Toon posts:

RADEON Vivo OEM vs. retail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nog even over de ATI RADEON 64Mb VIVO, en met name over het verschil tussen de retail- en de OEM-versie:

Is er buiten het verschil in snelheid van het DDR-geheugen (166 MHz t.o. 183 MHz) nog enig ander verschil tussen beide versies? Ik weet dat ik al eerder antwoord heb gehad op deze vraag in een andere posting, alleen hoor ik ook andere berichten. Het volgende heb ik bijvoorbeeld gevonden op een duitse site, maar dat mag duidelijk zijn :)

ATI Radeon DDR Vivo AGP 64MB bulk

Mit der Power des ATI RADEON Grafikchips;
64 MB des schnellen DDR-Speichers (Double Data Rate);
Mit der ATI CHARISMA ENGINE und der PIXEL TAPESTRY Architektur;
Die leistungsstärkste integrierte Beschleunigung von Transformation, Clipping und Lighting (T&L); Beschleunigt alle aktuellen 3D-Spiele;
Die beste DVD-Unterstützung am Markt;
Videoaufnahme und Ausgang für TV oder Videorekorder (Retail-Version);
Videoaufnahme und Ausgang für TV oder Videorekorder optional (Bulk/OEM-Version).

Het gaat met name om de laatste 2 regels, en dan ook nog eens om het woordje 'optional'.
w.t.f. wordt hier nou toch mee bedoeld :?
Dit is trouwens niet de 1e x dat ik dit tegenkom, alleen ben ik sindsdien nog geen centje wijzer geworden.

verderop staat in een wat uitgebreider verhaal over de OEM-versie het volgende:

Videoaufnahme und Ausgang für TV oder Videorekorder optional:
RADEON verwendet den Zusatzchip ATI RAGE THEATER für das Video-Encoding und Decoding in bester Qualität.

Zusatzchip?? Wil dit zeggen dat de chip niet geïntegreerd is....? Of weet ik veel wat?

Wie mij hier een overtuigend antwoord op kan geven mag me uit de brand helpen, het is voor mij de keus om vandaag een nieuw systeem te bestellen met een OEM-kaartje, of te wachten (2 weken of zo?) tot de retail weer leverbaar is.

nog even voor BOMBERMAN: jij hebt toch de OEM-versie? Zit daar die RAGE THEATER chip op?

grtz!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Videoaufnahme und Ausgang für TV oder Videorekorder optional

je besteld een VIVO en dan is de Video in en uit optional :?
Nou als je dus de VIVO OEM besteld heeft ie vast wel een video in\uit :) en voor de rest is die kaart helemaal het zelfde, alleen dus het geheugen is ff trager.