DVD Recorder Bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• Dunrob
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09-2025
Ik ga binnenkort een klein systeempje maken naast m'n tv om het 1 en ander op te kunnen nemen. Het volgende wou ik gaan bouwen:

PIII 1200MHZ
512MB RAM
DVD-Brander
300W voeding
32mb Ati videokaart
80Gb HDD

En dan nog de tv-kaart. Hierover zit ik nog te twijfelen tussen de PVR 150 of 350

En weet iemand of dit systeem zo gaat werken? Of het niet te traag is om op te nemen en af te spelen?

Verwijderd

de processor, 512 mb ram en harde schijf trekken dit wel, ik ben bang dat de 32 mb videokaart het net gaat redden, mits je hele grote films gaat opnemen.

Ik raad je aan om wat een snellere videokaart aan te schaffen (fx5200 e.d.)

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07 17:52

Caveman

whahoehaha

Volgens mij heeft je videokaart hier weinig mee van doen, het afspelen van films, mist geen hd, gaat al goed op een veel mindere pc. Ik zou je wel aanraden om een tv kaart met hardwarematige mpeg decoder te kopen, anders krijgt je cpu het aardig voor zijn kiezen en zou het systeem wat je hier neerzet wel eens te kort kunnen schieten. De pvr serie van hauppage hebben allemaal hardwarematige mpeg, dat betekend dat je gelijk een mpeg2 hebt als je opneemt. (de tv-kaart doet het rekenwerk nl.)
Als je van plan bent om er een mediacenter van te maken dan zou ik voor een wat zwaarder systeem kiezen.

Even voor het vergelijk, ik heb hier een 300 Mhz celeron laptop liggen, met een s3 videokaartje met 4 Mb shared memory, en daar speel ik nagenoeg alle xvids en dvd's mee af. CPU staat welliswaar op 100 % maar het gaat net... :) en voor opnemen is je videokaart al helemaal niet van belang, dat wordt bepaald door je TV-kaart, cpu en de snelheid waarmee je het weg kan schrijven op de hd.

[ Voor 26% gewijzigd door Caveman op 02-03-2007 21:29 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Dunrob
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09-2025
Ik zag dat ik nog een ati 9800 pro had liggen dus die ga ik er wel in zetten.

De pvr-350 heeft volgensmij een ingebouwde mpeg1/2 encoder/decoder met buffer voor het opnemen van tv-programma's

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heeft dit met Videoplanken of Beeldkanonnen te maken :?

1) TV-kaarten horen in Audio, Video & Hifi
2) waar dan ook op GoT verwachten we dat je zelf inzet toont voor te posten en niet met "Welke moet ik kopen?"-vraagjes komt

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.