aanmelden afmelden etc

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• draadje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
mijn xp home (laptop) versie heeft geen herstel functie(r)

omdat ik door een software prg mij niet meer kan aanmelden (hij blijft aan en afmelden)
kan ik niet meer bij mijn gegevens.

in de microsoft knowledge basic kan ik ook niet mijn probleem vinden.
ook bart builders help cd (gemaakt via dat prg) geeft waarschuwing bij o.e.m versie's

idem acroneas 30 dagen trial bootlader repareren geeft geen resultaat.
:(
de schijf is in orde.

hoe kan ik de schijf (1 partitie ntfs) toch weer benaderen.

ik weet zeker dat het alleen de boot lader is die op een of andere manier in de fout gaat.

ik kan via zeer ingewikkelde kopieën van ik weet niet hoeveel bestanden via diskette!
e.e.a herstellen(geen 100% zekerheid) maar er moet toch een methode zijn?

ook acer helpdesk ,weet van het probleem bij aangepaste Windows xp versie 's

meeste laptops hebben o.e.m versie ,aangepast door laptop fabrikant.

wie kan mij helpen ,omdat er bestanden opstaan na laatste back-up,die nogal belangrijk zijn.

gr

draadje 8)7

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Aan en afmelden lijkt meer op een virus...

Verwijderd

schijf in een andere machine hangen en kopieeren maar.
of
een niet oem CD pakken en daarmee herstel uitvoeren.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2007 12:28 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-03 13:45

Haan

dotnetter

En als je tijdens het booten F8 drukt en in veilige modus opstart?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11-2025
Dat hij je blijft aan en afmelden lijkt me geen boot-loader probleem, ik zou inderdaad ook zeggen dat het een virus is. Probeer eens in veilige modus op te starten (Computer starten en zodra je voorbij de bios bent hele tijd F8 indrukken, je krijgt nu een menu waarin je veilige modus kunt kiezen). Sowieso kun je altijd nog je harde schijf in een 'hardeschijf behuizing' hangen voor 2.5" schijven en dan kun je hem via USB/Firewire aan een andere computer hangen zodat je alsnog al je data eraf kan copieeren (dit kan problemen opleveren als ze in een 'Protected Directory' staan zoals My Documents en je die private hebt gemaakt tijdens het instellen van een wachtwoord van je account. Als dat zo is kun je het voor zover ik weet alleen met Linux recoveren. Succes er mee!

• draadje
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:27:
schijf in een andere machine hangen en kopieeren maar.
of
een niet oem CD pakken en daarmee herstel uitvoeren.
ja dacht ik ook,maar njente lukt niet .zelfs menno schoone toch niet de minste lukt het niet
mij te helpen.

andere machine hangen lukt ook niet ,komt niet verder dan aanmelden!!

dit omdat het 1e een ntfs partie is 2e ik geen ww in administrator had staan!
en dan is er een probleem zegt ook microsoft.

je moet dan bij herstel (andere xp cd ) enter toetsen.
dan komt de cursor gewoon knipperend bij c:\windows te staan
maar fixboot en mbrboot geven dan ook niet thuis!!

• draadje
Haan schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:28:
En als je tijdens het booten F8 drukt en in veilige modus opstart?
ook niet!!

• draadje
TargetX schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:31:
Dat hij je blijft aan en afmelden lijkt me geen boot-loader probleem, ik zou inderdaad ook zeggen dat het een virus is. Probeer eens in veilige modus op te starten (Computer starten en zodra je voorbij de bios bent hele tijd F8 indrukken, je krijgt nu een menu waarin je veilige modus kunt kiezen). Sowieso kun je altijd nog je harde schijf in een 'hardeschijf behuizing' hangen voor 2.5" schijven en dan kun je hem via USB/Firewire aan een andere computer hangen zodat je alsnog al je data eraf kan copieeren (dit kan problemen opleveren als ze in een 'Protected Directory' staan zoals My Documents en je die private hebt gemaakt tijdens het instellen van een wachtwoord van je account. Als dat zo is kun je het voor zover ik weet alleen met Linux recoveren. Succes er mee!
f8 werkt niet!

in extern kastje usb ook niet!!

virus ook niet heb zeer goede anti-virus prg en idem anti spam (spamfighter)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03 22:41
draadje schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 19:30:
[...]

f8 werkt niet!

in extern kastje usb ook niet!!

virus ook niet heb zeer goede anti-virus prg en idem anti spam (spamfighter)
Mischien valt je modem/router gewoon steeds weg?

of heb je het niet over iets waarmee je een connectie moet leggen met internet :?

