Toon posts:

6800GT AGP probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Besturingssysteem: Microsoft XP Home Edition
OS Service Pack: Service Pack 2
DirectX - versie: DirectX 9.0c

CPU type: Intel® Pentium® 4, 3000 MHz
Moederbordnaam: Asus P4P800S SE (5 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio, LAN)
Moederbord chipset: Intell Breeds Hill i848P
Systeemgeheugen: 1024MB RAM (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type: AMI (07/05/04)

Videokaart: Asus Radeon 9600SE - Secondary (128 MB)
Videokaart: Asus Radeon 9600SE (128 MB)
3-D versneller: ATI Radeon 9600SE (RV360)
Monitor: Acer AL1714 (17" LCD)

Hey mede tweakers, ik zit al een hele poos met een probleem en wil hem nu graag eens uit de wereld helpen. Het zit namelijk zo.

Zo`n 8 maand geleden had ik genoeg gehad van mijn ATI Radeon 9600 SE en wou ik mijn AGP systeem wel eens nieuw leven inblazen. Ik kon namelijk de nieuwste games niet meer fatsoenlijk draaien en dus heb ik, na veel uitzoeken wat voor mijn systeem een goeie videokaart is, de volgende videokaart vanaf marktplaats gekocht:

AOpen Aeolus Geforce 6800 GT 256MB DDR III

Direct na aankoop heb ik de kaart geïnstalleerd en ik ondervond daar in windows geen problemen mee. Dus ik dacht ik ga even hitman bloodmoney spelen. En na zo`n 5 minuten spelen was het bingo. Mijn beeldscherm gaf agent 47 ineens een groen pak :'( en ook de omgeving in de game begon te verkleuren. Er was dus echt iets mis met de videokaart want dit had ik nooit met mijn ouwe ATI 9600 (die schokte alleen als de ......... 8)7 )

Vandaar dat ik de man van wie ik de kaart heb gekocht heb opgebeld om hem te vragen om suggesties. Hij vertelde mij het volgende:

Installeer de nieuwste drivers (hielp niets)
Koop een zwaardere voeding (ben van een Aopen 300 W naar een 500 W voeding gegaan van een Duits merk waarvan ik de naam niet meer weet, en dit hielp ook niets)

Ik ben hierna andere geeks van het internet om info gaan vragen en zij zeiden het volgende:

Probeer hem bij een andere pc (hielp niets)
Doe de kast open voor meer ventilatie (hielp niets)
Maak de kast met inhoud schoon en leg de bedrading mooi op zij voor betere koeling door de kast heen (hielp niets)
Formateer de pc, installeer de nieuwste drivers (hielp niets)
Installeer honderden andere aanbevolen drivers (hielp niets)
Kijk of de ventilator van de videokaart wel draait (en die draaide goed)
Check de hitte van je kaart met Rivatuner of dat andere programma (heb ik gedaan en dat leek goed, vraag me niet meer naar die getallen want die benk vergeten sorry)

Zoals jullie zien heb ik al heel veel gedaan :) Maar nog niets heeft geholpen. Mijn vraag aan jullie, ben ik afgezet of is er nog hoop voor deze stilstaande gamer en kan ik Agent 47 straks weer aan een zwart pak helpen O-)

Zo ja, dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Keesie

p.s. In windows functioneert de kaart uitstekend alleen met alle games die ik speel geeft hij na zo`n 5 minuten rare kleuren en slaat de pc vast waardoor ik moet ressetten, soms reset hij automatisch. Wat ik ook heb ondervonden is, hoe hoger ik de settings in een game zet, hoe eerder de pc vastloopt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2007 10:56 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-07 22:16

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Powerconnector ook aangesloten? ;)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kun je de temperatuur van die kaart niet bekijken? Bijv. met rivatuner oid. Grote kans dat ie ofwel veel te heet wordt of dat ie gewoon kapot is (al zou ie dan meteen al artifacts moeten geven en niet na 5 minuten, maar je weet het nooit). En check of de ventilator uberhaupt wel draait.

Dat je de kaart tweedehands hebt spreekt alleen maar in je nadeel, want je weet nooi twat die ander er allemaal mee heeft gedaan. Als ie met andere koelers, overklokken etc. heeft zitten klooien dan kan die kaart schade hebben ondervonden.

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 01-03-2007 23:25 ]

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-06 08:31
ik denk dat je kaart gewoon problemen heeft met hitte, en geheugenbankjes die defect zijn.

dit kan gekomen zijn door OC'en of door andere koeler die niet goed is geplaatst. enfin het is wel duidelijk dat je kaart niet jofel meer is. ik zou proberen terug te gaan naar die vent en te zeggen dat je kaart defect is. Al geef ik je erg weinig kans. Waarom niet in de winkel een 1650Pro gekocht voor de AGP? is een van de betere AGP momenteel die ook echt beschikbaar is.

