Toon posts:

Experiabox en rare DHCP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

gisteren heb ik geprobeerd mijn experiabox aan te sluiten bij ons thuis. De telefoonverbinding is gelukt, de internetverbinding doet wat moeilijker. Mijn opstelling is als volgt:

Van de Experiabox gaat 1 kabel naar mijn oude router, deze stuurt het internet verder naar de computers in ons huis.

Het rare is dat ik maar op één van deze computers internet heb. Als ik inlog op mijn router zie ik ook dat alleen deze computer is ingelogd op het netwerk. Als ik bij de anders computers ipconfig intik kom ik erachter dat deze computers opeens een IP-adres hebben die helemaal niet binnen de 'pool' van mijn router past. Zo heeft een van de niet-werkende computers het IP-adres 192.168.118.132, terwijl mijn DHCP alleen IP's van 192.168.1.2 tot 192.168.1.255 uitgeeft? Daarnaast hebben de niet-werkende computers ook geen standaardgateway.

Iemand suggesties?

P.S. op alle computers staat automatisch ip adres verkrijgen aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2007 09:38 ]

Verwijderd

Volgens mij geven zowel je Experiabox als je router IP-adressen uit, waardoor je dus een conflict krijgt. Je kunt het best één van de twee DHCP servers uit zetten. Daarna zou het gewoon moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Dat was het kennelijk niet. De niet-werkende computers kregen nog steeds het rare ip-adres en de ene cmputer die nog wel toegang tot het web had functioneerde ook niet meer....
BTW de IP-pool van de Experiabox is 192.168.2.2 tot 192.168.2.200

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
werkt het zonder je router wel?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Dat is weer een ander punt, als ik de Experiabox rechtstreeks met een UTP-kabel verbind met mijn PC dan zegt het programma op de meegeleverde CD dat hij de Experiabox niet kan vinden. Daarom is het al erg vreemd dat deze wel werkt met de router ertussen....

• hell4you
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:09
moet je het internet niet activeren via de telefoon??

Verwijderd

Topicstarter
Het internet an sich werkt wel, anders had ik deze posts niet kunnen zetten. Het probleem is dat het internet verkeerd gerouted wordt

• hell4you
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:09
Probeer dit anders eens, eerst de bovenste 2.. als dat niet werkt kun je de onderste 2 ook proberen, moet je wel restarten...

start -> uitvoeren -> typ in: cmd
typ daarna een van deze commands

code:
1
2
3
4
5
ipconfig /release
ipconfig /renew

netsh winsock reset
netsh routing reset

Verwijderd

Topicstarter
geen van deze commands werkten

het vreemde is dat de pc's niet inloggen op de router....ze staan niet in de client list

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:10

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Als je pc's op "automatisch ip-adres verkrijgen staan" en ze krijgen een ip-adres uit een andere reekds dan je officiële DHCP-server uitgeeft, dan draait er gewoon ergens nog een andere DHCP-server.

Of je router, of een of andere pc met "internet connection sharing" (of welke proxy-software dan ook).

Kleine tip: controleer bij een van de foute pc's eens met "ipconfig /all" eens van welke DHCP-server hij dit adres krijgt, en zoek vervolgens de pc op waar dit ip-adres aan gekoppeld is. Staat er niets ingevuld bij DHCP-server, dan krijgt de machine het ip-adres door middel van "alternate configuration".

[ Voor 15% gewijzigd door Question Mark op 02-03-2007 12:22 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Check ff of je router wel in NAT mode staat en niet in bridge.

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
192.168.118.x ? Is dat niet iets van VM-Ware?

Verwijderd

Topicstarter
Het was dus inderdaad VMware....Na het de-installeren werkten alle computers weer. Het probleem is opgelost, maar ik begrijp nu dus niet hoe één client het hele netwerk kan aanpassen, vooral omdat de VMware netwerkverbindingen volgens mij intern zijn. Hoe zou dit kunnen komen?

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:16:
Het was dus inderdaad VMware....Na het de-installeren werkten alle computers weer. Het probleem is opgelost, maar ik begrijp nu dus niet hoe één client het hele netwerk kan aanpassen, vooral omdat de VMware netwerkverbindingen volgens mij intern zijn. Hoe zou dit kunnen komen?
Het heeft met die networkbridges te maken die hij aangelegt.

Ik heb het ook eens gehad, je had hem niet eens te hoeven te deïnstalleren, maar gewoon de netwerk-adapters in de "DeviceManager" te disablen. Dat zou genoeg moeten zijn.
Pagina: 1