[gentoo] Fout met rootwachtwoord

Pagina: 1
Acties:

• cxavier
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-01 17:43
Ik probeer de x86-versie van gentoo vanaf de livecd te installeren, maar bij de (tekst en grafische) installatie krijg ik deze error:
code:
1
2
3
There was an Exception received during the install that is outside of the normal install errors. This is a bad thing. The error was:SetRootPasswordError :FATAL: set_root_password: Failure to set root password!
Please submit a bug report (after searching to make sure it's not a known issue and verifying you didn't do something stupid) with the contents ov /var/log/install.log and /tmp/installprofile.xml
and the version of t< Yes >aller you u< No >

Die < Yes > en < No > horen natuurlijk niet in de foutmelding, maar die horen bij de tekstinstallatie, en staan over de error heen.

Op google heb ik al gezocht (misschien met de verkeerde woorden :?), maar ik kreeg alleen maar 2 spaanstalige sites.

Kan iemand mij helpen :P?

Knight who says 你

Verwijderd

En wat staat er in "/var/log/install.log and /tmp/installprofile.xml"?

Via Google kom ik trouwens hier uit, waar mensen aangeven met de LiveCD in plaats van LiveDVD wel verder te komen... overigens vind ik zelf de minimal cd het lekkerst werken in combinatie met het Gentoo Handbook. Zoals Gentoo gebruikers wel vaker roepen: daar leer je het werken met Gento Linux het beste van...

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

de grafische installer (ook de tekst-versie) daarvan is ronduit inmature (oftewel kut).
niet gebruiken; als hij het wel doet kan hij je systeem trashen. Op mijn forum zjin er diverse help-ik-ben-genaaid-door-de-grafische-install posts geweest.

je bent niet de eerste die ondervindt dat het ding gewoon bagger is.
pak lekker de LiveCD

[ Voor 15% gewijzigd door Boudewijn op 01-03-2007 23:36 ]

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10-2025
Op gentoo moet je sowiezo het handbook goed gelezen hebben om ermee te kunnen werken. Als je dat eenmaal gedaan hebt, dan zie je zelf al wel in dat die installer waardeloos is.

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

• cxavier
Dan probeer ik het vanavond als ik wat meer tijd heb nog met de minimal install cd.

Knight who says 你

Verwijderd

tigid schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 07:48:
Dan probeer ik het vanavond als ik wat meer tijd heb nog met de minimal install cd.
Je kunt bij de livecd ook gewoon een Terminal openen dacht ik. Spaart je een CD uit. Installatie met het handboek in een browser en de commando's in een terminal werkt erg fijn.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ja klopt.
ik meen aan dat dat wel weer goed gaat,m aar die installer-cd is echt griezelig slecht.

Verwijderd

Boudewijn schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:02:
ja klopt.
ik meen aan dat dat wel weer goed gaat,m aar die installer-cd is echt griezelig slecht.
1x geprobeerd en het ging gelijk fout. En het gebruikt genkernel :(

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

nou ik heb op mijn forum ook mensen voorbij zien komen die een fjine mke2fs op alle partities hadden, niet alleen op de doelpartitie.
verneukte grub's. dat soort dingen.

dat je grub install bagger is, is overheen te komen. Maar ik geloof wel dat ik persoonlijk een gentoo dev zou roosteren als die cd mijn raid array om zeep zou helpen (met /home erop)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-02 22:15

SA007

Moderator Tweaking
Mijn tip: als je gentoo met een grafische install wil, pak dan vidalinux, is basicly gentoo met wat vida toei eroverheen (kernel/gnome theme/fbsplash) maar die gaan er vanzelf met wat updates uit :P.

Kan je wel alleen grafische omgeving mee installeren.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

mwa ik zie dan het nut van vida niet.
kun je net zo goed een binary distro nemen omdat iemand anders al al jouw keuzes voor je maakt.

• cxavier
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 09:34:
[...]

Je kunt bij de livecd ook gewoon een Terminal openen dacht ik. Spaart je een CD uit. Installatie met het handboek in een browser en de commando's in een terminal werkt erg fijn.
Daar had ik het dus ook al mee geprobeerd, en daar kreeg ik dezelfde error bij.

Knight who says 你

Pagina: 1