Toon posts:

Welke codec?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik moet voor school een opdracht maken.
Nu wil ik een in vegas gemonteerd filmpje (uiteindelijk) op dvd zetten.
Hoe kan ik hem nu het best renderen?
Welke codec, extensie blabla.

Misschien iemand die even de tijd heeft en me alle goeie instellingen kan geven? (A)

heb snel hulp nodig :$

danku danku!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wat je tijdens het editen gebruikt is niet zo boeiend, als 't maar lage compressie heeft (of beter nog, niet compressed is) en goed ondersteund wordt door je editor. Voor op DVD moet alles uiteindelijk in MPEG-2 formaat komen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Het bestaat eigenlijk alleen maar uit een paar .BMP's + een .mp3 - duurt een 2,5 minuut.
Nu moet ik het renderen in vegas ..

Verwijderd

Maak het in power point of zoiets, en pleur t op een cd'tje. Klaar ben je dan toch ??

Verwijderd

Hoeft toch niet perse in dvd formaat, kan net zo goed in XviD en zo op dvd zetten.

Maar rond de 2,5 minuut en een volle dvd tot je beschikking zou ik gewoon voor het gemak de audio en video uncompressed laten :P (anders krijg je straks misschien weer gezeur op de PC waar het afgespeeld moet worden van de juiste codecs hebben etc. zeker op een school)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2007 11:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:16:
Hoeft toch niet perse in dvd formaat, kan net zo goed in XviD en zo op dvd zetten.

Maar rond de 2,5 minuut en een volle dvd tot je beschikking zou ik gewoon voor het gemak de audio en video uncompressed laten :P (anders krijg je straks misschien weer gezeur op de PC waar het afgespeeld moet worden van de juiste codecs hebben etc. zeker op een school)
Ja ik doe het die 2,5 minuut gewoon op een hele dvd zodat het er wat netjes uitziet zeg maar :)
Maar als ik het bestand uncompressed op de laptop afspeel gaat ie heel traag en stotterend (omdat het bestand zo enorm groot is toch?),
maar als ik hem op dvd zet en in de dvd speler pleur, speelt ie gewoon soepel?

alvast bedankt! :)

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 22:54

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Waarom maak je er geen "echte" DVD (MPEG-2) van, dan speelt ie 100% zeker overal af.

Nu ook met Flickr account

Verwijderd

Topicstarter
Wacky schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:34:
Waarom maak je er geen "echte" DVD (MPEG-2) van, dan speelt ie 100% zeker overal af.
ok vertel .. moet ik hem renderen als een .mpg (MPEG-2) en dan?

Verwijderd

Waarom probeer je niet wat programma's / settings uit..

Als je gewoon een kopie maakt van het orginele bestand dan kan je altijd achteraf kijken en vergelijken en totaal geen risico....

Verwijderd

Is dat nieuw, mijn post volledig negeren ? Wat kun je niet met powerpoint, dat je nu wilt doen ??
Lijkt me toch een goede oplossing, zoniet, dan zul je zelf iets duidelijker moeten zijn in je startpost..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:47:
Is dat nieuw, mijn post volledig negeren ? Wat kun je niet met powerpoint, dat je nu wilt doen ??
Lijkt me toch een goede oplossing, zoniet, dan zul je zelf iets duidelijker moeten zijn in je startpost..
"Nu wil ik een in vegas gemonteerd filmpje (uiteindelijk) op dvd zetten."

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dat je haast hebt betekend helaas niet dat je alle regels kan negeren; als je even had gezocht had je allang uitgevonden dat je met software zoals Nero eenvoudig een DVD kan maken en dan hoef je je niet druk te maken over codecs :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.