[tele2] half werkend internet, veel dead links

Pagina: 1
Acties:

• Duim
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07 14:17

Duim

Thumbs up!

Topicstarter
Ik vraag me af of dit een tele2 issue is of een algemeen internet issue.

Mijn vrouw belt me in het buitenland op om te zeggen dat het nieuwe tele2 (ik geloof basis) niet goed werkt. Ik heb het dinsdag geinstalleerd (daadwerkelijk plug and play, zelf even een wachtwoordje erbij aangezet) en het leek bij mij als een zonnetje te werken. Bij haar laptop (hp laptop), gebruik makend van wireless internet, was het toen al zo dat er vreemd veel dead links in google te zien waren. Toen dachten we nog aan toeval, maar het blijkt nu blijvend. Wat kan dit zijn? Firewall staat reeds uit. Sorry over te weinig info, maar ik ben niet echt in de buurt en mijn vrouw al deze data vragen nogal een onderneming.

Verwijderd

Duim schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:14:
Ik vraag me af of dit een tele2 issue is of een algemeen internet issue.

Mijn vrouw belt me in het buitenland op om te zeggen dat het nieuwe tele2 (ik geloof basis) niet goed werkt. Ik heb het dinsdag geinstalleerd (daadwerkelijk plug and play, zelf even een wachtwoordje erbij aangezet) en het leek bij mij als een zonnetje te werken. Bij haar laptop (hp laptop), gebruik makend van wireless internet, was het toen al zo dat er vreemd veel dead links in google te zien waren. Toen dachten we nog aan toeval, maar het blijkt nu blijvend. Wat kan dit zijn? Firewall staat reeds uit. Sorry over te weinig info, maar ik ben niet echt in de buurt en mijn vrouw al deze data vragen nogal een onderneming.
welke modem heb je precies in gebruik?! Welk abbonnement etc etc.

• Duim

Duim

Thumbs up!

Topicstarter
welke modem heb je precies in gebruik?! Welk abbonnement etc etc.
...sja, zelfs dat weet ik niet. Het is een tele2 toegestuurd modem, ook geschikt voor telefoon en televisie, maar niet in gebruik. Ik geloof wij hebben adsl van tele2 basis.

[ Voor 20% gewijzigd door Duim op 02-03-2007 11:52 ]

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:55

Theuno

Da Devil Crew

Ruikt naar een probleem met je DNS servers. Heb je toevallig op de computer nog DNS servers van een andere provider ingesteld staan ?

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• Duim

Duim

Thumbs up!

Topicstarter
Theuno schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:57:
Ruikt naar een probleem met je DNS servers. Heb je toevallig op de computer nog DNS servers van een andere provider ingesteld staan ?
Ah dat kan, ik zat voor mijn verhuizing bij versatel (ja ook tele 2 natuurlijk, maar ander pakket) dus dat zou kunnen. Nu zoekt de pc die dns servers automatisch op, toch? Ik bedoel: ik doe niets anders dan instellen dat de laptop automatisch zijn ip adress moet krijgen, dan krijgt hij toch ook automatisch zijn dns servers?

Hoe kan ik iets dergelijks resetten?

[ Voor 3% gewijzigd door Duim op 02-03-2007 13:43 ]