Ik wou eventjes als hobbyprojectje een defragmenter-screensaver maken.
Voor zover ik weet gebruikt zo'n beetje elke defragger de standaard defrag-interface-functionaliteit van MS, zoals vermeld in http://www.microsoft.com/...on/DiskDefragmenting.mspx :
Dit zou betekenen dat defragmenteren dus niet zou gaan op elk volume dat groter is dan 4GB.... en dat gaat er bij mij dus niet in.
Nou heb ik wel het idee dat ze zelf andere functionaliteit zullen gebruiken om te defraggen, hun eigen defragger is gebaseerd op Executive's Diskeeper, maar dan nog....
Ik blijf het een idioot verhaal vinden.
Iemand die hier ervaring mee heeft / iets zinnigs over te melden heeft ?
Het is een beetje zonde van mijn tijd om een defragger te coden als elke call naar FSCTL_MOVE_FILE failed omdat m'n HD-volumes allemaal groter dan 4GB zijn...
Voor zover ik weet gebruikt zo'n beetje elke defragger de standaard defrag-interface-functionaliteit van MS, zoals vermeld in http://www.microsoft.com/...on/DiskDefragmenting.mspx :
Maar wat ik me nou afvraag - in de docs lees ik ook het volgende :FSCTL_GET_VOLUME_BITMAP
FSCTL_GET_RETRIEVAL_POINTERS
FSCTL_MOVE_FILE
FSCTL_READ_MFT_RECORD
FSCTL_MOVE_FILE does not work on volumes with cluster sizes larger than 4KB. The error returned when moves are attempted on such volumes is STATUS_INVALID_DEVICE_REQUEST. This limitation, which is tied to its implementor's mistaken belief that FSCTL_MOVE_FILE must suffer the same limitations as NTFS compression, is relatively serious because FORMAT uses cluster sizes larger than 4KB on volumes larger than 4GB.
Dit zou betekenen dat defragmenteren dus niet zou gaan op elk volume dat groter is dan 4GB.... en dat gaat er bij mij dus niet in.
Nou heb ik wel het idee dat ze zelf andere functionaliteit zullen gebruiken om te defraggen, hun eigen defragger is gebaseerd op Executive's Diskeeper, maar dan nog....
Ik blijf het een idioot verhaal vinden.
Iemand die hier ervaring mee heeft / iets zinnigs over te melden heeft ?
Het is een beetje zonde van mijn tijd om een defragger te coden als elke call naar FSCTL_MOVE_FILE failed omdat m'n HD-volumes allemaal groter dan 4GB zijn...