Hoi hoi,
onlangs is mijn 250Gb Maxtor One Touche externe HDD stuk gegaan, ik heb hier voor in de plaats een Seagate 750Gb
)/ 8Mb cache/ 7200 rpm/ P-ATA (modelnr: ST3750840A) schijf gekocht en deze geprobeerd in te bouwen in mijn externe Maxtor One Touche case...
het inbouwen opzich was niet zo een groot probleem, maar na dat ik de schijf aansloot op mijn PC gaf deze maar 128Gb aan! wat ik ook probeer, de schijf bleef maar 128Gb aangeven
... op Google, Tweakers en Seagate homepage heb ik een hoop info kunnen vinden wat betreft de ondersteuning van grote schijven door de OS en bios (48-bit LBA ondersteuning)...
mijn PC/server/Mac voldoen allemaal aan deze eisen... en het wordt nog vreemder, mijn broertje heeft precies de zelfde schijf gekocht en deze wordt prima herkend door zijn PC... ik heb vervolgens zijn schijf geleend en deze in mijn Maxtor externe case gebouwd en voíla 128Gb!
het lijkt alsof mijn Maxtor externe case een of andere beveiliging op de nieuwe schijf heeft gezet (kan dit???), want ook de volledige capaciteit van de schijf van mn broertje wordt nu op geen enkele manier meer herkent door geen enkele computer (broertje pissed
)
o wie o wie kan mij helpen, want ik ben echt ten einde raad...
dit is wat ik al hebt geprobeerd:
- schijf direct aangesloten op een IDE poort van mijn PC/server
- bios ge-update (48-bit LBA support)
- aangesloten op 1394 Firewire aanslutiting
- verschillende tools gebruikt waaronder die van Seagate (Seatools) en Maxtor (Big disk enabler)
verder nog andere partitie managers geprobeerd oa Partition Magic 8, Partiton Manager etc etc
- MBR gewist
- contact opgenomen met Seagate zelf, maar deze verwezen me weer naar hun trouble shoot page
- geprobeerd met mn iMac
- bij mijn broertje geprobeerd
- etc etc etc...
Nog wat meer info wat betreft mijn systemen:
- Dell Precision 670/ dual Xeon 3.4 GHz/ 2Gb/ Win XP Pro
- Dell Poweredge 1600SC/ dual Xeon 2.4 GHz/ 2Gb/ Win 2003 Server
- iMac 20"/ Core Duo 2.0 GHz/ 1 Gb/ Mac OS 10.4.8
THX alvast allemaal!
onlangs is mijn 250Gb Maxtor One Touche externe HDD stuk gegaan, ik heb hier voor in de plaats een Seagate 750Gb
het inbouwen opzich was niet zo een groot probleem, maar na dat ik de schijf aansloot op mijn PC gaf deze maar 128Gb aan! wat ik ook probeer, de schijf bleef maar 128Gb aangeven
mijn PC/server/Mac voldoen allemaal aan deze eisen... en het wordt nog vreemder, mijn broertje heeft precies de zelfde schijf gekocht en deze wordt prima herkend door zijn PC... ik heb vervolgens zijn schijf geleend en deze in mijn Maxtor externe case gebouwd en voíla 128Gb!
het lijkt alsof mijn Maxtor externe case een of andere beveiliging op de nieuwe schijf heeft gezet (kan dit???), want ook de volledige capaciteit van de schijf van mn broertje wordt nu op geen enkele manier meer herkent door geen enkele computer (broertje pissed
o wie o wie kan mij helpen, want ik ben echt ten einde raad...
dit is wat ik al hebt geprobeerd:
- schijf direct aangesloten op een IDE poort van mijn PC/server
- bios ge-update (48-bit LBA support)
- aangesloten op 1394 Firewire aanslutiting
- verschillende tools gebruikt waaronder die van Seagate (Seatools) en Maxtor (Big disk enabler)
verder nog andere partitie managers geprobeerd oa Partition Magic 8, Partiton Manager etc etc
- MBR gewist
- contact opgenomen met Seagate zelf, maar deze verwezen me weer naar hun trouble shoot page
- geprobeerd met mn iMac
- bij mijn broertje geprobeerd
- etc etc etc...
Nog wat meer info wat betreft mijn systemen:
- Dell Precision 670/ dual Xeon 3.4 GHz/ 2Gb/ Win XP Pro
- Dell Poweredge 1600SC/ dual Xeon 2.4 GHz/ 2Gb/ Win 2003 Server
- iMac 20"/ Core Duo 2.0 GHz/ 1 Gb/ Mac OS 10.4.8
THX alvast allemaal!
Man - a being in search of meaning