[Casema] Port 25 weer closed

Pagina: 1
Acties:
  • 6.322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
Zojuist casema gesproken, zij melde mij dat port 25 vanaf vorige week weer afgesloten is.
ik heb al jaren een exchange server draaien en ben nu eigenlijk belemmerd in mijn mogelijkheden, maargoed hier valt weinig aan te doen en ze hebben vast een goede reden.

Weet iemand een "gratis" service voor outbound mail redirection zodat je mails niet over port 25 hoeft te versturen maar via een andere port?

ik heb gekeken bij http://www.rollernet.us maar deze doen alleen inbound gratis en outbound kost 35$ per maand.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Providers hebben imho een prima reden om poort 25 dicht te gooien aangezien er zoveel onbeveiligde mail servers zijn die als open relay werken, zie ook nieuws: Adsl-providers sluiten 'spampoort' 25

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:35
Je kunt alle mail doorsturen naar de Casema SMTP- server, oftewel: stel de Casema SMTP- server in als SmartHost.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
Gunner schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:35:
Providers hebben imho een prima reden om poort 25 dicht te gooien aangezien er zoveel onbeveiligde mail servers zijn die als open relay werken, zie ook nieuws: Adsl-providers sluiten 'spampoort' 25
uh ja, dat snap ik.. maar als je open relay aan hebt staan ben je ook wel een beetje simpel en daarbij was dit niet mijn vraag.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

pt0x schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:38:
uh ja, dat snap ik.. maar als je open relay aan hebt staan ben je ook wel een beetje simpel en daarbij was dit niet mijn vraag.
* Gunner heeft wel eens een open relay veroorzaakt, dus bedankt!

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
Jaap-Jan schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:38:
Je kunt alle mail doorsturen naar de Casema SMTP- server, oftewel: stel de Casema SMTP- server in als SmartHost.
zal eens kijken of dit lukt, had niet verwacht dat ze dit deden! dat is wel weer netjes eigenlijk

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11 14:33

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

pt0x schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:40:
[...]

zal eens kijken of dit lukt, had niet verwacht dat ze dit deden! dat is wel weer netjes eigenlijk
Ze doen toch ook je @casema-abbonee mail versturen...? ;)

Ik heb Rollernet voor mijn inbound mail, en gebruik de @Home smtp server als smarthost... (Ik zit bij @Home) Werkt perfect... ;)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

* SinergyX is blij met xs4all.
gelukkig port 25 wel nog open :) Heb 1x op een open relay gestaan in tijd nog van Cistron (netjes blok en melding hiervan, na wat check was hij meteen weer open), leuke open source baggerspul dat je eerste 5 jaar moet configureren voordat het 'normaal' werkt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
jep werkt met die smarthost, eigenlijk had ik er helemaal niet aan gedacht.
eigenlijk toch wel triest dat je via allerlij omwegen je mailserver aan de praat moet krijgen.

verder vindt ik het helemaal niet erg dat ze poort 25 blokkeren maar had dan op zijn minst even een mail gestuurd, of een brief want het is inderdaad pas echt vanaf vorige week van kracht kreeg ik te horen.

• weereennaam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
Werkt prima, smtp.casema.nl als smart host.... behalve voor mail die ik stuur aan andere casema users. Alles gaat dus goed, totdat ik iemand mail met een @casema.nl adres. Mail blijft gewoon in de queue staan.
Vaag toch? btw; exchange 2003 ent. met alle SP's.

Iemand een ideetje?

[ Voor 7% gewijzigd door weereennaam op 15-03-2007 19:59 ]

• Benadski
  • Laatst online: 28-11 12:55
Heb ik het nu goed begrepen dat ik geen mails meer kan sturen via casema met outlook? Want dat is bij mij het geval, ik heb geen servers draaien oid.

Het is bij mij wel opgelost door de gmail smtp te gebruiken (pop3 is casema gebleven en smtp is gmail), maar of dit dé oplossing is? Gebruikersnaam en wachtwoord van Casema zijn ingevuld, maar die komen niet overeen met Gmail. Toch verzend ie al mijn mails. Blijft dit goed gaan, of is dit straks vragen om meer problemen?

