Toon posts:

Zuchten

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe komt het dat mensen automatisch gaan zuchten als ze ergens mee zitten/piekeren??

Ik heb er eens bij mezelf op gelet, en ik zucht best vaak... Maar kleine kinderen doen dat ook. Is dat een reflex??? Of is je ademhaling gewoon verkeerd als je te veel piekert???

Het lijkt er haast op dat ik vergeet te ademhalen als ik diep nadenk, (kan ook geen twee dingen tegelijk natuurlijk :)) maar dan zou je eerder verwachten dat je gaat gapen of zo.

Verwijderd

Misschien dat als je diep nadenkt, dat het lichaam meer zuurstof wil. Door te zuchten haal je veel lucht naar binnen.

Dit is mijn theorie, oftewel ik weet het niet.

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-01 15:08

Murphy

(2B||!2B)?

*zucht* :)

Ik denk dat die diepe zucht je even relaxed, omdat het onspant :?

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:41

Elvhenk

Madam Mikmak

Door te zuchten - dieper adem te halen - zorg je dat er meer zuurstof bij de hersenen kan komen. En daardoor vergroot je je probleemoplossend vermogen. (ofzo) En het ontspant. Bij adem die stokt, of heel oppervlakkig: dan staat het hele systeem stil. Er komt niks meer in en gaat niks meer uit.

Verwijderd

Ik zucht ook best vaak, maar dat geeft iets van ontspanning lijkt wel.

• Infinithlon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-01 19:01

Infinithlon

i was there!

Soms doe ik het zelfs expres: gewoon ff goed inademen en uitademen, het relaxed echt!

Maar soms heb je echt wazige reflexen. Weet iemand waarom je moet niesen als je ineens in fel licht kijkt?

when i wake up people take up mostly all of my time!

Verwijderd

Op maandag 05 februari 2001 10:53 schreef Elvhenk het volgende:
Door te zuchten - dieper adem te halen - zorg je dat er meer zuurstof bij de hersenen kan komen. En daardoor vergroot je je probleemoplossend vermogen. (ofzo) En het ontspant. Bij adem die stokt, of heel oppervlakkig: dan staat het hele systeem stil. Er komt niks meer in en gaat niks meer uit.
Als der ook meer zuurstof in lichaam komt word je ook rustiger, en de spanning van alles om je heen valt even van je af.
En dan kan je je echt richten op het na denken.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:14

Sharky

Skamn Dippy!

Op maandag 05 februari 2001 14:20 schreef Infinithlon het volgende:
Soms doe ik het zelfs expres: gewoon ff goed inademen en uitademen, het relaxed echt!

Maar soms heb je echt wazige reflexen. Weet iemand waarom je moet niesen als je ineens in fel licht kijkt?
ja vaag he! heb ik ook wel eens bij bepaald licht...
of dat je soms au roept terwijl iets helemaal geen pijn doet

This too shall pass

Verwijderd

Op maandag 05 februari 2001 15:11 schreef sharkyOnline het volgende:

[..]

ja vaag he! heb ik ook wel eens bij bepaald licht...
of dat je soms au roept terwijl iets helemaal geen pijn doet
Dat heb ik ook wel eens. Maar dan stoot ik me bv en dan doet het geen pijn maar roep ik toch auw. misschien autisme?

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 12:06

faraway

Dank U...

Zuchten kan ik me nog wel iets bij voorstellen, dat zal idd wel met zuurstof samenhangen. Huilen en lachen vind ik eigenlijk veel vreemder, waar komt dat vandaan:?

Verwijderd

In fel licht moeten niezen is toch omdat 'dat iets wat op het licht reageerd' geprikkeld word en dicht bij je neus zit?

Verwijderd

Op maandag 05 februari 2001 15:23 schreef faraway het volgende:
Zuchten kan ik me nog wel iets bij voorstellen, dat zal idd wel met zuurstof samenhangen. Huilen en lachen vind ik eigenlijk veel vreemder, waar komt dat vandaan:?
Tsja...vraag ik me ook wele s af. Huilen kan soms opluchten en lachen...tsja...das gewoon heerlijk.

