Tijdschriften scanner

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04-2025
Ik ben op zoek naar een scanner om tijdschriften te scannen.

De bedoeling is dus dat ik de nietjes uit m'n tijdschriften haal, ze op een grote stapel leg, en dat ze daarna één voor één (dubbelzijdig) gescanned worden.

Nu heb ik echt niets kunnen vinden, neem aan dat het met zo'n all-in-one apparaat ook niet lukt.

Heeft iemand enig idee wat ik hiervoor zou kunnen gebruiken, en tevens enigzins betaalbaar blijft ?

Verwijderd

Ik denk dat 'n broertje of neefje of buurjongetje het goedkoopst is. Drie cent per pagina, of zo.
Wil je het machinaal doen, dan wordt het duur, duurder of peperduur.

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
mcdronkz schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:12:
Ik ben op zoek naar een scanner om tijdschriften te scannen.

De bedoeling is dus dat ik de nietjes uit m'n tijdschriften haal, ze op een grote stapel leg, en dat ze daarna één voor één (dubbelzijdig) gescanned worden.

Nu heb ik echt niets kunnen vinden, neem aan dat het met zo'n all-in-one apparaat ook niet lukt.

Heeft iemand enig idee wat ik hiervoor zou kunnen gebruiken, en tevens enigzins betaalbaar blijft ?
Het eerste wat me te binnen schiet is het gebruikmaken van een moderne multifunctional/kopieerapparaat. Deze kunnen uiteraard ook scannen en hebben veelal de mogelijkheid om de dubbele pagina (aan weerszijden van de nietjes) te splitsen in twee aparte scans (of pagina's binnen de scan file).

Maar da's idd geen goedkope oplossing. Wellicht kun je een deal sluiten met een copyshop. Scannen doet het apparaat nl. alleen slijten en verbruikt geen papier en toner. En waarschijnlijk wordt de copy-shop door zijn leverancier ook niet belast voor scannen.

Of kun je dit nergens op je werk doen? Na werktijd uiteraard.... 8)

Denk je eraan dat als je de tijdschriften uit de nietjes haalt en die stapel scant, de paginavolgorder door elkaar ligt en je nog iets slims moet verzinnen om dat recht te zetten?