Google Adsense voor goede doelen

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-08 14:18
Ik probeer Google te overtuigen dat het goed is om mensen de mogelijkheid te geven om (een deel van) hun Adsense inkomen automatisch over te schrijven naar een goed doel. Op deze manier kunnen mensen die niet veel omzet genereren (en dit niet of niet vaak uitbetaald krijgen) op hun pagina's toch wat met dat geld doen. Daarbij geeft het mensen de mogelijkheid om een gedeelte van hun inkomsten direct door te schuiven naar bv een open source project. Ik heb nu een eerste reactie binnen gekregen van Google, dat ze het doorsturen naar de relevante ontwikkelgroep. Ik probeer nu om de aandacht voor dit idee hoger te krijgen, waardoor de kans dat er iets met dit idee gedaan wordt groter wordt. *knip* discussie prima, maar geen oproepen tot actie, reclame voor websites, etc.

[ Voor 22% gewijzigd door Rukapul op 02-03-2007 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:26

André

Analytics dude

Maareuh, als je dat wil kun je toch zelf het geld ook wel doorstorten? Ik denk niet dat Google hier ook maar iets mee gaat doen want er zijn te weinig geïnteresseerde adverteerders. Diegenen die al dure ruimte op hun site inruimen voor Adsense zullen dit doen om er zelf geld aan te verdienen. Want als ze er geen (of weinig) geld aan zouden verdienen zouden ze de ingenomen ruimte liever beter besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54
Zij verkopen die advertenties toch al en ze worden gezien.

Als ze nu zoiets zouden beginnen zou dat alleen maar een hoop goodwill oproepen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:26

André

Analytics dude

418O2 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:57:
Zij verkopen die advertenties toch al en ze worden gezien.
Haal jij nu AdWords en AdSense door elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
Het gaat erom dat je het makkelijk maakt. Ik heb nu 8 dollar verdiend met die advertenties, dat geld krijg ik nooit uitbetaald en dat boeit ook niet, daarom doe ik het niet. Maar ik kan dat geld nu ook niet kwijt bij Natuurmonumenten of bij de Apache Foundation. Daarnaast zijn er ook best mensen te vinden die tien procent van hun inkomsten af willen staan aan een goed doel, als die site die ze runnen primair een hobby is. Het hoeft ook niet zo te zijn dat 80 procent van de sites hier aan mee doen. Als 5 % van de sites hier aan mee doet. En die sites vertegenwoordigen met z'n alleen niet meer dan 1% van de omzet van Googles Adsense, dan hebben we het nog steeds over tussen de 60 en 80 miljoen dollar aan potentiele giften per jaar. Oftewel, zelfs al geven de sites die maar 1% van Googles Adsense omzet genereren maar 10% van hun omzet (is 0,1 procent van Googles Adsense Omzet), dan nog gaat het om 6 -8 miljoen dollar per jaar. Een klein beetje van heel veel is heel veel.

Maar dan moet je het wel makkelijk maken voor mensen om die paar dollar per keer de goede kant op te sturen. Want als ik eerst twaalf jaar moet wachten op mijn eerste cheque, dan is de kans klein dat ik dat geld doorstort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Raindeer schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:03:
Het gaat erom dat je het makkelijk maakt. Ik heb nu 8 dollar verdiend met die advertenties, dat geld krijg ik nooit uitbetaald en dat boeit ook niet, daarom doe ik het niet.
Bekijk het anders: Google hoeft die 8 dollar nu niet uit te betalen, en dat vinden ze ongetwijfeld prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
RemcoDelft schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:06:
[...]

Bekijk het anders: Google hoeft die 8 dollar nu niet uit te betalen, en dat vinden ze ongetwijfeld prima!
Dat vinden ze vast prima. Maar daarom is het ook belangrijk om de publieke opinie een beetje te bewerken en meer aandacht voor dit idee te vragen. Als het voor Google om een klein percentage van zijn omzet gaat, dan is de positieve PR vast meer waard, dan een reputatie dat ze op hun centen zitten en niet bereid zijn er iets goeds mee te doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:32
Ik denk dat Google als Amerikaans bedrijf zijnde al vele miljoenen aan charity "weggeeft". Dat is daar heel normaal. Voor hun kost het meer om wereldwijd kleine bedragen naar xxxx goede doelen over te maken. Dan is ook een beetje het einde zoek. En hoe kan Google zeker weten dat het goede doel wel echt goed is? En niet een slimme dekmantel voor iemand om toch die kleine bedragen uitgekeerd te krijgen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Als er op een bepaald moment geen relevante advertenties beschikbaar zijn voor je AdSense pagina, dan vertoont Google advertenties van goede doelen, waar ze hen niets voor berekenen. Dus ze doen er inderdaad al wat aan.
Pagina: 1