concurrenten?

Pagina: 1
Acties:

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
nieuws: Sun gaat gratis OpenSolaris-cd's versturen en wordt lid FSF
Sun was echter nog geen patron van de Free Software Foundation, terwijl de voornaamste concurrenten, zoals Google, IBM, Nokia, Cisco en Intel, dit al wel waren.
Sinds wanneer zijn Nokia, Cisco en Google directe concurrenten van Sun? Nokia maakt zover ik weet geen serverOS, Cisco al helemaal niet en ondanks alle mooie verhalen omtrend een GoogleOS is dat er ook nog niet....

IBM met AIX e.d. maakt wel een eigen OS en zou je als concurrent kunnen zien, Intel omdat het CPU's bakt ook. Just my two cents.... ;)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 17:52

xAn52

Whatever...

Cisco en Nokia maken o.a. firewalls en VPN appliances. Dat het in het artikel genoemde product niet een directe concurentie kent van deze bedrijven zegt niets over de overige producten natuurlijk.

• Zwerver
  • Niet online
xAn52 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:44:
Cisco en Nokia maken o.a. firewalls en VPN appliances. Dat het in het artikel genoemde product niet een directe concurentie kent van deze bedrijven zegt niets over de overige producten natuurlijk.
Sun maakt geen firewalls en VPN-appliances, ze maken wel secure-switches, een OS en produceren eigen servers. Maar het zijn geen concurrenten van Cisco en Nokia.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Zwerver schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 03:03:
[...]

Sinds wanneer zijn Nokia, Cisco en Google directe concurrenten van Sun? Nokia maakt zover ik weet geen serverOS, Cisco al helemaal niet en ondanks alle mooie verhalen omtrend een GoogleOS is dat er ook nog niet....
Google heeft toch nu ook gratis online Office Applicaties? Dus wel degelijk een concurrent gezien OpenOffice. Zie immers: https://www.google.com/ac...m%2F&ltmpl=homepage&nui=1

En Sun doet wel degelijk het nodige met netwerken zoals Nokia: http://www.sun.com/aboutsun/company/facts.jsp

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2007 16:51 ]

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik ben het wel een klein beetje met xAn52 en Cowboy_Bebop (waar zullen we dat schrijven :+) eens. Voor inhoudelijker reactie zul je moeten wachten tot Martin beschikbaar is :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Zwerver
  • Niet online
Het heeft niet zo'n zin meer omdat het nu toch afgezakt is, maar is er wat mee gedaan? En zo nee, waarom niet?

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-02 15:41
Ik was een paar dagen weg, waardoor ik niet eerder kon reageren. Je hebt gelijk dat het niet helemaal klopt dat het allemaal concurrenten zijn op het gebied van servers e.d., (behalve Intel en IBM dan). Ze zijn wel allemaal concurrent als het gaat om 'open source bedrijven'. Ze zien zichzelf allemaal als grote ontwikkelaars op opensource gebied (Nokia met Maemo en zo, Google en IBM lijkt me duidelijk (Summer of Code, Firefox, Eclipse, Python, etc) en Intel wil ook nog al graag dat het als fervente open source supporter wordt gezien. (Sun haalt deze bedrijven zelf ook aan als concurrent om te laten zien dat Sun 'beter' is in open source).

• Zwerver
  • Niet online
Oke, als dat het doel was dan ga ik er mee accoord :)

Pagina: 1