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11 17:35
weereennaam schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 19:59:
Werkt prima, smtp.casema.nl als smart host.... behalve voor mail die ik stuur aan andere casema users. Alles gaat dus goed, totdat ik iemand mail met een @casema.nl adres. Mail blijft gewoon in de queue staan.
Je hebt toch hopelijk niet het domein @casema.nl in één van je recipient policy's staan met de optie "This Exchange Organization is responsible for all mail delivery to this address" aangevinkt? Dan gaat Exchange die mail namelijk nooit meer naar buiten sturen...

• Venun
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-08-2017
Benadski schreef op zondag 25 maart 2007 @ 13:01:
Heb ik het nu goed begrepen dat ik geen mails meer kan sturen via casema met outlook? Want dat is bij mij het geval, ik heb geen servers draaien oid.

Het is bij mij wel opgelost door de gmail smtp te gebruiken (pop3 is casema gebleven en smtp is gmail), maar of dit dé oplossing is? Gebruikersnaam en wachtwoord van Casema zijn ingevuld, maar die komen niet overeen met Gmail. Toch verzend ie al mijn mails. Blijft dit goed gaan, of is dit straks vragen om meer problemen?
Heel vaag dit verhaal :)

Ten eerste. Outlook (express?) functioneert zeer zeker nog wel via casema.

Het verhaal van de SMTP is meer, de internetprovider waar je op dat moment mee bent aangesloten, dient ingesteld te zijn als je smtp server. Heb jij internet via casema op dit moment, dient het smtp.casema.nl te zijn. een Gmail smtp server? o_O die ondersteunen niet eens outlook instellingen voorzover ik weet, dus of je mails echt verstuurd worden vraag ik me hier wel af.

je mailinstellingen zouden moeten zijn:

Gebruikersnaam: E-mail adres zonder @casema.nl
Wachtwoord: ******** (je eigen wachtwoord dus)
Server voor binnenkomende post: pop3.casema.nl
Server voor uitgaande post: smtp.casema.nl

Niet aanvinken:
Aanmelden met beveiligd wachtwoord verificatie

Als dit allemaal zo staat, zou het gewoon moeten lukken. zo niet, kan je een kijkje nemen in je beveiligingssoftware (firewall / virusscanner), of je router-firewall instellingen.

Venun - 70 Tauren Warrior [prot] Auchindoun

• Benadski
  • Laatst online: 28-11 12:55
Ik heb geen problemen met Outlook Express en Gmail Planet, tenminste, niet als ik naar mijn eigen Casema mail mail via de Gmail Planet server. Kan het trouwens zo zijn dat het bij mij niet meer werkt omdat ik nu niet met Casema maar met Planet internet verbonden ben? Dan zal het dalijk wel weer werken als ik weer bij Casema zit...

Ik woon nu namelijk tijdelijk bij mijn ouders en die hebben planet, mijn Casema account werkte eerst nog wel via Planet, maar sinds iets meer dan een week niet meer... Vaag verhaal misschien, maar voor de duidelijkheid: Ik betaal dus nog wel voor Casema (jaarcontract bullshit enzo), maar maak er momenteel geen gebruik van behalve om mijn Casema mail te checken.

EDIT: Stom!!! Ik gebruik NIET de Gmail, maar de Planet server...

[ Voor 12% gewijzigd door Benadski op 25-03-2007 17:08 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
benadski, kun je wel mail ontvangen?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Ook ik heb problemen met mijn Exchange server. Ik kan dus wel mail verzenden, maar echter niet ontvangen. Ik heb de mx records aangepast zoals Jaap-Jan dit zei.
Aangezien onze provider Planet is heb ik de mx 20 ingesteld op de mailrelay server van planet.
Echter werkt het ontvangen van mail nog niet, dit geeft dnsstuff.nl ook aan. Weet iemand wat ik fout doe? Eventueel nog andere records forwarden naar mijn ip?
Pagina: 1