Toon posts:

Hoe werkt E-smith ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik zit er aan te denken om op mijn router E-smith te gooien, mensen die hier ervaring mee hebben ?

Werkt ICQ en ftp'en bijvoorbeeld allemaal goed, zonder weet ik veel wat allemaal in te stellen ?

Alvast bedankt :)

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 15:05
Heb het sinds een weekje draaien nu, en moet zeggen, het werkt fantastisch. Probeer alleen nog de mailserver zo draaiend te krijgen dat ik er maitjes naartoe kan sturen ;).

Gewoon de ISO downloaden, fikken, bootflop maken als je servertje niet van CD kan booten en installen maar, draait als een trein daarna :).

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
Wij hebben hier e-smith gehad en het werkt opzich goed maar we hebben nu clarkconnect wat toch nog net wel weer een stuk beter en makkelijker is

Verwijderd

Ik gebruik hetzelf ook en idd het is geinstalleerd in een half uur. Maar er zijn veel dingen anders geregeld als in een standaard distro. En dat kan irri zijn. Het werkt geloof ik ook met templates. Als je de conf bet5snanden met de hand aanpats en dan reboot ben je je veranderde settings kwijt :( . Wil je een snel iets werkend hebben, dan moet je zeker e-smith gebruiken!

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 18:18
e-smith moet je gewoon proberen! is geweldig. alles werkt perfect zonder dat je veel moet instellen....ik kan er nog wel een A4'tje over vol schrijven maar probeer het maar gewoon...het is super easy

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 13:36

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Ik zou gaan voor clarkconnect werkt meer zoals een normaal distro. We hebben ook e-smith gehad, maar clarkconnect is toch een graatje eenvoudiger en beter vind ik.

Clarkconnect heeft alles wat e-smith heeft (en meer), met uitzondering van Modem configuraties, daarin is E-smith beter.
extra's (onder voorbehoud):
- lokale dns server
- portsentry default geinstallerd
- firewall gebasseerd op trinity os
- DHCP server
- Webmin confugratie, hier zijn veel modules
aan toe tevoegen. (dus geen eigen web
manager)
- SSH server (weet niet zeker of e-smith dit
nu ook heeft)

Installatie:
Maak een floppy
Doe floppy in de toekomstige server
Volg de zeer simpele stappen
en binnen no time is je gateway up and running

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Verwijderd

Topicstarter
E-SMith is up and running :) , werkt perfect moet ik zeggen !
Heb alleen nog een vraag, zie ook andere topic in non win. os systems.
ER zit een ingebakken ftp server in he? Hoe kan ik ervoor zorgen dat user: Anonymous schrijfrechten heeft??
Pagina: 1