Ik heb een computer hier staan met een erg vaag probleem. Hieronder de omschrijving van alles.
Omschrijving:
De computer hing vast tijdens het opstarten van Windows XP Pro.
Dingen die ik allemaal geprobeerd heb
Allereerst ben ik naar veilige modus gegaan en heb mijn data eraf gehaald.
Daarna probeerde ik Windows opnieuw te installeren. Wat opviel tijdens de installatie is dat hij er erg lang over deed bij het scherm met het knipperende streepje in beeld, net voodat je F8 moet drukken en een partitie kunt kiezen. Nadat dit gebeurd was hing de installatie compleet bij "Apparaten installeren".
Ik heb daarna een low-level format gedaan van de hardeschijf. Daarna heb ik Windows geïnstalleerd en dat ging allemaal perfect, hij was er zo mee klaar en ik heb geen gekke dingen gezien. Toen het systeem geïnstalleerd was, starte de computer normaal op. Vervolgens installeerde ik de drivers van het moederbord en het probleem was terug. De computer hing weer tijdens de laadbalk van Windows XP.
Ik dacht, laat ik vista eens installerren. Dat was ook allemaal gelukt, boote ook gewoon. Maar nadat ik de VGA drivers installeerde, had ik het zelfde probleem met vista. Alleen vista wilde de veilige modus ook niet meer in.
Hierna heb ik de BIOS van het mobo geüpdate. Zonder resultaat.
Quick en extended HDD-tests kwamen ook zonder resultaat.
Specs:
MSI K9N Platinum
AMD 64 4800+ X2
OZC 2GB 6400 DDR2
WD 250GB SATA2
Asus GF 7950 GT TOP
Ik hoop dat iemand mij kan helpen bij het oplossen van het probleem.
B1OO
Omschrijving:
De computer hing vast tijdens het opstarten van Windows XP Pro.
Dingen die ik allemaal geprobeerd heb
Allereerst ben ik naar veilige modus gegaan en heb mijn data eraf gehaald.
Daarna probeerde ik Windows opnieuw te installeren. Wat opviel tijdens de installatie is dat hij er erg lang over deed bij het scherm met het knipperende streepje in beeld, net voodat je F8 moet drukken en een partitie kunt kiezen. Nadat dit gebeurd was hing de installatie compleet bij "Apparaten installeren".
Ik heb daarna een low-level format gedaan van de hardeschijf. Daarna heb ik Windows geïnstalleerd en dat ging allemaal perfect, hij was er zo mee klaar en ik heb geen gekke dingen gezien. Toen het systeem geïnstalleerd was, starte de computer normaal op. Vervolgens installeerde ik de drivers van het moederbord en het probleem was terug. De computer hing weer tijdens de laadbalk van Windows XP.
Ik dacht, laat ik vista eens installerren. Dat was ook allemaal gelukt, boote ook gewoon. Maar nadat ik de VGA drivers installeerde, had ik het zelfde probleem met vista. Alleen vista wilde de veilige modus ook niet meer in.
Hierna heb ik de BIOS van het mobo geüpdate. Zonder resultaat.
Quick en extended HDD-tests kwamen ook zonder resultaat.
Specs:
MSI K9N Platinum
AMD 64 4800+ X2
OZC 2GB 6400 DDR2
WD 250GB SATA2
Asus GF 7950 GT TOP
Ik hoop dat iemand mij kan helpen bij het oplossen van het probleem.
B1OO