[ Voor 12% gewijzigd door Avalaxy op 02-03-2007 19:35 ]

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-02 16:25
Je bent wat te snel met meningen vormen. Voor zover ik hier lees (en anderen ook zie ik) ligt het niet aan je bootloader, en zou het wel degelijk een virus OF een foute driver ofzo kunnen zijn.
Desnoods kan je windows xp herinstalleren zonder de data te verwijderen. :)

edit: Mijn tekst was @ Ts'er gericht. :)
En op de persoon boven mij, het gaat hier niet om internet/netwerk/msn, maar om windows zelf. (die meld aan en af voor zover ik het begrijp)

[ Voor 25% gewijzigd door warcow op 02-03-2007 19:43 ]

• draadje
leonpwner1 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 19:32:
[...]

Mischien valt je modem/router gewoon steeds weg?

of heb je het niet over iets waarmee je een connectie moet leggen met internet :?
nee gewoon bij opstarten ,ik heb tig tig computers geinstalleerd met xp home en prof
dit heb ik ook zelf nooit meegemaakt

microsoft beschrijft dit in hun knowled data base,dat o.e.m versie's problemen ondervinden als zij geen ww in administrator hebben staan! heb ik dus net niet.
dan moet je voor herstel (r) op enter drukken,ja dan kom je bij de dos prompt terecht met knipperende cursor! en dan... 8)7

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Who the .... is Menno Schoone (ja, namen schrijven we nog steeds met hoofdletters.)?

En wat met een password reset disk, of met een WinPE/BartPE disk?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• draadje
warcow, nogmaals als menno schoone er niet uitkomt in eerste instantie ,wie ben ik en u omdat wel te kunnen. menno schoone heeft ook boeken uitgegeven van windows xp!!

zijn tips zijn zeer leerzaam! ik weet voor 100% dat het geen virus is,ook geen hyacker progje oid.

het is de bootlader!! omdat hij opstart .aanmeld en dan weer afmeld,ik heb nergens iets in de richting kunnen vinden(googelen) dat op een of ander virus wijst!!

• draadje
alt-92 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 22:33:
Who the .... is Menno Schoone (ja, namen schrijven we nog steeds met hoofdletters.)?

En wat met een password reset disk, of met een WinPE/BartPE disk?
Menno Schoone !( men wordt geacht niet in hoofdletters te schrijven op forums! komt schreeuwerig over!!) is een docent informatica en schrijft boeken oa windows xp problems en heeft ook winpe/bartpe tips gegeven!~ helaas (al eerder aangeven) geeft bart aan dat o.e.m versie's problemen kunnen geven.

ik durf het niet aan ,(heb hem al geprobeerd) om de laatste stap (enter) te geven!!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

draadje schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 22:33:
warcow, nogmaals als menno schoone er niet uitkomt in eerste instantie ,wie ben ik en u omdat wel te kunnen. menno schoone heeft ook boeken uitgegeven van windows xp!!

zijn tips zijn zeer leerzaam! ik weet voor 100% dat het geen virus is,ook geen hyacker progje oid.

het is de bootlader!! omdat hij opstart .aanmeld en dan weer afmeld,ik heb nergens iets in de richting kunnen vinden(googelen) dat op een of ander virus wijst!!
maar .....als wij toch minderwaardig zijn en slechte tips hebben

why the fuck vraag je het dan ?????

als het aleen de bootloader is zou je hem dus gewoon moeten kunnen benaderen via usb

en over hoofdletters.

JE KAN IN HOOFDLETTER MENNO SCHONNEN SCHRIJVEN
Of je schrijft gewoon Menno Schoonen. Wat gewoon goed is hier en op elk ander forum.

als je niet op enter durft te drukken zou je eerst een image kunnen maken toch ?

