Toon posts:

Dezelfde frequentie draadloze router??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem. Ik heb namelijk breedbandinternet van @home met daarbij een draadloze router van Netgear, bestelt via @home. Na een storing van @home doet mijn draadloze router het niet meer.

Ik heb wel internet via de modem, maar via de draadloze router niet meer. Mijn vaste computer, een laptop en een PDA met WIFI vangen geen signaal meer. Wel van andere draadloze netwerken in de buurt (mijn buren natuurlijk).

Toch is mijn draadloze router niet kapot, want ik heb hem uitgeprobeerd bij een vriend (heeft dezelfde @home internet pakket). Daar deed hij het wel. Verder heb ik ook de draadloze router van die vriend bij mij geprobeerd. Ook die kende dezelfde problemen. De draadloze router zendt de eerste +/- 10 seconde een signaal uit en dan wordt er geen signaal meer ontvangen door mijn vaste PC, laptop en PDA.

Is het mogelijk dat er meerdere draadloze router in de buurt, dezelfde frequenties gebruiken waardoor mijn signaal na 10 seconde wordt weggedrukt? Of is het een software probleem op mijn vaste PC (dat is de conclusie van @home)? Maar hoe kan het dan, dat ik met mijn laptop en PDA geen signaal opvang maar wel van 4 andere draadloze netwerken in de buurt?? Of wordt het signaal gewoon afgetapt?

Trouwens mijn vaste PC en mijn laptop staan dicht in de buurt van de draadloze router en eerst heeft hij het wel gedaan.

Wie heeft een mogelijk verklaring voor deze probleem? Want dan ik @home weer bellen.

Alvast bedankt.

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 03:36
Als je "vaste pc" ook niet meer kan internetten dan heeft het niks met het draadloze gedeelte te maken.
Ik denk dat @home gebruik maakt van mac-adressen die mogen verbinden.
Waarschijnlijk heeft @home bij jou het mac-adres van je pc geregistreerd staan ipv die van je draadloze router.
Als dit daadwerkelijk het probleem is, dan zijn er twee oplossingen:
- bel @home en laat ze het mac-adres van je router registreren
- of stel in de router hetzelfde mac-adres in (evt via 'klonen') als van de pc waarmee je wel direct via het modem kan internetten (je "vaste pc" neem ik aan)

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA