Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
NEE Dit kan niet waar zijn, in mijn favoriete film allertijde gaan ze animatie gebruiken,
Ik d8 ECHT dat het Unix was!!!
www.kuiphuis.nl
Verwijderd
tja, xtraceroute...Op maandag 05 februari 2001 11:13 schreef Jotti het volgende:
Geef toe, zo'n animatie is veeeeel mooier dan een traceroute van 15 regeltjes tekst
jup , weet zo alleen niet waar die te verkrijgen is.. sorryOp maandag 05 februari 2001 12:52 schreef Router het volgende:
Woow die traceroute is echt superdol!!!
Is er ook een voor windows-systemen?
verder euhw...
welk os gebruikten ze in hackers?
*zucht*
Verwijderd
je kunt 'm natuurlijk zelf compilen onder windows.. hij gebruikt namelijk de Mesa libraries ( http://mesa3d.sourceforge.net/ ) die ook voor windows te verkrijgen zijn, en 't is gewoon COp maandag 05 februari 2001 12:56 schreef Scorpion het volgende:
[..]
jup , weet zo alleen niet waar die te verkrijgen is.. sorry
maarja, dan moet je wel kennis van C hebben om 'm goed te porten naar windows
aangezien ze apples als laptops gebruiken (wat ik nog steeds niet snap - 't zal wel reclame zijn geweest...) moet 't MacOS zijn of een *nix-variant, maar je zag zo en zo al vrij weinig van de OS'en zelf, omdat ze alles door van die leuke animaties hadden vervangen...welk os gebruikten ze in hackers?
Verwijderd
komt van www.bigwaste.com/library/jurassicflubs/part2.shtml en dan punt 65Lex, on the other hand, is doing everything she can to help. She spots a terminal and proclaims, "It's a Unix system!" This, many people claim, is a flub. She is looking at a graphical interface, they say, and Unix is operated by command line. This will surprise a lot of you, but you can run programs with graphical interfaces on top of Unix. Hell, there's a Unix version of Adobe Photoshop. Incidentally, Lex is sitting down at a Silicon Graphics workstation running a program called 3D File System Navigator, which runs on top of Irix, an implementation of Unix.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Verwijderd
had je geweten als je de film goed gekeken had
Verwijderd
Verwijderd
ennuh
tucows.com heeft waarschijnlijk wel een windows-versie van tracert ofzo
Verwijderd
De software die gebruikt wordt voor het bedienen van die deuren is waarschijnlijk een voor die film ontwikkelde applicatie die mooi smoelt maar verder niets doet.
Enjoy
Niet alleen de Indy's, alle SGI's hebben dat. Dus ook die mooie Onyx2 hierzoOp maandag 05 februari 2001 15:02 schreef MrX het volgende:
Het OS dat gebruikt wordt is IRIX dat draait op Silicon Grafix (tegenwoordig SGI) Indy dozen.
(Indy = desktop machinetje, Onyx2 = zwaar grafisch monster
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Verwijderd
Ik bedoelde dus te zeggen dat die blauwpaarse pizzadozen die in de film onder die monitor stonden en de apps draaiden dus Indy's zijn, maar je hebt gelijk dat alle oudere SGI dozen op IRIX draaiden.Op maandag 05 februari 2001 15:11 schreef GarBaGe het volgende:
[..]
Niet alleen de Indy's, alle SGI's hebben dat. Dus ook die mooie Onyx2 hierzo
(Indy = desktop machinetje, Onyx2 = zwaar grafisch monster)
Later leverden ze overigens ook machines met NT en Linux, dus niet op AL hun dozen draait IRIX
My thoughts exactly...Op maandag 05 februari 2001 11:23 schreef servaas het volgende:
Het besturingssysteem was voor zover ik het mij kan herinneren IRIX (van SGI) en ze maakten gebruikt van de 3D-filebrowser die er voor dat systeem te verkrijgen is.
