Toon posts:

Licenties als je pc hersteller bent

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey !

Ik heb sinds kort een bedrijfje op mijn naam, naast wat software repareer ik ook computers.
Nu vraag ik me af wat ik moet doen als ik een klant heb met een illegale windows installatie/zonder CD'tjes enz.

Kan ik dat ergens via Microsoft dat rechstreeks regelen? Of moet ik gewoon naar de winkel om een windows cd?

groeten

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-07 23:09
Bel ze (microsoft) eens op!
Als je verstandig bent laat je het de klant uitgebreid horen dat ze een illegale windows versie hebben, dat het illegaal is en dat je niet zomaar wat kan repareren zonder legale cd/serial.

Vervolgens zou je zelf ze een versie van windows kunnen verkopen. Met een goedkopen windows98 cd en een upgrade pakket zijn ze voor iets van 75 euro klaar voor xp en kan je het installeren met een leuk financieel extratje.

[ Voor 88% gewijzigd door barfieldmv op 02-03-2007 12:03 ]

Verwijderd

aangezien je een eigenbedrijf hebt zou je het bij microsoft kunnen bestellen , denk ik zo.

Verwijderd

Je kan de klant er natuurlijk op wijzen en de nadelen aangeven welke hij kan aantreffen met ee illegale windows versie.

De betreffende windows licentie kan direct online gekocht worden, zonder de hele windows opnieuw te installeren.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Als ik officieel zou willen werken zou ik geen windows installaties accepteren zonder aantoonbare licenties.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:03:
aangezien je een eigenbedrijf hebt zou je het bij microsoft kunnen bestellen , denk ik zo.
Doe maar bij een groothandel.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 19:37
Blijf ver van illegale software! Staat het op hardware, prima, repareer je gewoon de hardware, maar zodra je met software aan de gang moet, niet aan beginnen.
(en ja, dit kost je klanten...)

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

RemcoDelft schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:09:
Blijf ver van illegale software! Staat het op hardware, prima, repareer je gewoon de hardware, maar zodra je met software aan de gang moet, niet aan beginnen.
(en ja, dit kost je klanten...)
Onderbouw eens wat verder... :)

Dus je mag niet zonder pardon iets installeren wat de klant aan je geeft? Dit moet aan eisen voldoen?

Is dit dan ineens jouw verantwoordelijkheid, of blijft die bij de klant?

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• hilgo
  • Laatst online: 16-07 15:57

hilgo

Clear your mind of can't.

Iet schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:14:
[...]

Onderbouw eens wat verder... :)

Dus je mag niet zonder pardon iets installeren wat de klant aan je geeft? Dit moet aan eisen voldoen?

Is dit dan ineens jouw verantwoordelijkheid, of blijft die bij de klant?
Het lijkt mij dat je als bedrijf niet zo maar illegale software gaat installeren, zelfs niet als de klant er om vraagt. Als die zelfde klant vraagt of je een auto wil stelen doe je het toch ook niet?
(om maar een niet juridisch onderbouwde vergelijking te verzinnen).

Discogs

Verwijderd

Gunner schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:03:
Als ik officieel zou willen werken zou ik geen windows installaties accepteren zonder aantoonbare licenties.
Dat is een keuze die je maakt, ga je officieel werken moet je duidelijk maken dat je alleen met legale versies werkt omdat je vanzelf een keer controle en moeilijkheden krijgt
Een hoop PC-bedrijven staat duidelijk in de voorwaarden; zonder officiele licentie geen installatie.

• |sWORDs|
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

hilgo schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:26:
[...]

Het lijkt mij dat je als bedrijf niet zo maar illegale software gaat installeren, zelfs niet als de klant er om vraagt. Als die zelfde klant vraagt of je een auto wil stelen doe je het toch ook niet?
(om maar een niet juridisch onderbouwde vergelijking te verzinnen).
Installeren niet, maar controleren voor je een software probleem verhelpt is natuurlijk onzin, dit is niet jouw taak/ tevens behoor je niet naar dingen te kijken die je niet nodig hebt i.v.m. privacy.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk ga ik geen illegale software gaan installeren enz.
Ik heb het nog niet meegemaakt, maar het zal wel eens gebeuren dat een klant geen licenties heeft.

Ik zal eens een mailtje naar microsoft sturen. Ik ben wel geen grote afnemer, stel dat het 5-10 keer op een jaar zou voorkomen..

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Stel je installeerd gewoon weer een illegale Windows. Grote kans dat die klant helemaal niet eens weet dat z'n computer geen legale Windows erop heeft staan.
Een paar maanden later na een Microsoft Update krijgt de klant opeens een melding te zien dat z'n Windows illegaal is. Verder staat bij die melding een mooi linkje hoe je het bedrijf aan kan geven die jouw die versie heeft verkocht. De klant krijgt een nieuwe Windows en jij krijgt een probleempje op je dak.

Dus bel die klant, zeg dat er geen legale Windows op staat en biedt aan om daar voor te zorgen.
Als PC reparateur zou ik sowieso even klant worden van een groothandel en daar koop je dan voor weinig geld een legale Windows.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Deze discussie hoort hier niet echt thuis; het forum waar deze wel thuis zou horen kan de topicstarter nog niet in helaas. Ik stel voor dat je je eigen beleid met betrekking tot illegale Windows installaties bepaald. Er zullen geen speciale regelingen zijn; je moet slechts beslissen of je hier klanten mee wilt/gaat kwijtraken :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.