Verwijderd

Topicstarter
:? Dat heb ik nog nooit meegemaakt, maar over reflexen gesproken, wist je dat niezen de enige "handeling" is wat je niet kunt doen zonder met je ogen te knipperen?? Misschien houdt het één met het ander verband...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 05 februari 2001 15:16 schreef Sweet Pumpkin het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel eens. Maar dan stoot ik me bv en dan doet het geen pijn maar roep ik toch auw. misschien autisme?
Autisme??? Dat is iets anders... Jij bedoelt waarschijnlijk automatisme :)

BTW SP.... Na die flamewar maar overgestapt op de andere fora van GoT?? ;)

Verwijderd

Op maandag 05 februari 2001 17:22 schreef ik_zei_de_gek het volgende:

[..]

Autisme??? Dat is iets anders... Jij bedoelt waarschijnlijk automatisme :)

BTW SP.... Na die flamewar maar overgestapt op de andere fora van GoT?? ;)
Dat bedoelde ik ook ;)

Ik kwam al in andere fora maar antwoordde eigenlijk niet echt of nooit.

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05-2025

Daar hebben ze zelfs een naam voor, het Autosomal Dominant Compelling Helio-Ophthalmic Outburst Syndrome. Yep, het is dus erfelijk, ongeveer 25% van de mensen heeft het. Bij het kijken in fel licht worden zenuwen bij de neus geprikkeld. Deze geven dit door aan het 'nies centrum' in de hersenen en dat maakt dat je niest.

----
*oftewel het ACHOO syndrome, tja je moet de onderzoekers die dat bedacht hebben toch credit geven :)
----

>>ik_zei_de_gek
Dat heb ik nog nooit meegemaakt, maar over reflexen gesproken, wist je dat niezen de enige "handeling" is wat je niet kunt doen zonder met je ogen te knipperen??
De verklaring die ik daarvoor wel eens gelezen heb, is dat daarmee je ogen beschermd worden tegen eventuele bacillen etc. die bij het niesen vrijkomen. Ik weet echter niet wat daarvan waar is.

• Virgol
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Ik moet de laatse tijd ook regereld zuchten als ik replies op tweakers lees. Ik noem geen naam (vooral omdat die niet uit te spreken/onthouden is).

Je kunt zuchten uit opluchting (hee waar zou dat woord vandaan komen).
En je kunt zuchten uit weemoed.

Tenminste dat doe ik. Maar waarom ik heb geen idee.

Virgol

• Infinithlon
  • Laatst online: 19-01 19:01

Infinithlon

i was there!

Op maandag 05 februari 2001 20:30 schreef TlighT het volgende:
----
*oftewel het ACHOO syndrome, tja je moet de onderzoekers die dat bedacht hebben toch credit geven :)
----
Jah als het op acronymen aankomt zijn ze meester daar in de US!
ACRONYM - Abbreviated Coded Rendition Of Name Yielding Meaning :9 :9 :9

anyway kewl dat niet alle mensen dat hebben, tis net zoiets als tongrollen dus...

when i wake up people take up mostly all of my time!

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

VIRGOL !!!!! *zucht* ;)

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:41

Elvhenk

Madam Mikmak

Achoo-syndrom! ROFL! Is dat echt zo Tlight? Ik heb dat in elk geval ook, soms wel handig als je bijna moet niesen maar hij blijft "hangen". :)

Verwijderd

Dit is wel heel erg wazig, sinds ik begonnen ben met het lezen van deze topic heb ik volgens mij al 5 keer gezucht ofzo.

Zou dat nou komen omdat ik erop ben gaan letten of omdat ik gewoon automatisch ben gaan zuchten door het lezen erover?

• Lord Daemon
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Zucht.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.