Northon Ghost image (geen raid) plaatsen op raid 1 setup

Pagina: 1
Acties:

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:38
Zoals de titel al zegt heb ik een northon ghost image van een zojuist overleden hdd (data nog wel kunnen recoveren btw). Nu heb ik 2 nieuwe harde schijven gekocht en wil ik deze in raid 1 gaan hangen (zit raid controller op mijn moederbord).

Nu vraag ik me alleen af of het mogelijk is om de northon ghost image te gaan plaatsen op de raid setup. Daar de grote van de hdd is veranderd (oude schijf was 160gb en nieuwe zijn 250gb).

Met de search en met google kwam ik alleen topics tegen waarbij mensen een image gemaakt met ghost van raid naar raid wilde terug zetten.

Strava

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
erm proberen?

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

ik zou het gewoon proberen. omdat het hier om terugzetten gaat kan dit niet mis gaan.

tis mij trouwens nooit gelukt om van raid0 een image terug te plaatsen met norton. hij ziet de raid config simpelweg niet.

paar maanden terug acronis true image geinstalleerd en hiermee lukt het wel ook zonder de raid drivers ziet ie alles, sata raid/usb schijven, etc.

over jouw probleem: is het trouwens een disk image of een partition image. met een partition heb je meer kans lijkt me.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• denyos
zal het is aan me baas vragen (zijn computer) maar ben bang dat het een disk image is....

Strava

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:43
moet werken, echter moet wel je raid driver bekend zijn in je image.. beter is om eerst te restoren zoals het was.. vervolgens raid driver te installeren en dan weer imagen. Vervolgens die image weer terug zetten op je raid disk.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:09

ralpje

Deugpopje

(jarig!)
Simpelweg de ghost terugzetten naar één disk, vervolgens de andere disk erbij hangen en de RAID laten builden?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• denyos
ralpje schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 14:20:
Simpelweg de ghost terugzetten naar één disk, vervolgens de andere disk erbij hangen en de RAID laten builden?
zo logisch :T
moet ik dan eerst de raid array aanmaken of doe ik dat er dan pas na?

Strava

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Software raid zal niet lukken :). Althans niet zonder voorafgaande maatregelen.

Ik heb net een software RAID 1 opgezet op een XP Pro box, en dan een Ghost gedaan van de OS-partitie... Als je Ghost in de command line boot (vanaf de floppy) dan ziet ie de RAID 1 als twee aparte schijven. Ik weet niet hoe het zit als je Ghost vanuit Windows draait (het moet uiteindelijk toch rebooten om z'n werk te doen meestal).

Oh, en dit is Ghost 8 ;).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• denyos
het wordt ook geen software raid naar mijn weten... zit raid kaart op moederbord dus wil die gebruiken.

Strava

Pagina: 1