Gister met de post m'n nieuwe Club3D X1950Pro ontvangen. Na de (laatste Omega) drivers gedeïnstalleerd te hebben m'n H.I.S. X800XL uit m'n PC gehaald gehaald en de X1950Pro erin gemonteerd. Na herinstallatie van de Omega drivers (gebaseerd op Catalyst 7.1) valt het mij op dat het beeld iets minder scherp is dan met m'n X800XL. Nu was m'n 19" CRT monitor (Philips Brilliance 109P20) bij de X800XL rechtstreeks aangesloten op de VGA uitgang, maar de X1950Pro heeft alleen 2 DVI uitgangen, zodat ik m'n CRT scherm daar met bijgeleverde DVI-->VGA adaptertje op heb aangesloten.
Nu is mijn vraag eigenlijk: is het normaal dat je iets aan scherpte verliest bij zo'n DVI-->VGA adapter? Of heb ik iets over het hoofd gezien waarmee ik het beeld op het 'oude' scherpteniveau terug kan krijgen? Of was m'n X800XL simpelweg gewoon beter in het weergeven van analoge beelden en heb ik dit scherpteverlies maar te accepteren?
Nu is mijn vraag eigenlijk: is het normaal dat je iets aan scherpte verliest bij zo'n DVI-->VGA adapter? Of heb ik iets over het hoofd gezien waarmee ik het beeld op het 'oude' scherpteniveau terug kan krijgen? Of was m'n X800XL simpelweg gewoon beter in het weergeven van analoge beelden en heb ik dit scherpteverlies maar te accepteren?