Toon posts:

Meer bass uit Creative inspire 5100

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

sins kort heb ik een creative inspire 5100 ,maar ik wil graag de bass van dit zetje
meer om hoog halen.

wat heb ik al geprobeert:
1. de knop achter de sub woofer van de bass compleet open gedraait
2. in windows media player van vista treu bass op hoogste gezet en de wow ook
3. op internet gezocht naar andere tooltjes, want als ik nu met nero showtime
muziek luister heb ik geen exstra bass
dit leverde weinig op alleen iets om je bass temeten, maar goed weet niks af van dit zetje
dus kon er weinig mee.

dus iemand nog goede software om mijn bass teverhogen ??

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:42

Coldcat

HODL

Je kunt even kijken wat de instellingen van de software die bij je geluidskaart zit zijn. Daar moet je vaak even instellen dat je van een 5.1 setje gebruik maakt, verder kun je ook instellen hoe luid geluid je uit welke speaker wilt halen.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Verwijderd

Wat een pakkende topic title .. <3..

Ook handig dat je even vermeld wat voor geluidskaart je gebruikt, als je de standaard mixer van
Vista gebruikt kan je mischien in de advanced controls.. bass en treble aanpassen. Afhankelijk van wat voor geluidskaart.

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-02 23:33

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Mijn god hey, NOG meer laag uit zon minisetje... Als ze zon ding in de plaatselijke mediamarkt omhoog draaien krijg ik al hoofdpijn...

Anyway, wat je kan doen is met cooledit je mp3tjes openen. en dan een lowpass filter eroverheen zetten. Dan heb je alleen nog maar de lage tonen over. Zet hem niet te hard want dan kun je het karton van je subwoofer gaan oprapen.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Verwijderd

mentalmadnizz schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:58:
Zet hem niet te hard want dan kun je het karton van je subwoofer gaan oprapen.
:D. Nouja woofer }:O

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Dit: http://kxproject.lugosoft.com/ is ook wel een handig "tooltje" :).

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-02 10:25

sanook

_/-\o_

mentalmadnizz schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:58:
Mijn god hey, NOG meer laag uit zon minisetje... Als ze zon ding in de plaatselijke mediamarkt omhoog draaien krijg ik al hoofdpijn...

Anyway, wat je kan doen is met cooledit je mp3tjes openen. en dan een lowpass filter eroverheen zetten. Dan heb je alleen nog maar de lage tonen over. Zet hem niet te hard want dan kun je het karton van je subwoofer gaan oprapen.
En met de settings zoals doorgegeven denk ik dat de vervorming oploopt tot 100% |:(

ps: @ thasims2 : Het is een 'setje', en als ie niet bevalt geef je het een zetje (van het balkon af) :+

[ Voor 9% gewijzigd door sanook op 02-03-2007 14:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
hvangent schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 14:16:
[...]

En met de settings zoals doorgegeven denk ik dat de vervorming oploopt tot 100% |:(

ps: @ thasims2 : Het is een 'setje', en als ie niet bevalt geef je het een zetje (van het balkon af) :+
achja tipo moet kunnen he

nee gooi hem niet van het balkon sorry maar heb hem net

ja de bass ik weet het tis vaak beetje overdrefen maar goed , als jij naar slam fm luistert
via je computer is bass toch een leuk speeltje maar als je rustige muziek luistert
zoals jij waar schijndelijk kan ik me voorstellen dat je gek word

Verwijderd

Topicstarter
dit werkt niet onder windows vista O+
tis toch een K*t bestuurings systeem hoor maar goed dat wisten we al vanaf 3.11

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:32
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:04:
[...]

achja tipo moet kunnen he

nee gooi hem niet van het balkon sorry maar heb hem net

ja de bass ik weet het tis vaak beetje overdrefen maar goed , als jij naar slam fm luistert
via je computer is bass toch een leuk speeltje maar als je rustige muziek luistert
zoals jij waar schijndelijk kan ik me voorstellen dat je gek word
Eh, ik heb de indruk dat de muziek voor jou uit enkel lage tonen mag bestaan, en liefst nog aan 140dB. Net ff slam FM geluisterd (want kende het niet) en het bevat eigenlijk *net* wat minder punch dan m'n normale muziek.. Magoed, die bass daarvan was iig normaal volgens mij. Dat setje hoort ook een goede bassweergave te hebben voor wat het is.
Als jij idd 140dB (doofmakend) uit je subwoofer had verwacht: pech. Als je de bassregeling op het setje al op maximaal hebt gezet en softwarematig ook moet je niet veel meer verwachten.

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-12-2025

SLeddert

SLeddert

Wat heb je daar nou aan ?
Je houdt alleen maar laag over en hoort geen hoog meer. Je wil gewoon je lage tonen opkrikken, niet het hoog verwijderen. Tevens voegt een lowpass filter geen extra lage tonen toe..

Maar even ontopic.
Je hebt een Equalizer nodig (softwarematig dan).
Sommige geluidskaart drivers hebben een EQ-tools included.
Zo niet, dan heb je waarschijnlijk pech.
Zoek anders eens een oude versterker voor een tientje op marktplaats met bass-regelaar. Dan zet je die tussen je geluidskaart en je boxen in.

Karsten

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:09
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:09:
[...]

tis toch een K*t bestuurings systeem hoor maar goed dat wisten we al vanaf 3.11
Gebruik dan Linux :S je hoeft Windows niet te gebruiken.

Enige wat ik me kan voorstellen zijn de lage tonen op de te krikken, gebruik Ozone Izotope voor Winamp als DSP plugin.

