting, maar hier kun je geen computer aan hangen, maar een externe schijf. Een andere mogenlijkheid is een netwerk aansluiting zodat je media rechtstreeks van je TV kunt afspelen of erheen kunt FTP-en. Direct via USB je computer aan de speler hangen zie je eigenlijk nooit.

Mbt divx: Veel spelers kunnen dit wel, maar je zult altijd compatibiliteits problemen houden omdat je gebonden bent aan de firmware van je apparaat. Deze wordt niet net zo vaak geupgrade als het codec pakket dat op je PC staat. Dit hoeft echter niet zo'n heel groot probleem te zijn. Je kunt altijd overwegen om bestanden die het niet doen te converteren naar een ander formaat (met bv virtualdub). Het kost wel even tijd en het is soms niet optimaal voor de kwaliteit, maar het is wel een mogelijke oplossing voor je probleem.

Heb je heir echt geen zin in en wil je dat alles gewoon altijd werkt dan heb je eigenlijk alleen nog maar de keuze voor een media center.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Mauce,
Ik kan niet met een netwerkkabel naar die recorder. Mis ik dan de programmagids niet?

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:29
Of bouw je eigen PVR dmv een Media Center PC. Goedkoop klein pc-tje scoren (HP D530 sff bijvoorbeeld), knal er een PVR-150 kaartje in en klaar ben je voor 250 euro.
Het leuke hiervan is dat je het zo gek kan maken als je zelf wil. Ik heb er zelf een met 2x een PVR-150 kaart er in en 700GB aan schijfruimte. Kan je een hoop op opnemen ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Schweino op 02-03-2007 14:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Janoz,
- Ivm de verbinding laptop-hd recorder bevestig je een beetje wat ik reeds gevonden heb
- Divx. Zijn er meerdere hd recorders die divx vanaf hun harde schijf afpelen?
- Aan een mediacenter denk ik pas wanneer ik een digitale high def TV heb.
Ik wou nu liever een 'optimale' oplossing voor mijn kapote videorecorder. Ik blijf nog wat zoeken, misschien vind ik toch nog iets

Verwijderd

Topicstarter
Schweino,
Je blijkt een mooie, goedkope oplossing te hebben.
Hoe bedien je echter die 'mediacenter pc' dan?
Kun jij die gemakkelijk opstarten mbv een afstandsbediening? Als ik nu een divx film op mijn tv wil bekijken, neem ik mijn laptop en hang die aan de tv, vervolgens start ik de pc op, start bsplayer enz...
Diezelfde functionaliteit zou met een mediacenter pc gemakkelijk met een afstandsbediening moeten kunnen gedaan worden door mijn zoon van 10?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:32
Schweino schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 14:44:
Of bouw je eigen PVR dmv een Media Center PC. Goedkoop klein pc-tje scoren (HP D530 sff bijvoorbeeld), knal er een PVR-150 kaartje in en klaar ben je voor 250 euro.
Het leuke hiervan is dat je het zo gek kan maken als je zelf wil. Ik heb er zelf een met 2x een PVR-150 kaart er in en 700GB aan schijfruimte. Kan je een hoop op opnemen ;)
Hoe heb jij 700gig in een SFF gekregen? :?
(En ook interessant om weten, hoe ben je der zo goedkoop aangeraakt!? :) )

[ Voor 7% gewijzigd door Fire69 op 02-03-2007 15:07 ]

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 10:04
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 14:55:
Schweino,
Kun jij die gemakkelijk opstarten mbv een afstandsbediening? Als ik nu een divx film op mijn tv wil bekijken, neem ik mijn laptop en hang die aan de tv, vervolgens start ik de pc op, start bsplayer enz...
Diezelfde functionaliteit zou met een mediacenter pc gemakkelijk met een afstandsbediening moeten kunnen gedaan worden door mijn zoon van 10?
Bij mediacenter zit idd een afstandsbediening, of die kan je los kopen. Met een beetje uitleg zou je zoon van 10 er ook wel mee overweg moeten kunnen. Heb zelf sinds een paar maanden ook een mediacenter staan, en vind het prima werken. Alleen vind ik het installeren van mc een pain in the ass, heb al meerdere keren opnieuw moeten installeren omdat ik de verkeerde codecs erin had geplempt waardoor de tv weer niet werkte enz.

Maar als het eenmaal werkt, werkt t goed :+

Haal NOOIT een spookrijder in !