Verwijderd

is er niet stiekem een GT bios in een LE, NU of GE geflashed?

Verwijderd

Topicstarter
Hey jongens, bedankt voor de reacties. Ik zal ze allemaal even beantwoorden.

-Powerconnector ook aangesloten?

Ten eerste, ja de power connector is aangesloten. Leuk geprobeerd ;) .

- Kun je de temperatuur van die kaart niet bekijken? Bijv. met rivatuner oid. Grote kans dat ie ofwel veel te heet wordt of dat ie gewoon kapot is (al zou ie dan meteen al artifacts moeten geven en niet na 5 minuten, maar je weet het nooit). En check of de ventilator uberhaupt wel draait.

Dat je de kaart tweedehands hebt spreekt alleen maar in je nadeel, want je weet nooi twat die ander er allemaal mee heeft gedaan. Als ie met andere koelers, overklokken etc. heeft zitten klooien dan kan die kaart schade hebben ondervonden.

Ik ben het vergeten te vermelden, maar de temp heb ik al eens gecheckt en dat kwam positief uit de bus. Mede geeks van andere forums hebben deze suggestie ook al eens aan mij voor gelegd en dit bleek, na het gebruik van rivatuner of dat andere programma, wel snor te zitten. Ook heb ik al eens gecheckt of de ventilator wel draaide en dat deed hij ook.

Sorry ik zal het vermelden bij de bovenste post.

Dat tweedehands verhaal ben ik nu ook achter gekomen, al doende leert men. Maar ik ben iemand die gelooft in de goedheid van de mens O-) dus dacht een goede aankoop te doen.

- ik denk dat je kaart gewoon problemen heeft met hitte, en geheugenbankjes die defect zijn.
dit kan gekomen zijn door OC'en of door andere koeler die niet goed is geplaatst. enfin het is wel duidelijk dat je kaart niet jofel meer is. ik zou proberen terug te gaan naar die vent en te zeggen dat je kaart defect is. Al geef ik je erg weinig kans. Waarom niet in de winkel een 1650Pro gekocht voor de AGP? is een van de betere AGP momenteel die ook echt beschikbaar is.

Mijn kaart heeft hoogstwaarschijnlijk geen problemen met hitte. Dat heb ik eerder getest en dat bleek wel goed te zitten.
Jij denkt dus dat mijn videokaart gewoon stuk is en dat ik ben afgezet.
Ik kan nu niet meer best terug gaan naar die man want het is inmiddels al 8 maanden geleden. Hij kent me niet eens meer, als jouw beredenering waar is dan ben ik gewoon opgelicht en kan ik er niets meer aan doen.
Ik heb geen 1650Pro gekocht omdat de 6800GT een prima kaart is waarmee ik veel speel plezier kan beleven als hij het tenminste doet. Ik kon de kaart voor 160,- krijgen wat ik geen rare prijs vond en ik had niet verwacht te worden genaaid, daarom deze kaart gekocht.

- is er niet stiekem een GT bios in een LE, NU of GE geflashed?

Sorry, ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt. Ik heb verstand van computers 8) maar dit gaat me even te ver. Kun je het ook anders vertellen/uitleggen?

• Palomar
  • Niet online
Kijk eens met RivaTuner op hoeveel MHz de GPU en het geheugen lopen en hoeveel pipelines er openstaam (staat vast wel ergens vermeld, ook al weet je niet wat het betekent) en vergelijk dat met de specs van de kaart zoals ze op de website of op de doos vermeld staan. Als iets hoger staat dan zou moeten dan kan er mee geklooid zijn (bijv. een andere bios).

Overigens ben je imo na 8 maanden een beetje veel te laat om nog bij de verkoper aan te kloppen hierover, maar dat moet je zelf maar bepalen...

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 02-03-2007 11:16 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-07 22:16

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

[b]keesie schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:55
- is er niet stiekem een GT bios in een LE, NU of GE geflashed?

Sorry, ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt. Ik heb verstand van computers 8) maar dit gaat me even te ver. Kun je het ook anders vertellen/uitleggen?
Ik neem aan dat je weet dat een moederbord een BIOS heeft. Ditzelfde geldt ook voor een videokaart. Er bestaan tools om een BIOS in je videokaart te laden. Normaal is dit niet nodig, maar als de GPU zich daarvoor leent, kun je vertexshaders en pipelines unlocken.

Nu vraag je je misschien af wat vertexshaders en pipelines zijn. Om het kort te houden: vertexshaders berekenen de x-, y- en z-as van een polygoon en de pipelines kleuren deze polygonen in.