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 03-03-2007 22:47 ]

Iperf

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is zeker weten NIET je bootloader. Als die stuk zou zijn, zou je geeneens Windows kunnen laden. Dat kan hij wel, maar op een of andere manier is er een fout in je profiel gekomen waardoor je niet meer kan aanmelden, je wordt dan direct weer afgemeld. Is er nog een andere gebruiker met (liefst met admin rechten)? Meld die eens aan, kijk wat je dan krijgt.
Verder over de repair console, als je staat in C:\Windows> dan kan je via command prompt commando's een repair uitvoeren. Hernoem je profiel bijvoorbeeld eens, maak een backup van al je documenten dmv copy/xcopy en probeer eens aan te melden met een 'leeg' account. Dus je profiel map of verwijderen of hernoemen naar iets anders (als je gebruiker admin is, type je dus (zonder quotes) 'ren administrator backupadmin'). Herstart en kijk wat er dan gebeurt. Wordt je dan wel aangemeld? Mensen weten soms niet wat ze allemaal nog kunnen in de repair console en met de command prompt, simpelweg omdat het zeer weinig wordt gebruikt.

Commandline FTW

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als die bestanden zo belangrijk zijn, dan had je al eens eerder moeten backuppen. Maar dat is nog geen probleem: externe harde schijf regelen/lenen/kopen, BartPE disk maken op een andere PC, daarvan booten en de backup maken. Daarna XP opnieuw installeren. Is min of meer al gezegd, en gewoon doen.

Verder: het helpt als je je posts wat gestructureerder maakt. Elke keer een lege regel ertussen is heel vervelend om te lezen. Verder kun je gewoon de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gifedit-knop gebruiken ipv twee of drie posts achter elkaar te maken :) . En dat Menno Schoone docent informatica is en boeken over XP heeft geschreven; so what? De meeste ICT-helpdeskers waar ik mee te maken heb weten ook niet veel van PCs af ;)

BartPE heeft geen probleem met OEM, maar heeft wel de installatiebestanden van Windows XP nodig. Maar je kan ook gewoon even een XP CD lenen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-03 15:29
hmm hee ik had hetzelde had van corp een oem gemaakt (voor buur mens) en toen maar aan en meteen weer afmelden en inderdaad geen password voor admin nu gezet weet ik dan ook hoe dat ontstaan is.
Mijn oplossing was een herinstall als het inderdaad aan de omzetting naar oem ligt en dan ivm password moet het misschien mogelijk zijn in repair mode het password te wijzigen.
met bijv. de eerder vermelde oplossing.

• Eldee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-02 14:03
Om te beginnen is het NIET de bootloader phase maar de logon phase van het opstarten van XP, zie de XP Resource Kit hoofstuk 27, pagina's 1222 t/m 1236, je kan dit hier on-line lezen.
All computers running Windows XP Professional share the same startup sequence:
  • Power-on self test (POST) phase
  • Initial startup phase
  • Boot loader phase
  • Detect and configure hardware phase
  • Kernel loading phase
  • Logon phase
Het probleem en een oplossing worden beschreven in Unable to log on if the boot partition drive letter has changed maar ook How to restore the system/boot drive letter in Windows kan behulpzaam zijn.

Mijn eigen oplossing op basis van deze 2 KB artikelen:
Tijden het inloggen worden enkele validaties gedaan, waarbij Volume id's en driveletters van de disks van belang zijn. Als daar iets niet goed zit wordt je meteen weer afgemeld.

Meestal is XP in de war met de registraties van disks in de MountedDevices key in de registry: HKLM\SYTSTEM\MountedDevices. Hier staan 2 soorten entries:
\??\Volumes{GUID} en
\DosDevices\d:

Als je een parallele XP (of zoals in eerdere posts beschreven met een BartPE o.i.d.) start, en ervaring hebt met de registry editor kan je alle entries behalve (default) uit deze key verwijderen, want als het goed is worden ze bij het opstarten weer opnieuw aangemaakt. Het kunnen er een hoop zijn, want voor elke USB stick of CD-ROM DVD-Rom speler wordt de eerste keer dat je 'm gebruikt een entry gemaakt.

Uiteraard doe je dit op eigen risisco, maar bij mij heeft het alijd goed gewerkt.

[ Voor 20% gewijzigd door Eldee op 04-03-2007 05:48 ]

Pagina: 1