By each crime and every kindness, we birth our future
RiSC is GoodOp maandag 05 februari 2001 18:10 schreef victorb het volgende:
in de film hackers hebben ze het over een laptop met een p6 cpu en het is een mac
By each crime and every kindness, we birth our future
Alleen dan echt NEP
"wow, it has a 28k modem !"
met papier mache kun je alles maken!!
en dan die virii , met allemaal leuke 3D animaties, dat duurt echt een eeuwigheid om dat door een 28.8-je te krijgen.Op maandag 05 februari 2001 19:03 schreef Servowire het volgende:
In hackers draaien ze een soort MAC os
Alleen dan echt NEP
"wow, it has a 28k modem !"
Thnx voor die link met die coole traceroute!!! Gelijk geinstalled!
Maarruh de film The Net is ook een lachertje! Een ip-adres > 255
Heb eens met een stel vrienden met Visual Basic 3
denk dat ze dat gedaan hebben om te zorgen dat lamertjes niet met dat IP dat in de film gebruikt word gaan pielen.Op maandag 05 februari 2001 19:56 schreef capedro het volgende:
Maarruh de film The Net is ook een lachertje! Een ip-adres > 255
"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."
3D File System Navigator for IRIX 4.0.1+
As seen in "Jurassic Park"!

Best stoer eigenlijk.. kon helaas geen Open Source versie vinden.
Developed under IRIX 4.0.1+, FSN (pronounced fusion) is a cyberspace rendering of a file system. It uses the hierarchical nature of the data to render each directory as a pedestal. The height of the pedestal represents the number of files in the directory. On top of each directory are boxes representing the individual files. Again, the height of the box is used to denote the size of the file. Colour is also used in the visualisation to indicate the age of the files. Figure 3.1 shows a screenshot of the FSN system.
The user can move around the visualisation to gain different views on the data; this prevents a large directory obscuring the user's view of smaller directories. Access can be gained to the actual files by clicking on the boxes representing them. The spatial layout of the pedestals and files represents the hierarchy of the file system, and is designed to ensure that there is no overlap of directories which might cause problems of occlusion.
Verwijderd
Dit is dus fsv, wat er ook wel geinig uitzietfsv was partly inspired by fsn, the experimental 3D File System Navigator developed some time ago at SGI. This program figured prominently in a scene from Steven Spielburg's hit film, Jurassic Park.

fox.mit.edu/skunk/soft/fsv/
www.5dwm.org
Je moet in Jurassic Park eens even een keertje goed kijken naar de video-conferencing die ze doen als dat schip gaat vertrekken. Kijk eens onder de "video", et voila, een prachtig quicktime-tijd-balkje:).
Verwijderd
Ik kreeg van m'n provider het advies om Visualroute te gebruiken om de route te bekijken (heeft ook van die landkaarten geloof ik) alleen jammer dat ik geen Windows heb
Verwijderd
Verwijderd
Viel mij ook gelijk op... was heel de tijd redelijk goed tot ze een ip addres van 345 ofzoow gebruiktenOp maandag 05 februari 2001 19:56 schreef capedro het volgende:
Maarruh de film The Net is ook een lachertje! Een ip-adres > 255Maar verder een coole film! Net als Jurassic Park.
Jurassic park was echter 'gewoon' IRIX
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Leuk, klopt in de huidige IP opzet, maar met IPv6 is er meer mogelijk...Op woensdag 21 maart 2001 16:29 schreef voxell het volgende:
[..]
Viel mij ook gelijk op... was heel de tijd redelijk goed tot ze een ip addres van 345 ofzoow gebruikten.. valt meteen op
...
Ik weet niet wanneer "The Net" zit afspeelt maar als het in de toekomst afspeelt vind ik de suggestie niet gek...
Dat ie niet klopt is een ander verhaal
IPv6 gaat over op hexidecimale getallen...
Krijg je een IP met ABCDEF
Wordt nog leuk omdat te onthouden...
If I agreed with you, we'd both be wrong.
Verwijderd