Verwijderd

Topicstarter
DaMarcus schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:20:
[...]

Ik neem aan dat je weet dat een moederbord een BIOS heeft. Ditzelfde geldt ook voor een videokaart. Er bestaan tools om een BIOS in je videokaart te laden. Normaal is dit niet nodig, maar als de GPU zich daarvoor leent, kun je vertexshaders en pipelines unlocken.

Nu vraag je je misschien af wat vertexshaders en pipelines zijn. Om het kort te houden: vertexshaders berekenen de x-, y- en z-as van een polygoon en de pipelines kleuren deze polygonen in.
Oke ik snap waar je naar toe wilt. Ik moet dus een Tool zien te vinden die mijn videokaart BIOS kan laden zodat deze de vertexshaders en pipelinus kan unlocken.
Weet jij deze tool te vinden?

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:15:
Kijk eens met RivaTuner op hoeveel MHz de GPU en het geheugen lopen en hoeveel pipelines er openstaam (staat vast wel ergens vermeld, ook al weet je niet wat het betekent) en vergelijk dat met de specs van de kaart zoals ze op de website of op de doos vermeld staan. Als iets hoger staat dan zou moeten dan kan er mee geklooid zijn (bijv. een andere bios).

Overigens ben je imo na 8 maanden een beetje veel te laat om nog bij de verkoper aan te kloppen hierover, maar dat moet je zelf maar bepalen...
Ik heb de kaart momenteel niet geinstalleerd en dus kan ik hier niet naar kijken. Ik zal de kaart weer gaan installeren wanneer ik echt goeie reacties krijg waarmee ik wat kan en wanneer ik een echte probleemoplosser te horen krijg.

Ik ben idd te laat om nog terug te gaan naar de verkoper en dat ga ik dus ook echt niet doen.

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:44:
[...]

Ik zal de kaart weer gaan installeren wanneer ik echt goeie reacties krijg waarmee ik wat kan en wanneer ik een echte probleemoplosser te horen krijg.
sorry dan nog dat ik je heb lastig gevallen... :')

Verwijderd

Topicstarter
DaMarcus schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:20:
[...]

Oke ik snap waar je naar toe wilt. Ik moet dus een Tool zien te vinden die mijn videokaart BIOS kan laden zodat deze de vertexshaders en pipelinus kan unlocken.
Weet jij deze tool te vinden?

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Ik denk dat mstreurman mogelijk wel een goed punt heeft. Het kan zijn dat jou kaart eigenlijk geen officiele 6800GT is, maar een 6800 xx. De GT is het top model van de 6800 serie, de goedkopere varianten zijn technisch vaak exact dezelfde kaarten maar dan op een lagere snelheid en/of met een aantal pipelines disabled (in de BIOS). Door er een GT BIOS in te flashen kun je dus soms 'gratis upgraden'. Kaarten die niet 100% zijn (b.v. snelheid wordt niet gehaald of een aantal pipelines is stuk), worden gewoon als goedkoper model verkocht. Op die manier haalt de chipbakker een zo hoog mogelijk rendement uit de kaarten. Bij CPUs is dat hetzelfde; de best klokkende CPUs worden de top modellen, minder goed klokkende kaarten worden gewoon als langzamere CPU verkocht.

Het kan dus zijn dat jou kaart geflasht is naar een GT, terwijl de kaart eigenlijk die kloksnelheden niet aan kan, of dat er dus 1 van de 'unlockte' pipelines gewoon stuk is. Probeer b.v. via het serienummer te achterhalen wat de kaart 'officieel' voor model is.

Sowieo kun je proberen om met b.v. RivaTuner de kaart iets te onderklokken (de 3D modus dan he) en kijken of ie dan wel goed game't. Zet alles b.v. eens 20% lager. Houd je de problemen en blijkt de kaart echt een GT te zijn, dan hebbie denk ik gewoon pech en is ie krak. Indien het geen GT blijkt te zijn, moet je gewoon de 'orginele' BIOS er overheen flashen zodat de (kapotte) pipelines weer uitgeschakeld worden. Kweenie of dat ook software-matig zonder BIOS flash kan ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
SKiLLa schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:38:
Ik denk dat mstreurman mogelijk wel een goed punt heeft. Het kan zijn dat jou kaart eigenlijk geen officiele 6800GT is, maar een 6800 xx. De GT is het top model van de 6800 serie, de goedkopere varianten zijn technisch vaak exact dezelfde kaarten maar dan op een lagere snelheid en/of met een aantal pipelines disabled (in de BIOS). Door er een GT BIOS in te flashen kun je dus soms 'gratis upgraden'. Kaarten die niet 100% zijn (b.v. snelheid wordt niet gehaald of een aantal pipelines is stuk), worden gewoon als goedkoper model verkocht. Op die manier haalt de chipbakker een zo hoog mogelijk rendement uit de kaarten. Bij CPUs is dat hetzelfde; de best klokkende CPUs worden de top modellen, minder goed klokkende kaarten worden gewoon als langzamere CPU verkocht.

