Toon posts:

Driververschil Aperture/Lightroom/Photoshop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Aperture en Lightroom om mn foto's van mn camera in te laden op mn Apple iMac (ik moet nog uitvinden welk programma ik het beste vind). Deze programma's gebruik ik om te sorteren, een eerste selectie te doen enzovoorts.

Vaak kan ik volstaan met croppen en bijsturen van de belichting in Apereture of Lightroom, dus druk ik vaak rechtstreeks vanuit die programma's af. Als ik nog echt moet editen, gebruik ik Photoshop. en dan maak ik ook de afdruk vanuit Photoshop.

Nu heb ik gemerkt dat er een driververschil is tussen die programma's. In Aperture / Lightroom heb ik mionder opties om te selecteren (papierkeuze, afhandelijg enzovoorts) dan vanuit Photoshop.

Hoe kan dit? Gebruikt Photoshop een andere driver ofzo? Of heb ik mijn driver misschien verkeerd geïnstalleerd? Ik zal na mn skivakantie de printer eens opnieuw installeren.

Groet,
Willem

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Als het goed is kan je bij de driver precies evenveel instellingen selecteren. In het printen-dialoog venster van Photoshop zijn echter veel meer opties te vinden, maar dat zit hem puur in het programma. Dat heeft niets met de aansturing van de printer te maken. In Lightroom zitten al dit soort instellingen al in het programma onder de print-tab (option+appeltje+4). Als ik daarna op print... rechtsonder druk dan krijg ik precies dezelfde opties (die van de printerdriver) als in andere programma's.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-02 14:10

Zoefff

❤ 

Ik denk dat je met deze vraag meer kans maakt in Apple Talk, vandaar een schopje die kant op :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter