[win 2003][RIS]TFTP Failed foutmelding.

Pagina: 1
Acties:

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-01 13:00
Ik ben hier bezig met een RIS server op te zetten. Ik heb een Windows 2000 server die draait de DHCP en de AD. Daarnaast heb ik een Windows 2003 server waar de RIS op moet gaan draaien. Ik heb de HowTo RIS helemaal doorgenomen en tot zover is het gelukt.

Als ik met de client boot met F12 kom ik in het blauwe RIS scherm. Hier moet ik op enter drukken. Dan kan ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord invoeren. Dan krijg ik de melding dat alle data die op de schijf staat verloren gaat. Dan nog een scherm met de computer naam enzo. Tot zover gaat alles goed. Nu verschijnt er een zwart scherm met witte letters dat hij gaat rebooten en gelijk daarna krijg ik de melding TFPT Failed.

Ik heb hier gezocht en ik heb anderhalve dag zitten googlen maar ik kom er niet egt uit. De meeste dingen die ik vind gaan over foutmeldingen voordat het blauwe scherm van de RIS verschijnt.

Heeft iemand een idee hoe ik dit op zou kunnen lossen?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:26

Duinkonijn

Huh?

heb je al geprobeerd de tftp/ris service een schop te geven?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Bootp en dhcp al nagelopen ? Correcte verwijzing naar Ris server ? Krijgt client een goed dhcp adres ? Startcom.com aanwezig ? Goede NIC drivers ?

[ Voor 17% gewijzigd door KillerAce_NL op 02-03-2007 12:23 ]

• Nozzie
De service's zijn al een paar keer gerestart.

Ik krijg wel gewoon het welkoms scherm te zien (welcom.osc) dus ik neem aan dat de DHCP goed werkt en dat de drivers ook goed zijn. Als de verwijzing naar de RIS server fout zou zijn dan zou hij het welkom scherm denk ik ook niet kunnen laden... Ik heb geen startcom.com Wel een startrom.com...

• Nozzie
Ik heb net weer zitten knutselen aan de RIS server.

Ben er nu achter gekomen dat als ik een image maak van een windows 2000 cd dat hij hem wel gewoon wil instaleren maar als ik een image maak van een windows XP cd dat hij hem niet wil instaleren. Of moet ik voor XP perse een image maken via riprep.exe?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:26

Duinkonijn

Huh?

zou kunnen dat je voor die 2000 een update moet installeren..

wat je kunt proberen is RIS tijdelijk op je 2000 installeren
How to Deploy Windows XP Images from Windows 2000 RIS Servers

kijken of je misschien toevallig bepaalde registry items daarmee corrigeert zodat het wel werkt...

idee is misschien de domain prep/ ad prep van 2k3.

kijk je heb een oudere versie als hoefdserver. 2k3 heeft toch weer meerdere items lokaal staan

mooiste zou zijn als je dit eerst op een test omgeving doet..

eerst 2k met ad / dhcp --> 2k3 member --> ris.

alternatief wat net bij me op kom...

als je via ris inlogd... log dan niet in op het domein maar meld je op de locale server aan met de localadministrator van 2k3...

misschien dat hij dan wel verder gaat

[ Voor 43% gewijzigd door Duinkonijn op 13-03-2007 15:41 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Pagina: 1