Het kan dus zijn dat jou kaart geflasht is naar een GT, terwijl de kaart eigenlijk die kloksnelheden niet aan kan, of dat er dus 1 van de 'unlockte' pipelines gewoon stuk is. Probeer b.v. via het serienummer te achterhalen wat de kaart 'officieel' voor model is.

Sowieo kun je proberen om met b.v. RivaTuner de kaart iets te onderklokken (de 3D modus dan he) en kijken of ie dan wel goed game't. Zet alles b.v. eens 20% lager. Houd je de problemen en blijkt de kaart echt een GT te zijn, dan hebbie denk ik gewoon pech en is ie krak. Indien het geen GT blijkt te zijn, moet je gewoon de 'orginele' BIOS er overheen flashen zodat de (kapotte) pipelines weer uitgeschakeld worden. Kweenie of dat ook software-matig zonder BIOS flash kan ...
Oke, en waar vind ik dat serienummer. En hoe kan ik aan de hand van mijn serienummer uitzoeken of ik een echt GT heb of niet?

Maar het laatste gedeelte wat je zegt over met RivaTuner de kaart te onderklokken in 3D modus. Tsja sorry maar daar heb ik geen verstand van, en de orginele BIOS er overheen flashen. Dat zijn allemaal dingen die heb ik nog nooit gedaan.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 14:40

KatirZan

Wandelende orgaanzak

het serienummer staat op de onderkant van je kaart vermeld.

mocht je daar niets kunnen vinden dan zal je het op de core zelf moeten bekijken --> koeler er af en voila, daar staat het ;)

aanrader : als je zeker weet dat je kaart goed is, haal de zalman koeler, deze koelt een extra 15 tot 25 graden weg van je kaart, dit heeft zijn voordelen.

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

Topicstarter
KatirZan schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:54:
het serienummer staat op de onderkant van je kaart vermeld.

mocht je daar niets kunnen vinden dan zal je het op de core zelf moeten bekijken --> koeler er af en voila, daar staat het ;)

aanrader : als je zeker weet dat je kaart goed is, haal de zalman koeler, deze koelt een extra 15 tot 25 graden weg van je kaart, dit heeft zijn voordelen.
oke bedankt, ik ga om 5 uur (dan ben ik thuis van werk) kijken wat mijn serienummer is.
Maar hoe kom ik er achter wanneer mijn kaart nou GT is of juist niet?
Door het serienummer bij google in te vullen en daar staat dan, ja dit is een GT?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:50
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 14:00:
[...]

oke bedankt, ik ga om 5 uur (dan ben ik thuis van werk) kijken wat mijn serienummer is.
Maar hoe kom ik er achter wanneer mijn kaart nou GT is of juist niet?
Door het serienummer bij google in te vullen en daar staat dan, ja dit is een GT?
Ja

aan het serienummer kun je via google achterhalen (of misschien zelfs via Nvidia of waar de kaart van is) welke type de kaart is. Dus als Google aan geeft dat het een GS betreft, is die van jou geflashed naar een GT en zul je dus al dan niet met behulp van ons je kaart terug moeten flashen naar een GS.

Verwijderd

Zet het in elk geval hier neer ;)
En kan je een fotootje maken van de kaart?

Verwijderd

Topicstarter
- Ja

aan het serienummer kun je via google achterhalen (of misschien zelfs via Nvidia of waar de kaart van is) welke type de kaart is. Dus als Google aan geeft dat het een GS betreft, is die van jou geflashed naar een GT en zul je dus al dan niet met behulp van ons je kaart terug moeten flashen naar een GS.

- Zet het in elk geval hier neer
En kan je een fotootje maken van de kaart?

Oke jongens bedankt tot zo ver, ik zet het nummer hier ook wel even neer rond de klok van 5 uur met daarbij een foto van de kaart ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oke beste mensen, aan de achterkant van de kaart staat dit nummer: 9105210401 43400334LZVY

Dit nummer staat op een stickertje met een streepjescode er boven. Dat zal hem wel niet zijn denk ik of wel?

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

Fab1Man

Live life to the fullest

Het enige wat ik kan vinden is het eerste nummer wat ook refereert aan een Aopen 6800GT, maar niet echt expliciet

Verwijderd

Topicstarter
Dus wat denk jij? is het wel een GT?

