Toon posts:

[Visual studio 2005] Geen ASP.net web application

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb visual studio 2005 geinstalleerd. Nu wil ik een nieuw ASP.net applicatie maken. Volgens het boek moet ik dus nieuw > nieuw project > visual basic > asp.net web application doen om een web application te maken. Maar ik zie in mijn scherm helemaal geen "asp.net web application" staan. Heb ik bij de installatie iets verkeerd gedaan?

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 15:52

Jaspertje

Max & Milo.. lief

jep, je bent vergeten om het webgedeelte te installeren. In de "about" (Help --> about) Kan je zien wat je geinstalleerd hebt. Daar zou de web developer tussen moeten staan

[ Voor 51% gewijzigd door Jaspertje op 02-03-2007 10:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jaspertje schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:50:
jep, je bent vergeten om het webgedeelte te installeren
Oh??? Dan ga ik dat er gelijk bij zetten. Dacht dat ik alles compleet had. Wordt vervolgd...

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
In VS.NET 2005 is het volgens mij niet via 'nieuw project' dat je moet gaan in 't menu, maar gewoon 'Nieuw -> WebSite'.
Verder is dit geen probleem voor 'Programming', maar voor 'Development Tools & Environments'.
-> DTE

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:55:
In VS.NET 2005 is het volgens mij niet via 'nieuw project' dat je moet gaan in 't menu, maar gewoon 'Nieuw -> WebSite'.
Verder is dit geen probleem voor 'Programming', maar voor 'Development Tools & Environments'.
-> DTE
Dat dacht ik ook maar dan krijg ik wat problemen met code behind the page verwijzingen. Dat kan natuurlijk ook aan wat anders liggen. Maar als ik in boeken of op intenet kijk praat men toch iedere keer over "nieuw project"

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
^^

wat hij zegt dus

Maar als je boek aangeeft dat je Nieuw project asp.net website moet selecteren lijkt mij dat het boek voor VS2003 bedoeld is.
Misschien handiger om 2003 te pakken in plaats van 2005, al zul je niet veel problemen tegenkomen

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
^^
wat hij zegt. ;)

Ik vermoed ook dat je boek VS.NET 2003 & daarmee dan ook ASP.NET 1.1 behandeld; echter, ik ben het er niet mee eens dat je niet veel problemen zult tegenkomen. De manier waarop ASP.NET werkt, is toch iets anders in .NET 2.0 dan in .NET 1.1 , en dat kan voor een beginner best wel voor problemen zorgen.

[ Voor 10% gewijzigd door whoami op 02-03-2007 11:13 ]

https://fgheysels.github.io/

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

En anders Web Application for VS2005

Echt bizar dat dat eruit gehaald is :/

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Die zit er met SP1 toch weer standaard in?

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Yup, ik zie het net. Gelukkig erkennen ze hun fouten :P

http://msdn2.microsoft.com/en-us/vstudio/bb265237.aspx

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Pagina: 1