Hoe installeren systeembouwers windows

Pagina: 1
Acties:

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2025

Ross

Live Life

Topicstarter
Ik vroeg mij het volgende af:
Hoe installeren systeembouwers de besturingssysteem op de computers. Ik neem aan dat zij niet bij elke computer 1 uur ervoor gaan staan om alles iedere keer weer te installeren. Ik heb weleens van iemand gehoord dat die met een soort usb stick in enkele minuten een computer installeerde??? Wie kan mij vertellen hoe je het snelste alles installeert op een nieuwe computer.

ola

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Eh, gewoon een image prepareren en die op de hdd dumpen. Of netinstallen. Meerdere mogelijkheden voor.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 09:42

DinX

Motormuis

Kan op verschillende manieren.

- een ghost multicast server: je laat de pc's booten over het netwerk of met een floppy/cd en ze verbinding maken met een Norton ghost multicast server. Die gaat alle pc's automatisch een verse image laten laden.

- een RIS server: je laat een windows server RIS server spelen: de pc's booten over het netwerk als het ware een windows installatie cd (simpel uitgelegd) met een unattended install

- als het er niet zoveel in 1 keer zijn manueel de pc's af gaan met een ghost cd/floppy en de images plaatsen vanaf een usb schijf / mirror schijf / netwerk / ...

Wij doen het hier op de laatste manier; We vervangen maar eenmaximum van 100-150 pc's per jaar. Dan gaat dat vrij snel op die manier. Een systeembouwer voert er dan nog een sysprep over heen om de cd key aan te passen, de hostname,..

[ Voor 32% gewijzigd door DinX op 02-03-2007 11:21 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Unattended Widnows XP install

http://unattended.msfn.org/

installatie zo aanpassen dat je alle updates er in hebt zitten en folders voor alle drivers van meedere moederborden etc

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ghost/sysprep.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ligt er een beetje aan in welk volume er moet worden geinstalleerd.
Als ik op de technische dienst een x aantal identieke machines moet installeren, neem ik er op 1 PC even de tijd voor alles te installeren, en maak er vervolgens een sysprep voor.
Maar over het algemeen is elke PC maatwerk die wij uitleveren, dus doen wij gewoon heel simpelweg losse installaties. Hebben dus ook een 4 poorts KVM liggen, zodat we, indien nodig, 4 installaties tegelijkertijd kunnen uitvoeren.
En ik ga er echt geen uur bij staan. Het grootste gedeelte van de tijd, zeker nu met Vista, gaat de installatie toch vanzelf. Daar hoef ik echt niet bij te blijven, dus in de tijd dat die machine aan het installeren is, ben ik al weer een volgende PC aan het bouwen/repareren, of sta ik in de winkel klanten te helpen...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Brede P schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:22:
Ligt er een beetje aan in welk volume er moet worden geinstalleerd.
Als ik op de technische dienst een x aantal identieke machines moet installeren, neem ik er op 1 PC even de tijd voor alles te installeren, en maak er vervolgens een sysprep voor.
Maar over het algemeen is elke PC maatwerk die wij uitleveren, dus doen wij gewoon heel simpelweg losse installaties. Hebben dus ook een 4 poorts KVM liggen, zodat we, indien nodig, 4 installaties tegelijkertijd kunnen uitvoeren.
En ik ga er echt geen uur bij staan. Het grootste gedeelte van de tijd, zeker nu met Vista, gaat de installatie toch vanzelf. Daar hoef ik echt niet bij te blijven, dus in de tijd dat die machine aan het installeren is, ben ik al weer een volgende PC aan het bouwen/repareren, of sta ik in de winkel klanten te helpen...
Dat is ook precies hoe het bij ons in de winkel gaat.
Soms wil ik nog wel eens ghost pakken als we meerdere identieke bakken hebben.

Windows installeren gebeurt gewoon vanaf een gekopieerde cd, serienummer wordt van de kast gehaald zodat bij een nieuwe install de klant de originele installatie disk nog netjes in het plastic krijgt.
En idd is het zo dat als 1 bak aan het installeren is de volgende weer wordt gerepareerd/geassembleerd :P

Grote OEMS maken allemaal gebruik van images, maar dat is natuurlijk omdat ze vele honderden zo niet duizenden pcs hebben met een identieke config.

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Wij maken gebruik van een ghostcast server.. werkt prima :)

That's the way the cookie crumbles.

Pagina: 1