• Fab1Man
  • Nu online

Fab1Man

Live life to the fullest

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:45:
Dus wat denk jij? is het wel een GT?
Volgens dat berichtje wel, maar ik weet niet of dat eerste nummertje refereert voor het modelnummer in dit geval de GT dus. Het kan best zijn dat dat ook het nummer staat voor een Aopen 6800 Series kaart en dus alle mogelijke versies kan betekenen.

Edit:
Als ik het nummer ook op Google invoer kom ik wel steeds Aopen Aolus 6800GT tegen. Dit zou het natuurlijk wel aannemelijker maken dat jouw kaart wel degelijk een 6800GT is.
Linkje

[ Voor 25% gewijzigd door Fab1Man op 02-03-2007 17:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fab1Man schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:52:
[...]

Volgens dat berichtje wel, maar ik weet niet of dat eerste nummertje refereert voor het modelnummer in dit geval de GT dus. Het kan best zijn dat dat ook het nummer staat voor een Aopen 6800 Series kaart en dus alle mogelijke versies kan betekenen.
oke, staan er misschien meer nummers op mijn kaart waar je wat mee kunt of is dit het enige?

• Fab1Man
  • Nu online

Fab1Man

Live life to the fullest

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:54:
[...]

oke, staan er misschien meer nummers op mijn kaart waar je wat mee kunt of is dit het enige?
Wat je nog kunt doen is zoals al eerder werd gezegd de koeler van de 6800"GT" eraf halen en er het liefst eventjes een foto van zou maken. Aan de hand van de NV** kunnen wij heel makkelijk zien wat voor chip het is. Misschien ook nog wel eventjes makkelijk voor ons allemaal is als je een foto plaatst van je hele kaart, voor- en achterkant. Serienummer zou misschien ook wel ergens op de kaart geprint kunnen zijn, op het PCB dus.

Edit:
Makkelijkste is echter als je de koeler eraf haalt en een foto maakt van de chip. Kan iedereen zo uitvinden of jouw kaart een 6800GT is ja of nee.

[ Voor 10% gewijzigd door Fab1Man op 02-03-2007 17:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fab1Man schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:56:
[...]

Wat je nog kunt doen is zoals al eerder werd gezegd de koeler van de 6800"GT" eraf halen en er het liefst eventjes een foto van zou maken. Aan de hand van de NV** kunnen wij heel makkelijk zien wat voor chip het is. Misschien ook nog wel eventjes makkelijk voor ons allemaal is als je een foto plaatst van je hele kaart, voor- en achterkant. Serienummer zou misschien ook wel ergens op de kaart geprint kunnen zijn, op het PCB dus.
Ik heb al fotos gemaakt maar ik kan ze hier niet in krijgen. Ik zie namelijk alleen de mogelijkheid om een afbeelding te plaatsen met een URL en dat zou betekenen over internet. Ik heb de afbeeldingen op de pc te staan, hoe krijg ik ze dan hier?

Verwijderd

uploaden naar imageshack tinypic ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Oke hier een foto van de chip die onder mijn koeler zit

http://tinypic.com/fullsize.php?pic=2hztxjs

Op deze foto is de chip nog smerig, vandaar dat ik hieronder een nieuw bericht heb geplaatst met betere fotos en de code van de chip onder de koeler.

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2007 21:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de slechte fotos van hierboven. Ik heb de kaart schoongemaakt en toen nog een keer fotos gemaakt. Dit keer staan er ook benamingen bij.
De code die op de chip staat onder de koeler is
11RFT00B30 0430A1
S TAIWAN

Foto van de verpakking van de videokaart: http://tinypic.com/view.php?pic=2jajebb

Foto van de videokaart: http://tinypic.com/view.php?pic=30rqq3d

Foto van de videokaart zonder koeler: http://tinypic.com/view.php?pic=2dt11qg

Foto van de chip onder de koeler: http://tinypic.com/view.php?pic=4993n6v

Foto van de achterkant van de videokaart: http://tinypic.com/view.php?pic=2ljhwe0

Ik hoop dat de fotos zo duidelijk genoeg zijn en jullie mij meer kunnen vertellen over deze videokaart. Namelijk is het een echte GT die kapot is, of is het geen echte GT en kan ik de kaart flashen.

Groeten Kees

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2007 21:15 ]

• peke
  • Laatst online: 17-07 12:02
Nogal gaar dat je hiervoor je koeler gedemonteerd hebt.
Je hebt gewoon de doos en daar staat toch echt 6800GT op. :)

Breng dus maar opnieuw koelpasta aan en monteer alles terug.

