[FP] AMD komt in mei met RV630-gpu foutjes

Pagina: 1
Acties:

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-02 23:39
In AMD komt in mei met RV630 gpu staan mijns inziens wat ongelukkige formuleringen.
Nieuw is de mededeling dat twee van de drie planken met een pci-e 2.0-connector zullen worden uitgerust, waarmee per seconde vijf miljard transfers over een 128bits interface kunnen worden gepompt.
PCIe 2.0 doet 5Gbps per lane idd, maar deze gpu's blijven wel 16 lanes gebruiken. Dat levert dus in totaal 8GBps aan bandbreedte op. (10bitjes per byte ivm errorcorrectie)

Ik vermoed dat de poster met de 128bits interface zich heeft verward met de memory interfacebreedte aangezien dat in het oorspronkelijke artikel wel gegeven wordt. Ook is het misschien wel duidelijker om de plaatjes (1 en 2) met de specs bij het artikel te posten.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

*scheldt het ongedierte achter het behang vandaan*

Duffe fout mbt 128bits geheugeninterface, dat wordt *nu* gerepareerd. Wat de snelheid betreft, daar hou ik juist ivm verschillende rekenwijzen (errorcorrectie levert de gebruiker geen extra snelheid op) de opgave in gigatransfers aan, zoals die ook door de bron werd opgetekend.

Over de plaatjes: dat lijkt me prima voer voor een reactie. Ik zou zeggen: voel je geroepen ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.