Toon posts:

Is DDR 2 geheugen sneller als DDR 1?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
"Het hoort hier niet een raadsel te zijn voor de mensen die je willen antwoorden. Voortaan volle specs geven - of beter nog, zelf uitzoeken mbv benches etc... "

Sorry Dion-B Dan heb je mijn vraag niet begrepen.

Die specs zijn deze

Een videokaart met 256 MB geheugen.
8x AGP
Memory type DDR 2
Memory bus 64-bit.

Is bovenstaande kaart sneller als eentje van:

Een videokaart met 256 MB geheugen.
8x AGP
Memory type DDR 1
Memory bus 128-bit.

Het gaat niet om een pc.
En benches hangen weer samen met een pc systeem.

Mijn vraag is gewoon:

Is een videokaart met DDR2 en 64 bit bus even snel of sneller dan eentje met DDR1 en 128 bit bus, als het geheugen hetzelfde is?

Als DDR2 twee klokpulsen heeft, en DDR1 heeft maar een klokpuls, dan zou je toch zeggen dat ze even snel zijn?

Of zie ik dit verkeerd.

Hier wilde ik graag antwoordt op hebben.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

theoretisch hebben ze dezelfde bandbreedte .... zou hetzelfde moeten zijn

ddr2 heeft niet "2 klokpulsen" maar er vind dataoverdracht plaats bij zowel de positieve als negatieve flank van de klokpuls zelf

maar ja je hebt niet gegeven wat de clocksnelheid is op beide systemen. die zou wel een kunnen verschillen ;) ook de chipset is van invloed

[ Voor 25% gewijzigd door Fish op 01-03-2007 22:57 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 22:55:
theoretisch hebben ze dezelfde bandbreedte .... zou hetzelfde moeten zijn

ddr2 heeft niet "2 klokpulsen" maar er vind dataoverdracht plaats bij zowel de positieve als negatieve flank van de klokpuls zelf

maar ja je hebt niet gegeven wat de clocksnelheid is op beide systemen. die zou wel een kunnen verschillen ;)
Dank voor je reactie.

Alles is gelijk behalve die memory bus type bij de een is het 64 bit de andere is 128 bit, en DDR natuurlijk.

Verwijderd

Antwoordt? omg

Maar op zich interessante vraag..

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 23:03 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Is een videokaart met DDR2 en 64 bit bus even snel of sneller dan eentje met DDR1 en 128 bit bus, als het geheugen hetzelfde is?
Hier *kun* je geen antwoord op geven zonder de GPU te weten waar we het over hebben, aangezien hoe de geheugencontroller daarvan werkt, hoet het met de clocking zit en bovendien of ueberhaupt daar een bottleneck ligt is allemaal relevant :o

Verder is bijzonder weinig eigen inzet hier te bespeuren. Je topicstart is gewoon een abstracte vraag. Waar heb je zelf naar gezocht :? Wat heb je gevonden :? Waarom voldoet dat niet :?

Zie trouwens ook:
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Als je zonder overleg een gesloten topic "heropent" gaat het per definitie op slot. Bij deze :/

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 01-03-2007 23:08 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.