PC start niet op...

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• A_to_the_S
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-10-2025
Ik deed m'n PC op een avond aan rook wat vreemds, die avond bleef hij het goed doen.
De volgende dag toen ik em weer aan wou doen, sloegen alleen de fans en het standby lampje even aan. Verder deed hij niets....

Ik heb dus een nieuwe Voeding gekocht en aangesloten maar het resultaat was hetzelfde...

Specificatie's:
CPU: Intel P4 2.80GHz
Mobo: Asus P4P800
Geheugen: 2x kingston 512mb DDR400 PC3200
Videokaart: ATi radeon 9800 Pro 256mb
Voeding: Coolermaster Extreme Power 430w

Nieuwe voeding: FSP Group Inc. FSP400-60GLN 400w Full Range

Ik denk nu zelf dat het aan m'n MoBo ligt maar ik dacht ik vraag het hier ff...
Weet iemand wat het probleem kan zijn?

(het ledje op de mobo brand wel, maar dat komt waarschijnlijk omdat die toch amper stroom nodig heeft)

[ Voor 57% gewijzigd door A_to_the_S op 02-03-2007 15:07 ]

• A_to_the_S
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-10-2025
Bedankt voor alle reacties.... :?

Hij doet het weer en dit is wat er is gebeurt:
Dus ik heb hem ergens gebracht om hem te laten repareren (aangezien ik thuis geen reserve mobo's heb liggen om mee te testen). Het lag inderdaad aan de moederbord.

Dus ze hebben me Asus P4P800 vervangen door een ASrock P4S61 omdat dat de enige mobo was met een socket 478, en aangezien die niet echt meer verkocht worden, had ik geen keus...
Aangezien ik het merk ASrock niet ken en hij niet "splinternieuw" is, wist ik niet of ik opgelicht werd.

De Reparatie, Emballage van de MoBo en de Asrock P4S61 hebben me intotaal 65 euro gekost...

Weet iemand of ASrock een ok merk is?
en of de P4S61 goed is?

Verwijderd

A_to_the_S schreef op zondag 04 maart 2007 @ 15:47:
Bedankt voor alle reacties.... :?

Hij doet het weer en dit is wat er is gebeurt:
Dus ik heb hem ergens gebracht om hem te laten repareren (aangezien ik thuis geen reserve mobo's heb liggen om mee te testen). Het lag inderdaad aan de moederbord.

Dus ze hebben me Asus P4P800 vervangen door een ASrock P4S61 omdat dat de enige mobo was met een socket 478, en aangezien die niet echt meer verkocht worden, had ik geen keus...
Aangezien ik het merk ASrock niet ken en hij niet "splinternieuw" is, wist ik niet of ik opgelicht werd.

De Reparatie, Emballage van de MoBo en de Asrock P4S61 hebben me intotaal 65 euro gekost...

Weet iemand of ASrock een ok merk is?
en of de P4S61 goed is?
Dat je geen reacties hebt gekregen is omdat je ook niet heb laten zien dat je ZELF onderzoek hebt verricht. Er zijn meerdere topics over problemen met opstarten (of het juist niet opstarten) en ook FAQ's hierover. Pas als je dit soort informatie vermeld zullen tweakers bereid zijn je te helpen, als je dit niet doet krijgt de gemiddelde tweaker denk ik toch een gevoel van 'jongens, zoeken jullie het even uit voor mij ik heb geen zin me hier lang in te verdiepen'

In ieder geval fijn dat je even post hoe het is opgelost. Nu hopen dat mensen die een soortgelijk probleem hebben je topic zullen lezen

PS. die 2 vragen die je hebt zul je ook vast wel opgelost kunnen krijgen als je wat op GoT nazoekt |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2007 15:52 ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
asrock is best ok als je asus ook goed vind ok het is ietsjes minder maarja of hij nou 12 jaar of 10 jaar meegaat zal je niet merken. en of p4s61 goed is dat weet ik niet wand ik heb hem niet.

Verwijderd

A_to_the_S schreef op zondag 04 maart 2007 @ 15:47:

Dan ben je sowieso niet opgelicht. Ook al zou het onderdeel geen waarde meer hebben, dan ben je nog steeds goedkoop uit qua onderzoekskosten, uurloon etc.

Verwijderd

Een tweaker laat zich toch geen moederbord aansmeren die hij niet kent? :S

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 16:33

Jimbolino

troep.com

wellicht had je beter een nieuw mobo + cpu kunnen kopen

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Jimbolino schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 16:38:
onzinnige lunteloze drol :?
dat slaat nergens op

als hij een nieuw mobo en cpu koopt moet die ook een andere grafische kaart want die is denk ik AGP. Dan moet die nieuw geheugen want waarschijnlijk kiest die dan voor een nieuwe socket....

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
A_to_the_S schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 09:44:
Ik deed m'n PC op een avond aan rook wat vreemds, die avond bleef hij het goed doen.
De volgende dag toen ik em weer aan wou doen, sloegen alleen de fans en het standby lampje even aan. Verder deed hij niets....

Ik heb dus een nieuwe Voeding gekocht en aangesloten maar het resultaat was hetzelfde...

Specificatie's:
CPU: Intel P4 2.80GHz
Mobo: Asus P4P800
Geheugen: 2x kingston 512mb DDR400 PC3200
Videokaart: ATi radeon 9800 Pro 256mb
Voeding: Coolermaster Extreme Power 430w

Nieuwe voeding: FSP Group Inc. FSP400-60GLN 400w Full Range

Ik denk nu zelf dat het aan m'n MoBo ligt maar ik dacht ik vraag het hier ff...
Weet iemand wat het probleem kan zijn?

(het ledje op de mobo brand wel, maar dat komt waarschijnlijk omdat die toch amper stroom nodig heeft)
Hoezo koop je meteen een nieuwe voeding? je weet niet eens zeker of dat het probleem is.

Volgende keer eerst andere stappen doorlopen voordat je meteen iets nieuws gaat kopen 8)7

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-02 23:54
Jimbolino schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 16:38:
je hebt mensen.. doe je iets goed doe je het nog niet goed volgens andere 8)7

Specs

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 16:33

Jimbolino

troep.com

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 16:42:
[...]
onzinnige lunteloze drol :?
dat slaat nergens op

als hij een nieuw mobo en cpu koopt moet die ook een andere grafische kaart want die is denk ik AGP. Dan moet die nieuw geheugen want waarschijnlijk kiest die dan voor een nieuwe socket....
Er zijn moederborden die DDR1/DDR2 AGP/PCiE ondersteuning hebben (en Core2Duo draaien)
Maarja, dat wist je natuurlijk al lang. Drol...

pricewatch: Asrock 775Dual-VSTA (ATX, AGP/PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID) € 49,87

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals in de FAQ van dit subforum staat:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Begin eens de stappen daarvan gestructureerd een voor een door te lopen, dan kom je er vanzelf uit.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.