Toon posts:

wireless bridge

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Even een vraag waarop ik het antwoord nog niet heb kunnen vinden helaas.
Ik wil met mijn broer een draadloos netwerk opzetten waarbij hij in huis al een netwerk heeft met internet en ikzelf ook. Het is puur om bestanden mee uit te wisselen, niet per definitie om internet te delen dus. Nu heb ik daarvoor een wireless bridge nodig heb ik gelezen via tweakers. Maar mijn vraag is nu, heb ik hiervoor 2 wireless bridges nodig? of is 1 voldoende? we beschikken beide al wel over een wireless accespoint.

Of is een oplossing met 2 wireless bridges mooier? zodat we beiden ons eigen interne netwerkje kunnen blijven gebruiken zonder dat we elkaar storen? dan bedoel ik beide een DHCP server e.d. Het moeten echt twee losstaande netwerkjes blijven, die toch met elkaar verbonden zijn via die wireless verbinding.

wie weet dit?

bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
niemand?
Modbreak:Gelieve niet binnen 24 uur je topic te kicken.

[ Voor 78% gewijzigd door Koffie op 06-03-2007 09:52 ]

Verwijderd

je kan het zo gek maken als je zelf wil :D

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 16:57:
je kan het zo gek maken als je zelf wil :D
bedankt voor je reactie. maare zover was ik ook al.

Verwijderd

Topicstarter
echt niemand?

Verwijderd

Het makkelijkst is om een ad-hoc netwerkje op te zetten. Dit zit standaard in win xp en is zo gedaan.

http://www.weethet.nl/dutch/network_wifi_intro.php

Verwijderd

Het moeten echt twee losstaande netwerkjes blijven, die toch met elkaar verbonden zijn via die wireless verbinding.
Als je de netwerken helemaal losstaand wil houden, kun je ook niet filesharen lijkt mij? Dan kun je beter een FTP opzetten aan één van de kanten en hierop files up en downloaden.

Als je het netwerk wel op share niveau wilt open zetten, is één wireless client/bridge apparaat genoeg wanneer deze compatible is met het accespoint aan de andere kant.

Dit vind ik zelf een hele prettige om bruggen mee te bouwen: http://www.wifishop.nl/pr...e-access-point-100-mw.htm

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:46
Ik heb geen zin om het allemaal volledig uit te tikken, maar goed, wat je kan doen is aan beide kanten een bridge zetten met router. (of een router die kan routeren tussen WLAN en LAN. Niet elke router kan dit)

Beide netwerkjes in een eigen subnetje zetten, en vervolgens routing aanpassen, zodat het subnet van de andere partij via de 2e router gaat.
( route add <iprange2> mask 255.255.255.0 <ipgateway2> ) of direct op je router, en aan de andere kant precies hetzelfde

Je forceert daarmee alle verkeer naar dat specifieke subnet over gateway2, welke weer routeerd naar het andere netwerk.
Pagina: 1