Besturingssysteem: Microsoft XP Home Edition
OS Service Pack: Service Pack 2
DirectX - versie: DirectX 9.0c
CPU type: Intel® Pentium® 4, 3000 MHz
Moederbordnaam: Asus P4P800S SE (5 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio, LAN)
Moederbord chipset: Intell Breeds Hill i848P
Systeemgeheugen: 1024MB RAM (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type: AMI (07/05/04)
Videokaart: Asus Radeon 9600SE - Secondary (128 MB)
Videokaart: Asus Radeon 9600SE (128 MB)
3-D versneller: ATI Radeon 9600SE (RV360)
Monitor: Acer AL1714 (17" LCD)
Hey mede tweakers, ik zit al een hele poos met een probleem en wil hem nu graag eens uit de wereld helpen. Het zit namelijk zo.
Zo`n 8 maand geleden had ik genoeg gehad van mijn ATI Radeon 9600 SE en wou ik mijn AGP systeem wel eens nieuw leven inblazen. Ik kon namelijk de nieuwste games niet meer fatsoenlijk draaien en dus heb ik, na veel uitzoeken wat voor mijn systeem een goeie videokaart is, de volgende videokaart vanaf marktplaats gekocht:
AOpen Aeolus Geforce 6800 GT 256MB DDR III
Direct na aankoop heb ik de kaart geïnstalleerd en ik ondervond daar in windows geen problemen mee. Dus ik dacht ik ga even hitman bloodmoney spelen. En na zo`n 5 minuten spelen was het bingo. Mijn beeldscherm gaf agent 47 ineens een groen pak
en ook de omgeving in de game begon te verkleuren. Er was dus echt iets mis met de videokaart want dit had ik nooit met mijn ouwe ATI 9600 (die schokte alleen als de .........
)
Vandaar dat ik de man van wie ik de kaart heb gekocht heb opgebeld om hem te vragen om suggesties. Hij vertelde mij het volgende:
Installeer de nieuwste drivers (hielp niets)
Koop een zwaardere voeding (ben van een Aopen 300 W naar een 500 W voeding gegaan van een Duits merk waarvan ik de naam niet meer weet, en dit hielp ook niets)
Ik ben hierna andere geeks van het internet om info gaan vragen en zij zeiden het volgende:
Probeer hem bij een andere pc (hielp niets)
Doe de kast open voor meer ventilatie (hielp niets)
Maak de kast met inhoud schoon en leg de bedrading mooi op zij voor betere koeling door de kast heen (hielp niets)
Formateer de pc, installeer de nieuwste drivers (hielp niets)
Installeer honderden andere aanbevolen drivers (hielp niets)
Kijk of de ventilator van de videokaart wel draait (en die draaide goed)
Check de hitte van je kaart met Rivatuner of dat andere programma (heb ik gedaan en dat leek goed, vraag me niet meer naar die getallen want die benk vergeten sorry)
Zoals jullie zien heb ik al heel veel gedaan
Maar nog niets heeft geholpen. Mijn vraag aan jullie, ben ik afgezet of is er nog hoop voor deze stilstaande gamer en kan ik Agent 47 straks weer aan een zwart pak helpen
Zo ja, dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
Keesie
p.s. In windows functioneert de kaart uitstekend alleen met alle games die ik speel geeft hij na zo`n 5 minuten rare kleuren en slaat de pc vast waardoor ik moet ressetten, soms reset hij automatisch. Wat ik ook heb ondervonden is, hoe hoger ik de settings in een game zet, hoe eerder de pc vastloopt.
OS Service Pack: Service Pack 2
DirectX - versie: DirectX 9.0c
CPU type: Intel® Pentium® 4, 3000 MHz
Moederbordnaam: Asus P4P800S SE (5 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio, LAN)
Moederbord chipset: Intell Breeds Hill i848P
Systeemgeheugen: 1024MB RAM (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type: AMI (07/05/04)
Videokaart: Asus Radeon 9600SE - Secondary (128 MB)
Videokaart: Asus Radeon 9600SE (128 MB)
3-D versneller: ATI Radeon 9600SE (RV360)
Monitor: Acer AL1714 (17" LCD)
Hey mede tweakers, ik zit al een hele poos met een probleem en wil hem nu graag eens uit de wereld helpen. Het zit namelijk zo.
Zo`n 8 maand geleden had ik genoeg gehad van mijn ATI Radeon 9600 SE en wou ik mijn AGP systeem wel eens nieuw leven inblazen. Ik kon namelijk de nieuwste games niet meer fatsoenlijk draaien en dus heb ik, na veel uitzoeken wat voor mijn systeem een goeie videokaart is, de volgende videokaart vanaf marktplaats gekocht:
AOpen Aeolus Geforce 6800 GT 256MB DDR III
Direct na aankoop heb ik de kaart geïnstalleerd en ik ondervond daar in windows geen problemen mee. Dus ik dacht ik ga even hitman bloodmoney spelen. En na zo`n 5 minuten spelen was het bingo. Mijn beeldscherm gaf agent 47 ineens een groen pak
Vandaar dat ik de man van wie ik de kaart heb gekocht heb opgebeld om hem te vragen om suggesties. Hij vertelde mij het volgende:
Installeer de nieuwste drivers (hielp niets)
Koop een zwaardere voeding (ben van een Aopen 300 W naar een 500 W voeding gegaan van een Duits merk waarvan ik de naam niet meer weet, en dit hielp ook niets)
Ik ben hierna andere geeks van het internet om info gaan vragen en zij zeiden het volgende:
Probeer hem bij een andere pc (hielp niets)
Doe de kast open voor meer ventilatie (hielp niets)
Maak de kast met inhoud schoon en leg de bedrading mooi op zij voor betere koeling door de kast heen (hielp niets)
Formateer de pc, installeer de nieuwste drivers (hielp niets)
Installeer honderden andere aanbevolen drivers (hielp niets)
Kijk of de ventilator van de videokaart wel draait (en die draaide goed)
Check de hitte van je kaart met Rivatuner of dat andere programma (heb ik gedaan en dat leek goed, vraag me niet meer naar die getallen want die benk vergeten sorry)
Zoals jullie zien heb ik al heel veel gedaan
Zo ja, dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
Keesie
p.s. In windows functioneert de kaart uitstekend alleen met alle games die ik speel geeft hij na zo`n 5 minuten rare kleuren en slaat de pc vast waardoor ik moet ressetten, soms reset hij automatisch. Wat ik ook heb ondervonden is, hoe hoger ik de settings in een game zet, hoe eerder de pc vastloopt.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2007 10:56 ]