Jouw probleem is niets anders dan een warmteprobleem.
Ik heb het topic gelezen maar die geeks waar je het over hebt zijn vast fout. ;)

Zeker doordat je zegt dat lagere kwaliteitsinstellingen het optreden vh probleem vertragen.
Dit komt omdat je videokaart minder werkt heeft en als gevolg daarvan minder stroom verbruikt en dus ook minder warm wordt.

Dat de gpu temperatuur in windows in het groen staat betekend alleen maar dat je gpu niet te warm heeft. Het geheugen zou dit wel kunnen zijn.

Download daarom eens een tooltje zoals bvb Rivatuner en verlaag eerst eens de gpu frequentie met 50MHz (300MHz normaal dan).
Als dit niet helpt reset je de gpu frequentie en stel je de frequentie voor het geheugen 100MHz lager in (900MHz normaal dan).
Zoek zelf op in de help hoe dit moet of kijk anders een in je Nvidia control panel of je daar de frequentie lager kan instellen.

Als dit niet helpt is je kaart toch stuk, waarschijnlijk gewoon door de slijtage ve deel vd gpu of het geheugen, niks aan te doen helaas.

Zorg er ook voor dat nergens op een contactje (bvb pinnetjes gpu, geheugen) koelpasta gemorst is.
Dit omdat er dan geleiding kan ontstaan tussen de pinnetjes wat resulteert in artifacts (kans is klein met het bga geheugen op deze kaart maar met klassieke chips met pootjes heb ik dit eens voorgehad).
Maak ook eens de contacten vd agp connectiepinnen op de kaart schoon met bvb Dissolvant, white spirit, gebruik enkele druppels op een watje, anders stinkt je kaart nadien. (Enkel doen als stap 1 hierboven niet helpte).

Keep us updated. :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie, die koelpasta waar kan ik dat kopen en waar moet ik dat op smeren?
Op de chip onder de koeler?
En nog iets, stel de kaart is idd te heet, moet er dan een andere koeler op de kaart?
Zo ja, waar kan ik die vinden en wat voor merk is dat?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zoals hier al bijv gemeld is dat de zalman er wel een graad of 15 meer afhaald

Iperf

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Heb je er al eens aan gedacht dat 'ie gewoon wel eens kapot zou kunnen zijn, en de verkoper dit al dan niet wist?

Verwijderd

Topicstarter
ja wel eens aan gedacht, maar hij zei dat ie het gewoon deed toen hij hem uit zijn eigen kast heeft gehaald. Dus ja, dan ga je daar ook vanuit of niet soms.
Dus een zalman koeler met koelpasta voor op de chip onder de koeler, weet iemand waar ik dit kan vinden?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 12:48 ]

• peke
  • Laatst online: 17-07 12:02
Zalman hoeft niet per se.
Je kan beter de oude koeler terug monteren en doen wat ik zei in mijn vorige post.
Stel dat de kaart toch stuk is heb je weer geld uitgegeven aan een koeler die je niet meer nodig hebt.
Koelpasta kan je vinden in een pc winkel of elektronicazaak.

Verwijderd

Topicstarter
peke schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 12:50:
Zalman hoeft niet per se.
Je kan beter de oude koeler terug monteren en doen wat ik zei in mijn vorige post.
Stel dat de kaart toch stuk is heb je weer geld uitgegeven aan een koeler die je niet meer nodig hebt.
Koelpasta kan je vinden in een pc winkel of elektronicazaak.
Oke, bedankt peke. Ik ga het proberen en ik zal de afloop hier posten.
Bedankt voor de reacties.

Verwijderd

Topicstarter
Maar nu weet ik nog niet,

Waar smeer ik die koelpasta op?????
Hoeveel koelpasta gebruik ik????

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 13:16 ]

• Palomar
  • Niet online
Jammer dat je de koeler e.d. gedemonteerd hebt, want dat was helemaal niet nodig als de temperaturen goed waren (niet hoger dan 70 graden stressed). Ik hoop dat deze actie niet meer schade oplevert dan dat het het probleem zal verhelpen, want je weet hopelijk ook wat statische electriciteit is en dat je daarom voorzichtig (het liefst niet) de componentjes op de kaart mag aanraken.

Ok, genoeg belerende praatjes van mijn kant...... Koelpasta hoeft maar een heel klein drupje en dan gelijkmatig over de core uitsmeren zodat het een heel dun laagje is (bijv. met een oud bankpasje of boterhamzakje om je vinger, spul is nl. giftig). Overtollig spul verwijderen en zorgen dat het niet op de kaart zelf komt. Dan de koeler er in een keer goed opzetten en vastzetten en checken of ie goed vast zit (vergeet het stekkertje van de fan niet). Dan in je PC zetten en met een temperatuurmeetprogje testen of ie niet te warm wordt.
op zich is dit allemaal heel simpel, maar aangezien je vraagt wat koelpasta is en hoe je dat moet gebruiken zou ik toch even voorzichtig zijn en je misschien eerst in de materie verdiepen.

