Media Player Classic vs Windows Media Player

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb zowel MPC als WMP geinstalleerd. Nu is het probleem dat sommige videos in WMP er beter uitzien dan in MPC. Het lijkt erop dat in MPC na een keyframe alles er goed uitziet maar dat de kwaliteit dan geleidelijk een stuk slechter wordt toch het volgende keyframe.

Weet iemand hoe dit kan en hoe het op te lossen is?
Ik dacht dat ze gewoon beiden precies dezelfde codec gebruikten.

Ook kan ik soms videos wel afspelen in WMP maar niet in MPC (codec niet gevonden, hoe kan dit)?

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:14:
Ik heb zowel MPC als WMP geinstalleerd. Nu is het probleem dat sommige videos in WMP er beter uitzien dan in MPC. Het lijkt erop dat in MPC na een keyframe alles er goed uitziet maar dat de kwaliteit dan geleidelijk een stuk slechter wordt toch het volgende keyframe.

Weet iemand hoe dit kan en hoe het op te lossen is?
Ik dacht dat ze gewoon beiden precies dezelfde codec gebruikten.

Ook kan ik soms videos wel afspelen in WMP maar niet in MPC (codec niet gevonden, hoe kan dit)?
Misschien niet echt antwoord op je vraag maar ik gebruik VLC mediaplayer. Speelt alles (zonder extra codecs te installen).

Volgens mij gebruiken ze juist niet dezelfde codecs, vandaar dat je MPC en WMP hebt.
Meer op je post gericht. Het lijkt me dat MPC oudere codecs gebruikt dan de WMP. Of terwijl het ligt eraan hoe een video is ge,encodeerd. Welke codecs er gebruikt zijn etc.
Dat de kwaliteit minder wordt is misschien omdat de codecs/kwaliteit teveel vragen van MPC? (just a wild guess)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
sajoku schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:19:
Volgens mij gebruiken ze juist niet dezelfde codecs, vandaar dat je MPC en WMP hebt.
Maar hoe installeer je codecs voor MPC dan? Want WMP speelt een bepaald Xvid formaat wel af, maar MPC niet. En ik heb nog nooit MPC-specifieke codecs gezien.

Verwijderd

Ik gebruik tegenwoordig de player die bij nero 7 zit, op een of andere manier loopt bij mij in de nieuwe mediaplayer het beeld en geluid niet synchroon, hoe verder je de divx afspeelt hoe groter het verschil

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 15:58:
Ik gebruik tegenwoordig de player die bij nero 7 zit, op een of andere manier loopt bij mij in de nieuwe mediaplayer het beeld en geluid niet synchroon, hoe verder je de divx afspeelt hoe groter het verschil
Daar heb ik inderdaad ook al last van. :(

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-07 07:20

mace

Sapere Aude

download en installeer de laatste FFDshow dit speelt hier alles goed af.

FFDshow gebruikt FFmpeg codecs, net als VLC, maar ffdshow is actueler.

[ Voor 42% gewijzigd door mace op 04-03-2007 17:02 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-07 19:04

Sebazzz

3dp

@twee posts hierboven: Misschien teveel achtergrondprocessen?

@topic: VLC gebruikt wel zijn eigen codecs. groot voordeel, als je het mij vraagt, maar mplayer gebruikt geloof ik wel systeemcodecs

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:29
sajoku schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:19:
[...]

Misschien niet echt antwoord op je vraag maar ik gebruik VLC mediaplayer. Speelt alles (zonder extra codecs te installen).
VLC is ook niet altijd ideaal, bijvoorbeeld bij WMV filmpjes is er soms corruptie van het beeld terwijl de filmpjes er in MPC en WMP wel goed uit zien.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1