IBM Harddisk Klote?

Pagina: 1
Acties:

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Bij http:/www.intercom-mailorder.com waar ik nog wel eens shop zag ik bij de harddisks een paar geinige disks waaronder eentje van quantum. Op zich een lekker diskje maar er stond er ook 1 van ibm met betere specificaties voor minder geld. Hoe kan dat?

Zijn IBM harddisks zo klote?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-08 16:53
IBM schijven zijn erg goed hoor (vinnik persoonlijk)

ik heb zelf een 7200 toeren 13gig schijf van ibm (net in de tijd gekocht dat IEDERE tweaker over deze schijf praatte... )

ze zijn echt fijn hoor... dus je kunt gerust IBM gaan kopen.. (werken geloof ik nogsteeds nauw samen met Western Digital !? iets van 70% van de onderdelen van een IBM schijf zit ook in een WD schijf..)

Have a wheelie good weekend!

• MNM(tm)
  • Laatst online: 04-09-2025
...of andersom >:)

IBM is naar mijn mening niet zo errug handig in 't zelf maken van dingen. Dat besteden ze meestal uit, kopen 't dan (voor weinig) terug, plakken er IBM op, en gooien het in de verkoop... :P
Vroeger gaven IBM-schijven idd heel vaak problemen als een een ander device op dezelfde kabel wou knopen. Moest dan meestal óók van IBM zijn, wilde 't fatsoenlijk werken. Of dat nog zo is: kweenie! Heb er de laatste tijd niet zoveel meer mee gewerkt. (Moet trouwens wèl toegeven: die IBM-schijven waar ik dan wèl mee heb gewerkt, gaven geen enkel probleem. Ze leren het nog wel, daar bij IBM >:))

...With a touch of magic¿

Verwijderd

Ik heb dezelfde als FragDaddy,
Hij gaat als een speer!

Overigens werden deze in november vorig jaar ofzo door alle testen als een van de beste aangeprezen. Gewoon een prima schijf, dus ik zou de IBM nemen!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:46
Zelfde als die 2 eerder genoemde personen, zit maar 1 nadeel aan..... hij is te klein ;).

Flickr | Lego collectie

• Captain Pervert
  • Laatst online: 26-02 17:43
[qyite]ik heb zelf een 7200 toeren 13gig schijf van ibm[/quote]Ik heb dat ding ook en hij loopt als een tiet. IBM is misschien niet zo'n voor de hand liggend merk wat HD's betreft, maar je kunt met een gerust hart ééntje kopen.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:39

Marc H

- - Is wakker - -

MnM:

Het is net andersom, Omdat WD de snelle ontwikkelingen niet meer kon bijhouden, heeft WD heeft een deal met IBM gesloten om IBM techniek in WD schijfjes te gebruiken. Vandaar dat WD schijven zo op IBM's lijken.

En inderdaad TAG_Speedy, 13 GB is veeeel te klein. Vandaar dat ik 2x IBM DPTA-372050 (20GB, 7200rpm, 2MB cache)in raid 0 gebruik :)
(+ nog een 6.4 GB Quantumpje als backup voor kritieke data)

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

• MNM(tm)
  • Laatst online: 04-09-2025
Oké, 'k neem 't zondermeer van je aan. Ben net terug van vakantie, dus d'r is wel e.e.a. 'weggezakt'... Thanx.

...With a touch of magic¿

Verwijderd

Ha die mark H,

is dat nu echt veel sneller als gewoon een losse hd. Zit zelf ook over zo'n raid-setje te denken.

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:39

Marc H

- - Is wakker - -

Brassmonkey:

Over het algemeen ja, maar vooral als je veel met grote files werkt is het erg lekker. Bij normaal gebruik merk je er minder van, programma's starten wat sneller, maar je went er snel aan. (en dan merk je het pas weer als je eens op een gelijkwaardige computer zonder raid zit te werken.

Houd er wel rekening mee dat als er in raid0 1 schijf crasht, je alles kwijt bent. (Alle belangrijke data kopieer ik met een batch filetje naar een aparte backup schijf, en van de rest maak ik regelmatig een backup op cd)

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:34

RvV

Ik heb 13,5Gb 7200 toeren IBM, en ik ben er zeer tevreden over!

Y'24

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-08 09:01
20,5 Gb IBM Pluto hier. Ben er blij mee, alleen de garantie van IBM is minder dan van veel ander merken.
Pagina: 1