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 03-03-2007 15:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke jongens ik heb Peke zijn advies uitgevoerd maar tevergeefs. Het probleem is er nog steeds. Ik had de hoop bijna opgegeven maar voordat ik dat heb gedaan wou ik er achter komen of ik echt ben afgezet en dus heb ik mijn videokaart naar de medewerkers van expert gebracht.
Zij hebben daar een videokaart deskundige zitten die videokaarten repareert en hij zal voor mij gaan uitzoeken wat de schade is en wat het moet kosten om dit te gaan maken, teminste als de kaart kapot is.

Ik zal de uitslag posten (voor die mensen die deze topic uberhaupt nog lezen ;) )

Groet Kees.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Mocht de kaart daadwerkelijk defect zijn , dan kun je het laten maken wel schudden.
Bedrijven als Aopen bieden geen reparatie service voor dit soort apparatuur en mocht er nu bijvoorbeeld een geheugenchip beschadigd zijn kan je deze niet vervangen omdat DDR3 met een techniek genaamd Surface Mounting (SMD) op de printplaat word geplaatst.
Dit is dus in het geval van ddr3 geheugen niet eenvoudig los te solderen.

Jammer dat het kaartje niet werkt, de 6800GT is altijd een leuke kaart geweest, vooral in zijn klassement. Echter niet het topmodel zoals hier eerder door iemand werd genoemd (Dat was op standaard snelheden de XFX 6800 Ultra Extreme).

Het lijkt er nog steeds op dat zich een temperatuur probleem voordoet, mocht je dit toch klaarblijkelijk hebben getest en de sensoren geven goede temperaturen aan, dan lijkt dit echter toch niet de klacht maar dan is er hoogstwaarschijnlijk door eerdere temperatuur verhogingen al schade aangebracht aan de kaart.

Ik kan je mede delen dat je niet de enige gedupeerde bent, ik heb meer dan een jaar geleden eens een Asus 6800GT aan willen schaffen 2de hands en omdat de locatie van de desbetreffende persoon te ver weg was, zou deze na een overboeking opgestuurd worden. Ik heb nooit een kaart gezien maar was toen wel 240 euro lichter.
Eind goed al goed.... want ik heb daarna zelf een andere kaart gekocht maar toch...

Veel succes verder!

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Misschien een beetje late reactie 8)7

Maar heb je AGP faswrite aan of uit staan? Als het aan staat, zet het eens uit( in de bios of eventueel met rivatuner)

Ik heb een soortegelijk probleem gehad met me MSI 6800 Ultra toendertijd

Heb ook een tijd lopen zoeken en vond toen dit

link http://www.nvnews.net/vbu...thread.php?t=32759&page=5

Originally Posted by Noxis
I did have a problem with random freezing mainly noticed in FarCry (very card stressful) and when attempting to bench in '03

Yes I know there have been several threads but no one has posted a concrete solution. This worked for me and ALOT of other people in the OCUK forum.

First of all I thought heat, then I thought power related. However after lots of testing and forum posts it turns out it was Fast Writes being enabled causing it. I cant take credit but it definitly fixed the problem.

Interestingly disabling it in bios did not disable it in windows and I had to disable it using RivaTuner.

Also instersetingly for people not experiancing this, disabling Fast Writes appears to allow higher overclocks for people using all types of 6800s.

This appears to be a problem specifically on the nforce3 150/250/Pro/non-pro chipset ironically (as far as we know).

The problem has been posted by people in various places but its never been categorically fixed to my knowledge anyway (I did lots of googling believe me!). So I felt it best to post as a FYI for people.

Ik hoop dat je er wat aan hebt maar dit heeft bij mij toen wel geholpen

Verwijderd

Topicstarter
DJ_The_SP schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 00:20:
Mocht de kaart daadwerkelijk defect zijn , dan kun je het laten maken wel schudden.
Bedrijven als Aopen bieden geen reparatie service voor dit soort apparatuur en mocht er nu bijvoorbeeld een geheugenchip beschadigd zijn kan je deze niet vervangen omdat DDR3 met een techniek genaamd Surface Mounting (SMD) op de printplaat word geplaatst.
Dit is dus in het geval van ddr3 geheugen niet eenvoudig los te solderen.