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:09:
[...]
Ik heb effe op het kx forum een search (werkt misschien niet, moet je effe zelf op vista zoeken), en daar lees ik dat mensen gewoon kx gebruiken op de 32 versie van vista, welliswaar doen sommige dingen het niet, maar dat zijn dacht ik kleine dingen. :X
STIMPPYYY schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:21:
[...]
Gebruik dan Linux :S je hoeft Windows niet te gebruiken.
Jah, SabayonLinux, die ziet er hetzelfde uit als vista ongeveer (of kan je maken), en het is ook nog eens linux. (Jah, laaste dvd hcc!dosgg) :Y

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Heb je toevallig een Creative geluidskaart? Daar moet je namelijk in de THX console onder het tabblad: Bass-Management de Bass-redirection inschakelen. Bij het veranderen van die optie krijgt de subwoofer pas echt de bas toegestuurd.

[ Voor 25% gewijzigd door heracles op 02-03-2007 16:23 ]

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-02 23:33

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

SLeddert schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:17:
[...]

Wat heb je daar nou aan ?
Je houdt alleen maar laag over en hoort geen hoog meer. Je wil gewoon je lage tonen opkrikken, niet het hoog verwijderen. Tevens voegt een lowpass filter geen extra lage tonen toe..

Maar even ontopic.
Je hebt een Equalizer nodig (softwarematig dan).
Sommige geluidskaart drivers hebben een EQ-tools included.
Zo niet, dan heb je waarschijnlijk pech.
Zoek anders eens een oude versterker voor een tientje op marktplaats met bass-regelaar. Dan zet je die tussen je geluidskaart en je boxen in.
Lage tonen opkrikken heeft ook zn grenzen hoor, boven 0dB gaat het vervormen. Dus wat doe je dan? Hoog weghalen, in plaats van laag bijdraaien. Geeft exact hetzelfde effect. Download Audacity maar eens, bij mij blijft bij het lowpass filter in ieder geval "zat" hoog over.

Versterker tussen geluidskaart en speakers heeft GEEN zin. Je kunt niet zomaar een versterker aan een versterkte uitgang hangen. Bovendien zit die Creative sub met zn bijbehorende versterker toch al aan zn max. Enige wat rest is gewoon hoog wegdraaien.

Of zet de hele zooi op marktplaats en koop een set discospeakers.

En nee, ik luister niet alleen maar rustige muziek zoals de TS denkt, Er staan hier een set IMF transmissielijnen die dieper gaan dan welk surrounndsetje dan ook, en als ik de Prodigy oid draai gaat dat dan ook ECHT diep, en dat met alle softwaretruukjes uit en de toonregeling van de versterker uitgeschakeld.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Verwijderd

Topicstarter
ibmos2warp schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:32:
[...]

Ik heb effe op het kx forum een search (werkt misschien niet, moet je effe zelf op vista zoeken), en daar lees ik dat mensen gewoon kx gebruiken op de 32 versie van vista, welliswaar doen sommige dingen het niet, maar dat zijn dacht ik kleine dingen. :X

[...]

Jah, SabayonLinux, die ziet er hetzelfde uit als vista ongeveer (of kan je maken), en het is ook nog eens linux. (Jah, laaste dvd hcc!dosgg) :Y
als ik kxmixer wil openen dan komt er een eror kxkin.kxs niet gevonden maar die staat wel in de map dus tjah verder weet ik het ook niet

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:57
Die subwoofer heeft zijn bassreflexpoort aan de zijkant zitten. Zet de subwoofer eens met die bassreflexpoort dichter tegen de muur, wil ook wel eens helpen.

• heracles
badkuip schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:31:
Die subwoofer heeft zijn bassreflexpoort aan de zijkant zitten. Zet de subwoofer eens met die bassreflexpoort dichter tegen de muur, wil ook wel eens helpen.
Zo'n setje moet gewoon al heel veel bas geven, zo veel dat her in verhouding met de andere toonhoogtes al lang niet meer mooi is. Dus er zal iets mis zijn met z'n geluidskaart/instellingen.

Je basreflexpoort te dicht tegen de muur aanzetten heeft ook weer geen zin, ze mogen er minstens wel een halve meter vanaf staan voor het beste geluid. Waar jij waarschijnlijk op doelt is de plaatsing van de subwoofer in een hoek, zodat al het geluid meteen weerkaatst terug de kamer in.

Verwijderd

Topicstarter
heracles schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 18:00:
[...]

Zo'n setje moet gewoon al heel veel bas geven, zo veel dat her in verhouding met de andere toonhoogtes al lang niet meer mooi is. Dus er zal iets mis zijn met z'n geluidskaart/instellingen.

Je basreflexpoort te dicht tegen de muur aanzetten heeft ook weer geen zin, ze mogen er minstens wel een halve meter vanaf staan voor het beste geluid. Waar jij waarschijnlijk op doelt is de plaatsing van de subwoofer in een hoek, zodat al het geluid meteen weerkaatst terug de kamer in.
Klopt is flink aan het sleutelen geweest met de instellingen nu een stuk beter maar goed nog 1 probleem moet hem minstens kwart open draaien wil ik bas hooren maar daar kan ik wel mee leven
tnx iedereen

off-topic :
kom je ook uit almelo ''Heracles almelo''??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2007 18:35 ]

• heracles
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 18:32:
[...]

Klopt is flink aan het sleutelen geweest met de instellingen nu een stuk beter maar goed nog 1 probleem moet hem minstens kwart open draaien wil ik bas hooren maar daar kan ik wel mee leven
tnx iedereen

off-topic :
kom je ook uit almelo ''Heracles almelo''??
Ja

Maar heb je toevallig een Creative geluidskaart?

[ Voor 6% gewijzigd door heracles op 03-03-2007 14:21 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
www.teufel.de , dan heb je bass!
Pagina: 1