Verwijderd

Topicstarter
Ztaab,
Kun je een voorbeeld geven van een hardware mediacenter, zodat ik die eens goed kan bestuderen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2007 16:38 ]

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:29
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 14:55:
Schweino,
Bij de retail versie van de Hauppauge PVR-150 krijg je een officiele MCE afstandsbediening + usb ontvanger. Ik heb de mijne 2 weken geleden bij Mycom gekocht voor 50 euro. Je kan natuurlijk ook een draadloos toetsenbord + muis gebruiken. Ik zelf gebruik mijn Xbox (1e versie) als media player. Dit gaat zo in zijn werk:

De HP D530 sff gebruik ik als media server. Daar staan mijn DivX bestanden op, mijn DVR-MS PVR opnames (eventueel naar mpeg2 geconverteerd met auto-dvr convert), mijn DVD isos, MP3s en foto's. Deze zijn allen af te spelen via een netwerkverbinding met mijn Xbox waarop XBMC staat geïnstalleerd.

De Xbox heb je natuurlijk niet nodig, je kan de D530 ook rechtstreeks op je TV aansluiten via VGA/DVI.
Fire69 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:07:
[...]

Hoe heb jij 700gig in een SFF gekregen? :?
(En ook interessant om weten, hoe ben je der zo goedkoop aangeraakt!? :) )
1x 500GB samsung Sata
1x 200 GB Maxtor Sata (ipv diskette drive)

Er zijn vele winkels die 2e hands D530 SFF machientjes verkopen onder de 200 euro (ex-bedrijfsbakken dus zien er nog goed uit meestal).

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 10:04
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 16:02:
Ztaab,
Kun je een voorbeeld geven van een hardware mediacenter, zodat ik die eens goed kan bestuderen?
Kan je helaas geen voorbeeld geven omdat ik een gewone desktop misbruik voor mediacenter ;)
Er zijn wel kant en klare mediacenters te koop, maar die zijn flink aan de prijs vergeleken met een normale desktop met windows mediacenter geinstalleerd...

Haal NOOIT een spookrijder in !

Verwijderd

Topicstarter
Schweino,
bedankt voor de uileg. Ik zal het eens bestuderen

Verwijderd

Ik zou voor de Kiss DP-558 gaan als ik jou was. Die kan alles wat jij wilt, je hoeft alleen USB door FTP te vervangen. Ook mede omdat een Media Center er op een CRT tv niet uitziet. De Kiss is er echter voor gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Courage,
Kan de DP-558 overweg met aparte ondertitels [srt] ?
En kun je er de kabel op aansluiten ?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2007 18:12 ]

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02 11:46

Sjaak_Afhaak

Bleh!

dat is tweemaal ja :)

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen,
Die KISS DP-558 zal ik ook eens bestuderen.
Een korte blik op zijn specificaties leert mij dat er geen WLAN inzit?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 18:24:
Bedankt iedereen,
Die KISS DP-558 zal ik ook eens bestuderen.
Een korte blik op zijn specificaties leert mij dat er geen WLAN inzit?
Dat klopt maar hebben mensen volgens mij wel voor elkaar gemaakt. Maar ook dat moet je volgens mij niet willen met zo'n apparaat. WLAN is leuk voor laptops, voor dit is een stabiele verbinding belangrijker. En bedrading heb je toch wel erachter hoor dus daar hoef je het ook niet voor te doen :P

Verwijderd

Topicstarter
Courage,
Ik had het over WLAN, omdat ik met een kabel niet tot bij de TV/DP-558 kan komen. Om makkelijk met de programmagids te kunnen werken, moet internet er wel aanhangen.
Op dit forum oa heb ik de reacties bekeken van diverse personen. Men is niet gedeeld enthousiast over KISS, of heb ik het mis. Heb jij die DP-558?

Verwijderd

Ja ik heb hem zelf inderdaad... en de meeste mensen die niet enthousiast zijn willen een apparaat wat out-of-the-box gewoon doet wat ie zegt dat ie doet en verder geen gezeik. Nou houdt dat meestal ook in dat je geen leuke extra features hebt als een netwerkaansluiting en de mogelijkheid om 'm te tweaken. En dat kan erg goed met de Kiss.
Oké hij loopt (sporadisch) wel eens vast, maar de mogelijkheden zijn tot op heden nog ongeevenaard als je het mij vraagt... :)

Verwijderd

Topicstarter
Courage, ik ga de DP-558 eens goed bestuderen en eens googlen met als item 'DP-558'.
[Ik heb ondertussen ook dit topic in dit forum gevonden: Gebruikerservaring & review KiSS DP-558]
En msschien open ik een apart topic om een aantal zaken eens dieper te bespreken.
Bedankt voor alle reacties.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 21:05 ]

Pagina: 1