[XP]Geforceerd afsluiten en toch updates installeren?

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat ik graag zou willen is dat wanneer ik met shutdown.exe of psshutdown.exe een shutdown commando geef, de updates die klaar staan geïnstalleerd worden (wat Windows standaard doet als je hem op een normale manier afsluit) Weet iemand of dit misschien op de één of andere manier mogelijk is? Beide commando's hebben deze optie in ieder geval niet in de door mij gevonden documentatie staan.

(Dit alles in het kader van een unattended install waarbij ik niet de updates integreer maar de automatic updates aanzet met een regtweak, wat prima werkt, alleen als hij ook al zelf zou afsluiten en installeren na het downloaden dan scheelt het ook weer tijd)

[ Voor 9% gewijzigd door smvs op 01-03-2007 23:55 ]

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:08
Hmmm zo ver ik weet kan je bij de Automatische updates selecteren dat ie ze ook gelijk moet installeren na het downloaden. Als je daarna moet rebooten dan krijg je vaak zo'n venster dat je moet rebooten en of je dat nu wilt doen. Zo ver ik weet gaat er na een bepaalde tijd ook een timer lopen waarna ie vanzelf gaat rebooten. Kan me in ieder geval herinneren dat ik ooit zo iets gehad hebt.

Overigens is het tricky wat je nu probeert te doen omdat je niet weet welke en hoe groot de updates zijn en dus hoe lang het duurt voor je het afsluit-commando moet geven.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• smvs
  • Niet online
Clueless schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 09:52:
Hmmm zo ver ik weet kan je bij de Automatische updates selecteren dat ie ze ook gelijk moet installeren na het downloaden. Als je daarna moet rebooten dan krijg je vaak zo'n venster dat je moet rebooten en of je dat nu wilt doen. Zo ver ik weet gaat er na een bepaalde tijd ook een timer lopen waarna ie vanzelf gaat rebooten. Kan me in ieder geval herinneren dat ik ooit zo iets gehad hebt.

Overigens is het tricky wat je nu probeert te doen omdat je niet weet welke en hoe groot de updates zijn en dus hoe lang het duurt voor je het afsluit-commando moet geven.
Ja ik had die optie ook al gezien maar ik wil toch dat hij de boel installeert na het afsluiten in verband met wat andere zaken.

Tricky is het niet want ik laat hem gewoon na een uur pas uit gaan met een timeout tijd van 3600 seconden, met psshutdown kan de gebruiker dit ook nog cancelen. Ook al heeft hij nog niet alles gedownload dan is het nog niet erg.

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:08
Dan is het een kwestie van een RunOnce-melding aanmaken met daarin psshutdown.exe -t 3600...

Of het alleen verstandig is laat ik in het midden en je kunt er dingen als de WGA niet mee installeren omdat deze gebruikers interactie nodig hebben, net als sommige andere updates... Ik zou er dus maar wel over nadenken om sommige dingen te slipstreamen.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• smvs
  • Niet online
Clueless schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 12:45:
Dan is het een kwestie van een RunOnce-melding aanmaken met daarin psshutdown.exe -t 3600...

Of het alleen verstandig is laat ik in het midden en je kunt er dingen als de WGA niet mee installeren omdat deze gebruikers interactie nodig hebben, net als sommige andere updates... Ik zou er dus maar wel over nadenken om sommige dingen te slipstreamen.
Dat is exact wat ik doe, alleen als je dat doet dan installeert hij dus geen updates.

Slipstreamen doe ik niet, ik heb voor deze oplossing gekozen voor verschillende redenen die buiten het bereik van dit topic liggen.