Toon posts:

geluidskaart; afstand PC-versterker m.b.t. kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een beetje fatsoenlijke geluidskaart te kopen (ca 100 euro), alleen voor muziek luisteren. Het geluid is echt belabberd vanaf mijn on-board audio-chip (ASUS A8N-E) naar mij toch wel redelijke HK 3480 receiver (stereo, analoog), zeker via zo'n dun 3,5 mm plugje met dito kabeltje. Ik denk aan M-audio Audiophile 2496 of Transit (is er kwaliteitsverschil tussen deze 2?), Terratec phase 22, ESI Juliet oid, alleen stereo hoef ik goede kwaliteit te hebben, dus niet noodzakelijk 5.1/7.1.
Maar nu vroeg ik me nog iets af, wat is de beste methode om de afstand (ca 5 meter) te overbruggen; een extern (USB-) kaartje (zoals bv de Transit) met lange USB-kabel of een kaart met dikke (tulp-) pluggen en een beetje goeie audio-kabel? Of maakt ik me druk om niks ;-)

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:50

BLN

Ik heb zelf de on-board geluidskaart van mn A7N8X mobo met 7meter tulpkabel aan mn marantz versterker hangen. De eerste 5 is een jack naar tulp met vergulde eindjes, en dat zit aan 2 meter gewoon goede tulpkabel.

M'n pc en speakers staan vlak naast elkaar, maar de versterker aan de andere kant van de kamer. De afstand moet dus in speakerkabel ook weer terug.

Maar de conclusie: signaalkabel kan je best lang maken, zolang t maar niet naast een stroomkabel/andere storingsbron legt, want elke storing die je daarmee in je signaalkabel stopt, krijg je versterkt door je speakers. Maar zodra je t gescheiden houdt is er geen probleem. Als de kabel elkaar echt moeten kruisen oid. Zorg dan dat ze echt haaks op elkaar liggen, want dan heeft de stroomkabel zo min mogelijk invloed op de signaalkabel.

If it ain't broken, don't fix it