Beide CDRom drives ineens verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
Mijn vriendin heeft een Packard Hell. Op zich werkte het beestje prima, maar sinds een paar dagen herkent het apparaat beide cdrom drives niet meer...

We hebben hier geen aanleiding voor kunnen vinden, want voor zover wij weten is er niets geïnstalleerd of met drivers gerommeld.

De drives staan ook niet meer in apparaatbeheer, dus ik kan geen nieuwe drivers installeren, daar de pc denkt dat er gewoon geen drives inzitten.

Een complete nieuwe installatie van windows heeft tot niets geleid. Ze worden nog steeds niet herkend.

Het leuke is, ze gaan wél open, dus stroom krijgen ze gewoon. De kast is ook nooit open geweest, dus ik kan me niet voorstellen dat de kabels losgeraakt zijn.
Nu gaan we dit weekend weg, maar maandag ga ik er verder aan rommelen, wat denken jullie dat ik het beste kan gaan doen?

Ik zit er zelf aan te denken om er een andere drive in te hangen en te kijken of deze wel wordt herkend. Of moet ik de bios van het mobo flashen? Ben daar altijd een beetje huiverig voor als het niet nodig is.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

IDE bekabeling gewoon even nakijken. Waarschijnlijk is zit de kabel los op het moederbord.

In de Bios even kijken of hij hem hier wel herkend. Zoja.. probleem zit in windows.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:37

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

IDE kabels nakijken en eventueel eens vervangen.
Hoe zitten ze op kabel aangesloten, biede op 1 kabel?

Keep it calm...en lek mig de zuk

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

BIOS eventueel resetten ? En ik heb een keer hetzelfde meegemaakt, bleek de IDE kabel beschadigd te zijn. Een clean reinstall van Windows sluit eventuele Windows/software problemen wel uit lijkt me.
Je hebt geen rare games of software geinstalleerd (die mogelijk device-drivers installeren voor de kopieerbeveiliging) ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
Nee, ze werden al niet herkend toen windows na een nieuwe install opstartte. Maar ik zal de bekabeling na het weekend checken. Eerst een weekendje disney.