Jammer dat het kaartje niet werkt, de 6800GT is altijd een leuke kaart geweest, vooral in zijn klassement. Echter niet het topmodel zoals hier eerder door iemand werd genoemd (Dat was op standaard snelheden de XFX 6800 Ultra Extreme).

Het lijkt er nog steeds op dat zich een temperatuur probleem voordoet, mocht je dit toch klaarblijkelijk hebben getest en de sensoren geven goede temperaturen aan, dan lijkt dit echter toch niet de klacht maar dan is er hoogstwaarschijnlijk door eerdere temperatuur verhogingen al schade aangebracht aan de kaart.

Ik kan je mede delen dat je niet de enige gedupeerde bent, ik heb meer dan een jaar geleden eens een Asus 6800GT aan willen schaffen 2de hands en omdat de locatie van de desbetreffende persoon te ver weg was, zou deze na een overboeking opgestuurd worden. Ik heb nooit een kaart gezien maar was toen wel 240 euro lichter.
Eind goed al goed.... want ik heb daarna zelf een andere kaart gekocht maar toch...

Veel succes verder!
Ja, het is wat. Jij bent dus ook iemand die van de eerlijkheid van de mensen uit gaat _/-\o_ . Maar die regel kan je niet op iedereen toepassen daar ben ik nu ook achter.

Wat de temperatuur betreft, ik heb dit al duizenden keer getest en hier lijkt niks mis mee te zijn. De kaart is gewoon defect en ik ben afgezet.

Ik heb er van geleerd en ga een nieuwe kaart kopen ;)

Bedankt voor de reactie

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 00:35:
Misschien een beetje late reactie 8)7

Maar heb je AGP faswrite aan of uit staan? Als het aan staat, zet het eens uit( in de bios of eventueel met rivatuner)

Ik heb een soortegelijk probleem gehad met me MSI 6800 Ultra toendertijd

Heb ook een tijd lopen zoeken en vond toen dit

link http://www.nvnews.net/vbu...thread.php?t=32759&page=5

Originally Posted by Noxis
I did have a problem with random freezing mainly noticed in FarCry (very card stressful) and when attempting to bench in '03

Yes I know there have been several threads but no one has posted a concrete solution. This worked for me and ALOT of other people in the OCUK forum.

First of all I thought heat, then I thought power related. However after lots of testing and forum posts it turns out it was Fast Writes being enabled causing it. I cant take credit but it definitly fixed the problem.

Interestingly disabling it in bios did not disable it in windows and I had to disable it using RivaTuner.

Also instersetingly for people not experiancing this, disabling Fast Writes appears to allow higher overclocks for people using all types of 6800s.

This appears to be a problem specifically on the nforce3 150/250/Pro/non-pro chipset ironically (as far as we know).

The problem has been posted by people in various places but its never been categorically fixed to my knowledge anyway (I did lots of googling believe me!). So I felt it best to post as a FYI for people.

Ik hoop dat je er wat aan hebt maar dit heeft bij mij toen wel geholpen
Hey bombxpert, beter laat dan helemaal niet ;) maar het geeft toch niks want ik had dit idd al geprobeerd. Toch bedankt voor de tip, ik ben er over uit en ga een nieuwe kaart kopen. Nooit weer tweedehands troep want er zitten gewoon mensen bij die je naaien waar je bij staat.

Jongens bedankt voor de reacties

Verwijderd

heb je je AGP driver wel NA je videokaart geinstaleerd.ik heb zelf een asus P4S800D-X en als ik de AGP driver voor mijn videokaart instaleer,dan werkt mijn videokaart ook niet goed in spellen.hoop dat je er wat aan hebt.

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 19:28

TetsuoShima

low energy output

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:55:
Ik heb geen 1650Pro gekocht omdat de 6800GT een prima kaart is waarmee ik veel speel plezier kan beleven als hij het tenminste doet. Ik kon de kaart voor 160,- krijgen wat ik geen rare prijs vond en ik had niet verwacht te worden genaaid, daarom deze kaart gekocht.
Eeen late reactie, maar 160 euro voor die kaart is pure afzetterij imo. Die kaart is echt zeker niet meer waard dan 100 euro tweedehands en zelfs dat is al aan de hoge kant. :/

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 12:10:
heb je je AGP driver wel NA je videokaart geinstaleerd.ik heb zelf een asus P4S800D-X en als ik de AGP driver voor mijn videokaart instaleer,dan werkt mijn videokaart ook niet goed in spellen.hoop dat je er wat aan hebt.
Jij bedoelt de videokaart drivers. Dat heb ik gedaan ja. Eerst de kaart er in, computer op starten en dan nvidia 6800gt drivers downloaden en die installeren.
Of heb jij het over andere drivers?
Pagina: 1