3/4gb overkill voor nieuw gamesysteem eind augustus?

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:52
Hi Tweakers,

Ik heb een vraag waar ik nog altijd geen duidelijk antwoord op heb kunnen vinden, namelijk:
Is het nuttig om bij mijn nieuwe (voor het eerst zelf samengestelde) computer, die ik eind augustus ga kopen, nuttig om dan reeds 3/4gb geheugen te nemen?

Momenteel is dit misschien nog overkill, maar de technologie en game-systeemeisen veranderen zo snel dat ik overweeg om toch 3/4 gb te nemen.

Wat denken jullie hiervan? En welk merk zou ik nemen (ben niet van plan te OC'en, dus PC5300 lijkt mij correct; mijn neef raadt Kingston Valueram aan)?

Ik wil met deze pc o.a. de nieuwste DirectX10-games kunnen spelen, zoals Crysis. Ook wil ik dit zonder haperingen of andere overlast!! De pc die ik nu heb (Medion) heeft 512 mb geheugen (0.5 gb -> 4gb :P ) en een paar maanden na aankoop kwam Battlefield 2 uit, die toen al niet meer op de highest settings kon spelen!

Dus nu wil ik er zeker van zijn dat Crysis (1 v/d zwaarste pc-games voor dit jaar) bij mij vloeiend zal draaien op een Samsung 226BW scherm (zal ik dan ook kopen; bezit nu oud 15" scherm :+ ) en dit alles, uiteraard, onder Windows Vista 64 bit (OEM).

Ook heb ik artikels op Anandtech en Tomshardware gelezen over de SuperFetch-functie in Vista. Blijkt dus dat dit wel handig is mbt. Firefox en dat Vista zoveel geheugen gebruikt als er beschikbaar is.

En dan mijn laatste vraag: Kan je met 3 gb Dual-Channel draaien of moet dit 4 gb zijn?

Be nice,
Asgaro

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05 11:15

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Begin eerst met 2GB zou ik zeggen. 1GB is tegenwoordig niet meer genoeg heb ik gemerkt.

Ik weet wat je allemaal wilt doen, maar volgens mij heb je de eerst komende tijd genoeg aan 2GB werkgeheugen.

Verwijderd

begin idd met 2 gb, zou wel 1 latje pakken dan, dan kun je makkelijk overgaan op dual channel als je er 1 bij zet

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik zou me daar nu nog niet mee bezig houden.
Je kan je nu wel wat oriënteren maar of het zin heeft, augustus is best ver weg als je het mij vraagt. je weet nooit hoe de prijzen er dan voor staan en/of wat spelletjes in augustus willen eten.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-04 11:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Kijk gewoon wat er in augustus uit is, en stel dan weer wat samen.
Heb zelf even 3gb in mijn pc gehad, en merk weinig (geen) verschil tussen 2 of 3gb.
Ik heb het getest met games onder WXP-64/W2k3-64 en Vista-64 het verschil was naar mijn gevoel 0,0.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tsja, we hebben hier nog steeds geen glazen bol, dus hierop antwoorden is nogal lastig. Ik denk niet dat 3-4GB een must is in augustus, maar wellicht dat 2GB dan al wat aan de krappe kant zit. In ieder geval is het NU nog niet nodig, dus heeft NU 3-4GB kopen ook geen zin. Tegen de tijd dat je het nodig gaat hebben heb je de kans dat je hardware ook alweer te verouderd is om er goed mee om te kunnen gaan. Ik zou nu 2x1GB nemen op een bordje waarop 4 dimms passen, en dan in de toekomst eventueel 2x1GB bijzetten.

Verwijderd

Dit topic lijkt me effectiever in juli..en vind het wel logisch dat je er geen duidelijk antwoord op hebt kunnen vinden.

Dan een 226BW kopen? Misschien is er al een 227..of gaan de prijzen van de 24" schermen enorm kelderen (dit is speculeren:P..)

Als je het dan al doet, dan 2x1GB (2x1GB erbij later)
of 1x2 GB en dan 2GB erbij, zo nodig.
Ik zou niet voor 3GB gaan iig (gevoelskwestie:P)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gewoon in de tussentijd een beetje op de hoogte blijven van de ontwikkelingen en dan pas een week van te voren je systeem samenstellen. Om nu al tot in de details je pc samen te stellen gaat natuurlijk nergens over....

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-05 22:09
Misschien wil de topic starter nu al wat geheugen kopen en dat tijdelijk gebruiken in zijn medion pc waarna hij het weer meeneemt naar een nieuw te bouwen systeem in augustus ?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:16

heuveltje

KoelkastFilosoof

Rutger Mulder schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:32:
Misschien wil de topic starter nu al wat geheugen kopen en dat tijdelijk gebruiken in zijn medion pc waarna hij het weer meeneemt naar een nieuw te bouwen systeem in augustus ?
ook dat is vrij kansloos aangezien hoogstwaarschijnlijk ddr > ddr2

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lijkt me duidelijk. Augustus is nog ver en daarnaast zijn de antwoorden op deze vragen eenvoudig met behulp van een beetje inzet, basiskennis, de handleiding van het moederbord, de systeemeisen van de games en de FAQ van dit subforum te beantwoorden :)

Gebrek aan aantoonbare inzet en research in de topicstart, topic dicht dus. Zie verder ook de Registratievoorwaarden / korte FAQ voor een uitleg over de werking van GoT.

[ Voor 22% gewijzigd door BalusC op 02-03-2007 06:15 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.