Toon posts:

Slecht beeld na firmware update 37pf9631

Pagina: 1
Acties:
  • 1.221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ola,

Onlangs heb ik de firmware van mijn Philips 37pf9631D/10 geupdate met de laatste versie 0.81.4.0 nu heb ik het idee dat het beeld echt veel slechter geworden is. Als ik de digital natural motion aanzet en mensen (of voorwerpen) bewegen door het beeld terwijl de camera draait, komt er een soort waas om de bewegende voorwerpen. Het lijkt haast een soort aura om de mensen heen. Het toestel doet dat zowel bij (analoge) TV als bij DVD (via scart).

Iemand dezelfde ervaring?
En heeft iemand de oude firmware 48.30 nog voor dit toestel?

• Vespa
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-02 10:01
Ik heb hier hetzelfde wil terug naar oude versie 0.48.30
maar philips geeft hem niet heeft iemand deze versie nog?

• Vespa
Ik heb Philips al een paar keer gemailt maar ze willen de oude versie niet geven
zie onderstaande mail.

U heeft aangegeven dat het mogelijk moet zijn om een ouderde software te downlaoden.

Helaas is dit niet mogelijk.
Onze software bevat elke verbetering van de voor afgaande softwares.

Hier door is het niet nodig om de vorige te downlaoden.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Mocht u echter naar aanleiding van het bovenstaande nog vragen hebben, neemt u dan alstublieft contact met ons op.
U kunt ons tevens bereiken via telefoonnummer 0900-8407 (€ 0.20 p/m) van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur.
Vermeldt u daarbij het volgende referentienummer: 50-99583815

Met vriendelijke groet,

Diane van der Leelie
Philips Nederland

• Vespa
Firmware

Beste Philips

Met een beetje Goede wil van Jullie Philips zou dit zeer zeker mogelijk moeten zijn

Bedankt voor jullie medewerking.

PHILIPS

Hartelijk dank voor uw email aan Philips. U heeft ons gevraagd of het mogelijk is om een oudere versie van software voor uw 32PF9541/10 te downloaden.

Helaas is dit niet mogelijk, de laatste software bevat altijd de eerdere versies van software. Wij kunnen u alleen aanraden om de Digital Natural Motion functie aan te passen, wellicht geeft dit het beeld een betere kwaliteit.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u echter naar aanleiding van het bovenstaande nog vragen hebben, neemt u dan alstublieft contact met ons op. U kunt ons bereiken via telefoonnummer 0900-8407 (€ 0.20 p/m) van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur. Vermeldt u daarbij het volgende referentienummer: 50-99583815.

Met vriendelijke groet,

L. Perlôt-Bos

Philips Nederland

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
"Onze software bevat elke verbetering van de voor afgaande softwares." Blijkbaar niet dus. Je zou kunnen stellen dat het apparaat nu kapot is, en dat dit een garantie-geval is. Dat is zeker het geval als dit een update betrof die ook andere zaken repareert welke daarvoor niet (goed) werkten.

En ik moet zeggen dat het niet echt goed overkomt als je een product op de markt zet met "v0.48" en "v0.81". Hernoem het dan in naam der goden gewoon al tot "v1.0".

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hallo,

Ik heb deze TV sinds afgelopen zaterdag. Vind het een schitterend apparaat, maar heb net als jullie last van de vervormingen bij bewegende beelden. Erg irritant. Bij slecht signaal kan ik me daar iets bij voorstellen, maar een DVD speler via scart zou toch redelijk moeten kunnen denk ik.
Het uitschakelen van Pixelplus en DNR lijkt verbetering te geven, maar die wil ik eigenlijk helemaal niet uitschakelen, want die opties zouden de beeldkwaliteit moeten verbeteren ipv verslechteren.

Is er een manier om te zien welke firmware er op de tv geinstalleerd is?

P8

Verwijderd

Bij elke fw upgrade moet je toch de oude instellingen opnieuw doorvoeren? Bij mijn pioneer was dat iig wel zo (hadden ze me mooi vantevoren kunnen vertellen... grommm... ik had na veel pijn en moeite de juiste instellingen gevonden, na de upgrade mooi opnieuw kunnen zoeken, en nee, ik had de instellingen dus NIET opgeschreven, aangezien ik niet had verwacht een FW upgrade te krijgen).
Eerlijk is eerlijk: de tijd en datum wordt nu wel netjes van de NL1 opgepikt ipv iedere keer in te moeten voeren en een paar extra settings erbij gekregen ;)

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:26
Downloaden gaat misschien niet, dat kan.
Maar.....
Heb je nog garantie? Zo ja, dan aanmelden als storing. Duidelijk zijn dat dit sinds de nieuwste release de kop op steekt! Via service centers kan de softw. meestal wel terug worden gezet. Vaak bezoek aan huis.
Heb hier ervaring mee, vandaar :)

• Vespa
Heb er inmiddels weer de oude firmware opstaan beeld weer oke
Ze hebben intussen weer twee keer een nieuwe firmware versie uitgebracht zou die dan toch niet goed zijn geweest?

Maar verder niets laten weten aan de mensen die er over geklaagt hebben mooi van Philips.

Maar ik blijf maar bij de oude firmware 0.48.30 ben tevreden met het beeld zo.

Wie nog de oude wil ik heb hem nu en zal hem goed bewaren laat 't maar even weten.

Verwijderd

Vespa schreef op donderdag 12 april 2007 @ 17:54:
Heb er inmiddels weer de oude firmware opstaan beeld weer oke
Ze hebben intussen weer twee keer een nieuwe firmware versie uitgebracht zou die dan toch niet goed zijn geweest?

Maar verder niets laten weten aan de mensen die er over geklaagt hebben mooi van Philips.

Maar ik blijf maar bij de oude firmware 0.48.30 ben tevreden met het beeld zo.

Wie nog de oude wil ik heb hem nu en zal hem goed bewaren laat 't maar even weten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 20:52 ]

Verwijderd

Hebben jullie misschien nog de firmware BX31E-0.48.30.0 voor de 37pf9631.
Ik had hem van BX31E_0.81.4.0 naar 0.89 geflashed en het beeld werd veel slechter..
Vooral bij snelle bewegingen zoals bij voetbal kon je het goed zien...
alvast bedankt...

Verwijderd

yes probleem verholpen,
ik heb op de tv nu de 0.48.30.0 gezet.
Het beeld is nu scherper geworden en ook er is bij snelle bewegingen veel minder ruis zichtbaar.
Voor diegenen die de 0.48.30.0 nog willen, link. en bewaar em goed!

Verwijderd

Kan iemand me de 0.48.30 firmware voor de 32pf9541 mailen?

Verwijderd

Heeft iemand de oude firmware nog?
Pagina: 1