Toon posts:

nieuw upc internet tel modem: router wil niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 751 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Doordat er hier in de straat bliksem is ingeslagen, en het upc kastje naast het getroffen huis stond, zijn alle modems van UPC kaduuk. Eerst had ik analoge telefonie en chello light (met zo'n docsis modem). Dat ging, router werkte. Dat is een Belkin wireless G.
Zonder router is er geen probleem, verbinding werkt. De router verbindt mijn pc wel met de tweede bekabelde pc. Maar wat ik ook doe, hij maakt geen verbinding met het modem, en er is geen internet. Mac adres netwerkkaart opnieuw gekloond ( hoeft niet meer sinds 27-2), meerdere keren alles in volgorde gereset na 30 seconden wachten, maar het lukt niet. Vervelend is dat je steeds in opdracht van de helpdesk het modem moet resetten, maar vervolgens weer een half uur kan wachten om te vertellen dat het niet werkt want je bent dan met dat combimodem wel je verbinding .... (jaa, ik weet het, je mobieltje gebruiken, en soms bellen ze je terug op je mobiel).

Anyhow, iemand een tip ?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het zit er dik in dat dat gekloonde MAC duplicate is met een andere. Daarom krijgt hij geen IP. Begin eens met die router naar volledig default settings terug te zetten (iets duns in de 'Reset' gat naast de ene antenne steken). Dan modem resetten, wachten tot hij online is en vervolgens router aankoppelen via UTP en dan aanzetten. Dat zou gewoon moeten werken.

Overigens andere mogelijkheid: de WAN-poort op de router is ook toast dankzij die blikseminslag. Dan heb je gewoon pech... dat kun je makkelijk testen door de PC niet op de LAN maar op de WAN poort aan te sluiten en kijken of je verbinding kunt instellen (moet je wel een DHCP server op de PC aanzetten)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je Dion. Modem gereset, gaatje zit naast de voedingskabel. Modem resetten, router aan,...niks. Ledje van modem flikkert af en toe op, ledje internet knippert af en toe.

Tip 2: sluit PC aan op WAN-poort. Ik kan wel bij de router via één van de lan-poorten op 192.168.2.1., maar niet via de wan-poort (ook niet op ander ip-adressen bv 1.1) :( :( En ik hou helemaal niet van toast. Kies ik wel het goede adres ?

De printer is overigens ook kaduuk, maar daar verdenk ik alleen de voeding van.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals ik al aangaf, om je PC op de WAN poort aan te sluiten moet je op de PC een DHCP server aanzetten. Je geeft niet aan welk OS je gebruikt, in Windows moet je iirc iets bij de Services gaan kloten, onder Linux installeer je gewoon even dhcpd of een vergelijkbare daemon.

Wat je ook kunt doen is de router meenemen naar iemand anders met een werkende router en kijken of je jouw router via de WAN poort daarop kunt aansluiten. Als je dan ook niet online kunt komen via je router is dat ding waarschijnlijk echt dood.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Dion, bedoel je de DHCP client ? Die staat bij mij standaard aan.

Verwijderd

Topicstarter
Aan bergen en iedereen die meekijkt.Op mijn Laptop via de netwerkkaart ( laptop staat altijd op Dhcp) komt uit de router ook geen ip-adres. Ik heb het hele rest-protocol gevolgd. Dooie boel denk ik.

Bliksem is wel een raar fenomeen zeg. Zo is de voeding van de printer oké, net als de voeding van de router. Maar de wan-poort van de router is denk ik toch echt kaduuk, en de printer die via usb op het netwerk zit ( via printerserver) is ook kaduuk... :? :?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 20:06:
Dion, bedoel je de DHCP client ? Die staat bij mij standaard aan.
Nee, een DHCP *server*. Dat is dus iets wat IP-adressen uitdeelt :z

Maar zo te horen is een DHCP server draaien beetje hoog gegrepen. Neem die router + laptop gewoon mee naar iemand anders en hang ze achter zijn router, dus:

Modem vriend -> router vriend -> jouw router -> jouw laptop

Kijk dan of jouw laptop een internetverbinding heeft. En kijk in de router van je vriend of jouw router een IP lease aangevraagd heeft. Als beide antwoorden "nee" zijn, is hij waarschijnlijk dood.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was al bang dat het zo simpel niet was. Ben er inmiddels wel achter hoe de DHCP-server erop moet, maar de router-router lijkt mij wat simpeler. Ga mijn buur even pesten.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Tweek keer 't zelfde topic is niet de bedoeling.

nieuw internet tel modem van upc: router wil niet meer

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.