[Vista] RAID1 wordt niet herkend?

Pagina: 1
Acties:

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik heb op mijn setup sinds een paar dagen Vista te draaien.

Alleen, nu heb ik een RAID0 en een RAID1 setup. De ene op de onboard VIA controller (RAID1) en de ander op de PROMISE controller (RAID0).

De PROMISE (RAID0) setup pakt hij vlekkeloos. Hij ziet de schijf gewoon als 160GB (2x80) en het draait snel en soepel.

De VIA (RAID1) setup pakt Vista niet. Hij ziet het gewoon als 2 aparte schijven van 160GB per stuk, terwijl dat nou juist niet de bedoeling is. Hij moet als 1 schijf van 160GB in Vista staan, en dan automatisch back-upen op de tweede disc.

Ik heb op de site van Asus gezocht bij mijn moederbord, maar ik kon geen aparte drivers voor Vista vinden. Wat doe ik fout?

• Rebunted
  • Niet online
Iemand?

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:50
Je doet niks fout, Asus heeft er schijnbaar nog gewoon geen drivers voor.

Wat je wel zou kunnen doen is op de website van de fabrikant kijken of die al Vista (beta) drivers hebben voor je raid chipset. Of desnoods die van XP proberen.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Rebunted
  • Niet online
Sluuut schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 19:02:
Je doet niks fout, Asus heeft er schijnbaar nog gewoon geen drivers voor.

Wat je wel zou kunnen doen is op de website van de fabrikant kijken of die al Vista (beta) drivers hebben voor je raid chipset. Of desnoods die van XP proberen.
Dankjewel, ik heb op de website van VIA drivers gevonden welke ook nog werkten :)